Opening quiltseizoen en een leeuw gemaakt

28 Aug

Gisteren heb ik samen met mijn lieve collega’s een heel gezellige dag gehad in de winkel. We vierden namelijk de opening van het nieuwe quiltseizoen. De nieuwe collectie stoffen is grotendeels binnen en binnenkort starten de cursussen weer, dus een mooi moment om het seizoen te openen. Er was koffie en thee voor iedereen, korting op de stoffen en in de werfkelder was een tentoonstelling van quilts van cursisten (ook mijn Bloemen op Park Avenue mocht erbij hangen) Verder toonde Marianne Polak drie maal een deel van haar prachtige collectie antieke Amerikaanse quilts aan de bezoekers. Het was een erg gezellige drukte gedurende de hele dag. Leuk om weer alle bekende gezichten te zien, de nieuwe collectie te bekijken en om de prachtige quilts van Marianne te zien. Een erg geslaagde dag, laat het seizoen maar weer beginnen.

Het nieuwe seizoen betekent voor mij persoonlijk dat ik begin september ga starten met het volgen van een cursus waarbij we een Kaleidoscoopquilt gaan maken. Verder staan we met de winkel half september op de tentoonstelling van het Quiltersgilde in Leiden en meteen daarna heb ik (eindelijk!) mijn zomervakantie. Door omstandigheden was dit er nog niet van gekomen, maar ik ben blij dat het nu bijna zover is: even 2 weken helemaal geen werk. Nog 2 weekjes werken en dan is het zover.

En wat doen je dan als je na een week werken best moe bent en blij dat het weekend is? Dan slaap je ’s ochtends eerst lekker lang uit, ontbijt dan even rustig met de Volkskrant van zaterdag erbij, en daarna nog even wat appliceren🙂 (naast nog wat andere dingen, zoals een was draaien: hoort er ook bij)

Hierdoor is er al weer een nieuw applicatieblok van Yoko Saito gereed. Dit keer heb ik deze “stoere” leeuw gemaakt. Is ‘ie niet leuk geworden?

Het appliceren van deze kleine blokjes blijft leuk om te doen. Ik vind het mooi om te zien hoe al die bruine, grijze en cremekleurige stoffen die typische Japanse applicatiestijl weergeven. Hiernaast zie je hoe de dierentuin er tot nu toe bij staat.

18 Reacties to “Opening quiltseizoen en een leeuw gemaakt”

  1. Josee 28 augustus 2011 bij 19:04 #

    Hoe groot, of klein, zijn de blokjes die je aan het maken bent Gert? Ze zien er erg grappig uit.
    Ja een dagje luieren, met wasje erbij, is heerlijk

    • Gert 28 augustus 2011 bij 20:30 #

      Hoi Josee, de blokjes ondergrondstof zijn op dit moment 12×12 centimeter, dus niet echt groot.

      • Josee 28 augustus 2011 bij 22:52 #

        Dat is inderdaad wel klein om dan ook nog te appliceren!

  2. Floor 28 augustus 2011 bij 19:16 #

    Wat een poepie dat leeuwtje! Hij kijkt een beetje dommig, maar dat maakt hem juist zo leuk.
    Wordt het een hele dierenquilt?
    Erg mooi zo van die Japanse stofjes. Het is eigenlijk jammer dat de Japanners tegenwoordig ook vaak de Amerikaanse stoffen gebruiken, maar zij willen ook wel eens wat anders natuurlijk.
    Groetjes,
    Floor

    • Gert 28 augustus 2011 bij 20:32 #

      Ik heb nog niet een vaststaand beeld voor ogen: zoiets groeit bij mij altijd gaandeweg. Op dit moment denk ik dat ik 4 of 5 dieren ga maken, en deze tot een klein quiltje ga verwerken. In het boek staan ook mooie plantenapplicaties, dus ik denk dat als de blokjes aan elkaar zitten, ik er een applicatierand omheen maak met b.v. bladeren geappliceerd. Maar hier zal ik eerst nog eens over denken.

  3. inge 28 augustus 2011 bij 21:33 #

    mooi! en alvast een fijne vakantie! kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt, nu het al bijna september is

  4. Elly L. 28 augustus 2011 bij 21:45 #

    Wat een leuke blokjes zijn dit. Heerlijk hè en een cursus en vakantie in het vooruitzicht

  5. martine 28 augustus 2011 bij 22:57 #

    Wat zien je beestjes er mooi uit.
    Is het niet heel lastig om met Japanse stof te appliceren? rafeltjes …………
    Groetjes Martine

    • Gert 28 augustus 2011 bij 23:00 #

      Dank je Martine. De ondergrond waarop ik appliceer rafelt wel wat sneller, maar de andere stofjes valt reuze mee, het rafelt niet meer dan andere quiltstoffen.

  6. Carin 29 augustus 2011 bij 01:25 #

    Eens kijken of ik hier wel kan reageren. Het lukte me voor geen meter meer op die andere blog🙂
    Maar wat een prachtige blokjes heb je gemaakt Gert …GEWELDIG !! En wat is appliceren toch leuk nietwaar?

  7. Else 29 augustus 2011 bij 07:40 #

    Hihi dan hier ook nog maar een reactie van mij! Wat zijn ze mooi, hoe groot word de dierentuin? (lol) fijne dag, knuffel Else

  8. Betsie 29 augustus 2011 bij 09:32 #

    O,,,wat schattig,, en ze zijn zó netjes geappliceerd!!!

  9. Marie-Jozé 29 augustus 2011 bij 14:58 #

    Heerlijk een dagje luieren. Je hebt wel hele leuke applicatie’s gemaakt. Bedankt voor het bezoeken van mijn blog.

  10. sabarros 29 augustus 2011 bij 16:31 #

    Deze applicaties zijn echt leuk!
    Misschien ga ik ooit zelf ook eens applicaties maken. Het kan verkeren!

  11. Gerard Quak 29 augustus 2011 bij 16:41 #

    Tja, wie of wat is Sabarros? Een vorige reactie werd onder die naam gestuurd, want ik was nog ingelogd bij WordPress onder die naam. Het duurde even voor ik op de andere blog ingelogd was. Nu weet je dus dat Sabarros ook mijn naam van een ander weblog is. Je kunt beide reacties niet plaatsen als je dit niet aan iedereen wil laten weten.
    Ga alvast genieten van je aanstaande vakantie. Voor pret is ook heel erg leuk!

  12. Yvonne aka sommeke 31 augustus 2011 bij 00:20 #

    Coole leeuw!

  13. Joyce 31 augustus 2011 bij 09:06 #

    Hé Gert wat een geweldig leuke dierentuin zie ik hier verschijnen!!
    En dit blog ziet er prachtig uit, ik had ook moeite met reageren op de oude, vergat nog weleens m’n naam erbij te zetten;o))
    Wij (bij weblog) zijn nog altijd in afwachting……….:-(

  14. Dineke 1 september 2011 bij 18:27 #

    Leuke beesten Gert. Even testen of ik hier nu wel kan reageren.

Geef een reactie

