Waarom eventueel overstappen van Livejournal naar WordPress?

23 Aug

Al een flink aantal jaren heb ik mijn blog ondergebracht bij LiveJournal. Ooit begonnen als persoonlijke blog/dagboek, maar de laatste jaren uitgegroeid tot voornamelijk een blog waarop ik post over mijn creatieve belevenissen.

Op zich ben ik nog best tevreden over het gebruiksgemak van LiveJournal. Ik kan eenvoudig een posting in elkaar zetten en publiceren: iets wat voor mij een belangrijk gegeven is. De laatste tijd loop ik echter vaker tegen problemen aan die het schrijven en publiceren van een blogposting lastiger maken. Zo heeft LiveJournal een paar weken geleden last gehad van “aanvallen van buitenaf” (vraag me niet precies hoe het ook al weer heet, want zo technisch ben ik niet😉 , maar hierdoor kon ik en mijn bezoekers niet op de blog komen. Op zich bleek dit iets te zijn waar LiveJournal weinig aan kon doen, maar wel vervelend.

Verder komt het de laatste tijd regelmatig voor dat ik met moeite een foto vanaf mijn laptop kan uploaden naar een posting. Erg vervelend en frustrerend als je “even snel” een posting wilt doen…

Maar de belangrijkste reden om te kijken of WordPress geschikt(er) is, is dat ik heel veel bezoekers van mijn LiveJournal hoor klagen over de moeite die zij moeten doen om een reactie op een posting te geven. Bezoekers kunnen niet inloggen met hun eigen blogaccount, reacties verschijnen niet onder de posting, bezoekers geven het na een aantal pogingen op, reacties verschijnen zonder afzender enzovoort.

Allemaal redenen voor mij om eens te onderzoeken hoe dat hier gaat. Daarom zal ik de komende tijd een aantal crosspostings doen: zowel op LiveJournal als hier op WordPress zullen dezelfde postings verschijnen. Dan zal ik na verloop van tijd kijken wat ik met beide blogs ga doen.

Geef een reactie

