Inspiratie door Yoko Saito

25 Aug

Zoals ik in mijn vorige posting al schreef, was de workshop van Yoko Saito afgelopen zondag erg inspirerend. Ik vind haar quilts, techniek en kleurgebruik erg mooi, en wil graag in die stijl ook eens iets gaan maken.

Nu zijn er van haar hand intussen meerdere mooie boeken verschenen. Helaas zijn lang niet alle boeken in het Engels verschenen, waardoor je meestal aangewezen bent op de Japanse versies. Als je een beetje quiltervaring hebt, kun je met deze boeken ook prima uit de voeten, omdat ze best goed geïllustreerd zijn. Nu had ik eigenlijk al een hele tijd mijn zinnen gezet op een mooi applicatieboek van haar. Alleen is de Japanse versie hiervan best prijzig (volgens mij over de 50 euro) Nadat ik haar afgelopen zondag gezien had, wist ik dat ik in ieder geval dit boek graag wilde hebben. Gelukkig heeft QuiltMania dit boek ook uitgegeven, maar dan in een Franstalige, en goedkopere versie. Japans spreek en lees ik helemaal niet, en mijn Frans is niet best, maar hier kan ik in ieder geval nog wat uithalen. En anders kan ik het altijd even proberen te vertalen via bv Google. Ik heb dit boek dan ook meteen besteld en gisteren werd ‘ie al keurig afgeleverd!

Ongeduld als ik ben, moest er natuurlijk ook meteen iets uit gemaakt worden, om te kijken of ik het zou kunnen. De applicaties van Yoko zijn meestal namelijk heel klein en fijntjes, en zo klein appliceer ik eigenlijk zelden. Maar toch meteen maar gestart en gisteravond was het eerste applicatiewerk al klaar. Voor dit kleine olifantje heb ik geprobeerd zoveel mogelijk Japans aandoende stofjes te gebruiken, en ik heb de applicatie gemaakt op van die mooie geweven Japanse cremekleurige stof.

Het was nog best even wennen aan het kleine formaat van de stukjes stof die ik nodig had, maar het is allemaal best goed gelukt. Zelf het piepkleine staartje zit netjes op de plek. Ter illustratie heb ik het kleine schaartje er even naast gelegd. Nu eens kijken welk blokje ik als volgende wil gaan maken…😉

16 Reacties to “Inspiratie door Yoko Saito”

  1. Berna 25 augustus 2011 bij 18:34 #

    Ziet er ook leuk uit hoor dit blog.
    Ik zal het eens in de gaten houden wat mij het makkelijkste afgaat. Dat hoor je nog.

  2. Josee 25 augustus 2011 bij 19:03 #

    Dat ziet er goed geslaagd uit. Inderdaad als je handig bent met naald en draad kun je vaak met een tekening volstaan.

  3. Else 25 augustus 2011 bij 19:26 #

    Leuk dit blog, ik ga net als Berna eens kijken wat een klik met mij heeft! Je Fantje is vreselijk LEUK, en dat boek ja erg heb ik ook (lol) dag man fijne avond, knuffel Else

  4. Floor 25 augustus 2011 bij 19:29 #

    Even proberen of het hier ook lukt met de reactie.
    Gr. Floor

  5. Elly L 25 augustus 2011 bij 19:31 #

    Wat een leuk olifantje is het geworden.
    Ik heb ooit een filmpje gezien van Yoko dat vond ik al heel indrukwekkend, laat staan om haar dan in het echie bezig te zien.
    groetjes Elly

  6. Hubertine 25 augustus 2011 bij 19:32 #

    Hi Gert, dan hier weer een keer!!! Uiteraard even gekeken hoe dit blog eruit ziet, en hoe het werkt!!! Het ziet er top uit, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden!!!
    Groetjes, Hubertine

  7. Anita 25 augustus 2011 bij 19:58 #

    Mooi gedaan. Reageren gaat op deze site veel beter.

  8. Inge Slaats 25 augustus 2011 bij 20:24 #

    Ha Gert,

    Ziet er goed uit hier! Ik ben ook een nieuw blog begonnen, just for sure indien Weblog niet meer bevalt straks, maar ik vind het een mega gedoe en helemaal niet leuk. Ik wacht af, het is nog steeds niet klaar dat migreren……
    Je eerste applicatie ziet er supergoed uit. Ik vind dat boek ook énig!
    Ik denk dat ik je hier blijf volgen.

    Groetjes,
    Inge

  9. Klaske 25 augustus 2011 bij 20:55 #

    Hoi Gert zal dit blog ook in mijn google-reader zetten, hoef ik niks missen ;-))
    Mooi werk hé van Yoko!!

  10. Yvonne aka sommeke 25 augustus 2011 bij 21:05 #

    Haa, ik zie dat ik hier niet zo gemakkelijk m’n naam kan vergeten!
    Eens kijken hoe het verder gaat!
    Op je “oude” blog heb ik vooral last met die captcha code … poeh!

    Daaaaaag

    • Gert 25 augustus 2011 bij 21:10 #

      Fijn dat het hier beter lukt om te reageren, en inderdaad zonder dat je kunt vergeten je naam er onder te zetten. Fijne avond, Gert

  11. Petra 26 augustus 2011 bij 08:11 #

    Hallo Gert,

    Ik ben blij dat je nu ook dit blog hebt, je liet wel eens een reactie achter op mijn blog maar het lukte mij nooit om dat bij jou te doen. Ik ben jaloers op je Yoko Saito workshop en ben heel benieuwd wat je met de daar op gedane inspiratie gaat doen. Alvast een fijn weekend, Petra

  12. Gerard Quak 26 augustus 2011 bij 10:01 #

    Hallo Gert,

    Ik zit al een poosje met mijn blog op WordPress en mij bevalt het goed. Een andere blog over onze plek in Zuid-west Frankrijk wordt nu verhuisd van web-log naar weblog. Het is nogal een gedoe en nu kan ik niet eens daar bloggen…
    Knap om zulke kleine applicaties te doen. Ik beken eerlijk, dat ik de meeste applicaties niet mooi vind, maar dat olifantje is heel erg leuk! Succes met het volgende blokje.

  13. Lida 26 augustus 2011 bij 16:21 #

    Hoi Gert,
    Laat ik dit boek nu al jaren in huis hebben en heb er nog nooit iets uit gemaakt, maar nu ik dit schattige olifantje zie, wordt ik wel weer geïnspireerd! Ben druk bezig een jaren oude Ufo tot affo te maken, dus die is eerst aan de beurt! Maar dan!! Fijne weekendm, groetjes
    Lida

  14. Edith 27 augustus 2011 bij 17:51 #

    Dag Gert,
    Dit blog ziet er ook mooi uit! Leuk dat je het dezelfde look hebt gegeven. Ben benieuwd hoe het posten van een reactie gaat, inderdaad liet Livejournal me de laatste tijd niet meer met mijn Google-ID inloggen.
    Het olifantje is superschattig geworden! Ben benieuwd of hij een keer gezelschap gaat krijgen…
    Fijn weekend,
    Edith

  15. Ria van Kasteel 28 augustus 2011 bij 11:52 #

    Ja ik heb ook al gedacht om ergens anders te gaan bloggen,heb het afgelopen jaar ook veel problemen gehad. Nu zijn ze al 5 dagen bezig met migreren en ik ben bang dat het helemaal verkeerd gaat en alles kwijt ben. Dit ziet er ook goed uit dus misschien wel een alternatief.
    Je applicatie is weer beeldschoon, dat priegelwerk is aan jouw wel besteed.

    Groeten van Ria ;0)

Geef een reactie

