Workshop Yoko Saito

24 Aug

Afgelopen zondag ben ik samen met een collega naar een workshop van de bekende Japanse quiltster Yoko Saito geweest! Bij een landelijke quiltgroothandel was de mogelijkheid om deze workshop te volgen tijdens hun open dag. Hoewel het meer een demonstratie was dan een workshop waarbij je ook echt zelf iets ging maken, was het erg mooi en inspirerend om haar te zien werken. Ik vind haar quilts altijd erg mooi om te zien, en nu ik een klein beetje gezien heb hoe zij te werk gaat, kijk ik nog anders naar haar werk. Hiernaast zie je Yoko aan het werk, met rechts haar Engelse tolk en op de achtergrond 1 van haar prachtige quilts.

Het was een warme, maar erg mooie workshop. Vanmiddag had ik meteen zoiets van: ja, ik wil toch eigenlijk ook wel weer meer appliceren. Kortom: erg inspirerend.
En na afloop was er nog even gelegenheid om met haar op de foto te gaan. Een uitgebreide conversatie zat er door de taalbarriere helaas niet in: ik kwam niet verder dan een beleefd “Arigatō”, want verder reikt mijn kennis van het Japans ook niet echt. Daarom sta ik hier ietwat schaapachtig met Yoko op de foto. Die kan in het plakboek erbij🙂

Eén reactie to “Workshop Yoko Saito”

  1. inge 25 augustus 2011 bij 20:49 #

    ik probeer even hier te reageren, het is voor mij een stuk makkelijker dan via je andere blog, dus voor mij mag je hier blijven! leuk die foto met yoko en jou!

Geef een reactie

