Hark the herald angels sing

21 Sep

Je ziet het aan de titel van deze posting: ik raak al helemaal in Kerststemming. Niet zozeer door het weer buiten, maar meer door het patroon waar ik momenteel aan werk. Liet ik in de vorige posting al het eerste deel zien, intussen is het tweede deel ook al klaar.

Dit deel bestaat uit deze drie kerstengelen, die alledrie hun mooiste jurk aan hebben getrokken en kerstliederen zingen dat het een lieve lust is…

Best een bewerkelijk blok om te maken, omdat er veel verschillende applicatiedelen in zitten en ook aardig wat stitchery werk, maar wel erg leuk om te doen. Het is ook leuk om door mijn voorraad stoffen te gaan en te bedenken welke stoffen ik hiervoor zal gaan gebruiken.

Deze quilt zal dus niet bestaan uit de 12 onderdelen van het lied “The 12 days of Christmas”, zoals misschien leek na het zien van het eerste blok, maar het bestaat uit allerlei verschillende Kerstafbeeldingen. Lekker afwisselend. Ik noem dit weliswaar blok 2, maar in het boek is dit nog allemaal onderdeel van Block 1: er komen nog 2 applicaties bij, wat patchwork en dan is Block 1 (van de 5, exclusief de rand) klaar.

14 Reacties to “Hark the herald angels sing”

  1. glenn 21 september 2011 bij 13:37 #

    OMG. What a great block. This is going to be an awesome quilt!

  2. Josee 21 september 2011 bij 13:41 #

    Twelve days of Christmas of een ander kerstlied; het ziet er weer mooi uit Gert. Ik zou hier ook zeker voor vallen (als ik het een leuk werk zou vinden). Heel leuk vormgegegeven.

  3. Else 21 september 2011 bij 15:52 #

    Lekker bezig jij, de herfst begint net (lol) Mooi blok heb je er weer bij, tis heel verleidelijk! Fijne dag, knuffel Else

  4. Carin 21 september 2011 bij 15:53 #

    Ohhh Gert wat een leukerd !!! Kan ik ook ergens een totaalplaatje vinden van hoe de quilt eruit komt te zien, wordt nu heel nieuwsgierig hihihi ….

    • Gert 21 september 2011 bij 16:01 #

      Hoi Carin, hier vind je een plaatje van de totale quilt:

  5. inge 21 september 2011 bij 16:46 #

    leuk, nu al met zo’n projectje bezig zijn!

  6. marijke 21 september 2011 bij 17:25 #

    Wat een lieve en zoete (ook van kleur) stemmetjes van de dames, kan ze bijna horen LOL!
    groeten Marijke

  7. Shirley 21 september 2011 bij 18:16 #

    Ooh wat een komische dames zijn dat, die schoentjes! Kan me voorstellen dat je er zo’n plezien in hebt met het maken, sodeju, ik moet nu heel sterk wezen, diep doorademen, en even proberen te visualiseren waar al allemaal al aan begonnen ben, even doorbijten! Trouwnes, ik moet altijd lachen om het woordje ‘Hark’, slaat dat nog ergens op of is het een uitsrukking zoals ‘euj’? Euj, den engeltjes gaon zinge.

  8. Shirley 21 september 2011 bij 18:17 #

    En ik moet niet zoveel zuipen voor het eten, al die typefouten!

  9. Carin 21 september 2011 bij 18:19 #

    wauw … die is leuk !!!!

  10. Edith 21 september 2011 bij 21:22 #

    Leuk, leuk, leuk! Helaas kan ik niet voor ieder kerstliedje waar jij mee aan komt een grappig YouTubefilmpje vinden…πŸ˜‰
    Ik heb nog steeds geen quiltinspiratie, gelukkig begint morgenavond de Farmers Wife-cursus, dan moet ik wel.πŸ™‚

  11. Astrid 22 september 2011 bij 07:47 #

    Zo zeg…jij gaat lekker. Al 2 blokken af! Super….ga zo door en jij hebt voor kerst een prachtige quilt in je huis hangen!

  12. Greetje 22 september 2011 bij 10:16 #

    Heel erg mooi geworden Gert!!
    Denk je dat je hem nog afkrijgt voor Kerst? ;-))

  13. Marcha 26 september 2011 bij 21:45 #

    Oh jij kan ook niet stil zitten he! Gosh wat een leuke blokken worden het nu al, de kerst-quilt! Superssssss, ik denk dat je daar straks heel erg veel plezier aan zult beleven als deze eenmaal af is. Is het niet dit jaar, dan wel volgend jaar! Succes met het maken!

Geef een reactie

