En dit moeten er dus 25 worden…

1 Sep

Af en toe krijg ik nog wel eens de vraag, hoe het nou staat met een project waar ik ooit mee gestart ben, maar daarna nooit iets van heb laten zien. En dat is geheel terecht, want ik start namelijk nog wel eens met iets nieuws, waarna het even zo snel weer ergens in de kast verdwijnt. Ik ben namelijk iets sterker in het starten van projecten dan in het afronden ervan🙂 Maar goed, zo af en toe pak ik weer eens iets “ouds” op en ga ik daar weer mee verder. Eén van die projecten zijn de rood/blauw/creme driehoekjes. Hiernaast zie je hoever ik daarmee ben: er zijn nu 4 vierkanten gereed en aan elkaar. Nog lang geen 25, maar het is een start…

Gisteravond was, na een korte zomerstop, weer onze maandelijkse quiltbee bijeenkomst in Houten. Het was weer erg gezellig om iedereen weer te zien, bij te kletsen en om te zien waar iedereen mee bezig is.

Met z’n allen werken we dus ook aan een project, ik heb er al vaker iets over geschreven. Iedereen heeft een maand toegewezen gekregen en tekent voor die maand een blok, liefst toepasselijk voor die maand. Iedereen krijgt die tekening en maakt dit blok in eigen kleuren/stoffen. Aan het eind van het jaar ruilen we al die blokken onderling en hiermee maakt iedereen een eigen quilt. Ik had de maand september toegewezen gekregen en hiervoor heb ik dit blok getekend. Omdat de zomer nu toch echt op zijn eind begint te lopen, een laatste zomerboeket bloemen. Over een maand, als we weer bij elkaar komen, zal ik zien wie het blok al gemaakt hebben en hoe dat er bij hen uitziet. Ik ben benieuwd!

10 Reacties to “En dit moeten er dus 25 worden…”

  1. Hubertine 1 september 2011 bij 18:54 #

    Twee hele leuke projecten!!!!!! Ben benieuwd hoe dat gaat met het ruilen bij de maandblokken, want ik kan mij voorstellen dat er enorm veel verschillende blokken zijn of dat iedereen uiteindelijk met zijn eigen blokken zit!! Kortom ik ben benieuwd!! Wel een leuk idee!!! En het starten van vele projecten dat ken ik!!! Maar ik probeer nu wel ECHT wat projecten af te krijgen!!!!!
    Groetjes, Hubertine

  2. Josee 1 september 2011 bij 19:28 #

    Wat werk jij toch mooi Gert, het is een lust om naar te kijken.
    Spannend inderdaad als straks de blokken geruild worden.

  3. inge 1 september 2011 bij 19:52 #

    die driehoekjesquilt wil ik ooit ook nog eens gaan maken. vind het leuk, zo scrappy!

  4. Floor 1 september 2011 bij 19:56 #

    Mooi dat blok met die driehoekjes.
    Lijkt me heel erg mooi als het er 25 zijn…… maar ja dat duurt nog wel even, want er is zoveel leuks om mee te starten.
    Groetjes,
    Floor

  5. quiltvriendin 1 september 2011 bij 20:48 #

    Leuk, vooral dat eerste blok. En ik ben blij dat ik niet de enige ben die meer begint dan er afgemaakt wordt

  6. martine 1 september 2011 bij 22:46 #

    Er is ook zo veel leuks om te proberen. Dit ziet er in ieder geval prima uit.

  7. Else 2 september 2011 bij 07:31 #

    Vreselijk LEUK die 3 hoekjes, en die bos bloemen staat er ook mooi op! Fijn weekend, knuffel else

  8. Gerard Quak 2 september 2011 bij 21:08 #

    Het ziet er heel mooi uit dat laatste zomerboeket. Leuk idee om iedere maand een blok te maken, die een van de deelnemers/deelneemsters getekend heeft. Ik ben benieuwd hoe het resultaat van alle gemaakte blokken er eruit ziet. Spannend.
    Vertel me niets over in de kast opgeborgen projecten, die toch ooit eens afgemaakt zullen moeten worden… Ik weet er alles van…
    Met vriendelijke groet.

  9. Yvonne aka sommeke 3 september 2011 bij 00:05 #

    Wat heb je een mooi blok uitgekozen en gemaakt Gert!
    En de eerste foto doet me aan iets denken dat hier in de kast ligt ….
    Goe weekend!

  10. Edith 3 september 2011 bij 07:52 #

    Je hebt een mooi blok voor ons uitgekozen, Gert! Ik zal zo langzaam aan maar eens starten met het naaien van alle blokken, zelfs de sneeuwpop is nog niet af…
    Heel fijn weekend!

Geef een reactie

