Algemene tentoonstelling QuiltersGilde 2011

14 Sep

Van afgelopen vrijdag tot en met vandaag werd in de Pieterskerk te Leiden de jaarlijkse Algemene Tentoonstelling van het QuiltersGilde georganiseerd. Op zaterdag had ik het genoegen om op de bijbehorende beurs in de stand van Carol Cox te werken. Het werken op een beurs is altijd erg leuk om te doen: heerlijk, al die enthousiaste mensen om je heen. Omdat ik natuurlijk kwam om te werken, heb ik verder niets van de tentoonstelling gezien die dag. Ook niet zo erg, want ik had toch al beslist dat ik op dinsdag nogmaals zou gaan, maar ditmaal als bezoeker. Daarom zat ik gisterochtend om 9 uur al in de trein en was precies om 10 uur in de kerk aanwezig. De Pieterskerk is een prachtige locatie voor zo’n tentoonstelling: de quilts hingen mooi ruim opgesteld en het binnenvallende licht wierp een mooi licht op de quilts. Ik heb een flinke tijd rondgelopen op de tentoonstelling, want er hingen prachtige quilts om te bekijken. Ik heb vooral vol bewondering staan kijken naar de kunstige werken van Colette Berends: geen traditionele quilts, maar schilderen met textiel. Prachtig om te zien. Ik heb nog een aantal foto’s gemaakt van de quilts die ik mooi vond. Als je wilt, kun je deze hier bekijken: http://www.flickr.com/photos/gertvr/sets/72157627544454473/

En natuurlijk heb ik ook een bezoek gebracht aan de winkels die met een stand vertegenwoordigd waren. Ik was eigenlijk op zoek naar een bepaald boek, maar helaas had niemand deze bij zich. (deze heb ik intussen al wel online besteld, en zal hopelijk deze week bezorgd worden) Ik heb echter al wel een aantal fat quarters voor deze nieuwe quilt gekocht: deze zie je op de foto. Binnenkort zal ik vertellen welke quilt dit gaat worden :-)  Ik houd de spanning er nog een beetje in, maar het is in ieder geval een quilt met o.a. applicaties en de afspraak die ik met mijzelf gemaakt heb, is dat deze toch echt in 1x af moet komen (het mag geen ufo worden)

Al met al vond ik de tentoonstelling zeer de moeite waard! Prachtige quilts, een mooie locatie, leuke winkels en *heel* veel bekenden gezien en gesproken… *zwaai naar alle bekenden* Met een hoofd vol inspiratie keerde ik dan ook (met een omweg via Zwolle😉 ) huiswaarts.

6 Reacties to “Algemene tentoonstelling QuiltersGilde 2011”

  1. supergoof 14 september 2011 bij 16:08 #

    Jeetje, nou ben ik echt ontzettend benieuwd,… ik heb al zo’n pech dat ik niet naar de tentoonstelling kan, en nu laat je me ook nog zitten met zo’n cliffhanger,…
    ;o)

  2. inge 14 september 2011 bij 17:54 #

    leuke nieuwe lapjes!

  3. Shirley 14 september 2011 bij 17:57 #

    dankjewel voor de foto’s, ik zal de foto’s die ik heb gemaakt (450) morgen op mijn blog gooien, de link althans,

  4. Edith 14 september 2011 bij 21:38 #

    Fijn dat je zo’n leuke dag hebt gehad gisteren! En ik ben héél benieuwd naar je nieuwe quilt…

  5. Astrid 15 september 2011 bij 07:57 #

    hahaha…nu opeens weet ik wie je bent. Je vroeg in de stand waarin ik stond ook naar het boek waar je naar op zoek was. Nee….ik zal het niet verklappen hier welk boek. Ik stond in de stand van het Hobbyhoekje. Gezellig om je nu eens live gezien te hebben al wist ik toen nog niet wie je was. Anders had ik me even netjes voorgesteld.

    Fijn dat je het boek nu besteld hebt. En ik ga het project volgen hoor. Ben heel nieuwsgierig!

  6. miranda 15 september 2011 bij 10:36 #

    Leuke aankopen en we hebben weinig keus dan afwachten voor wat je gaat maken…Groetjes Miranda

Geef een reactie

