Het eerste blok van A Christmas Story is klaar

30 Sep

Het vierde deel van blok 1 van de quilt A Christmas Story is ook klaar: het is deze kandelaar met rode besjes geworden. Wederom een erg leuk blokje om te maken, vooral de kleine rode besjes waren een “uitdaging”. In het patroon gebruikt met hiervoor wolvilt, maar aangezien ik dat niet heb en ik toch graag wilde appliceren, heb ik de besjes gewoon geappliceerd.

En je ziet het al rondom dit blok: ik heb de blokken intussen ook al aan elkaar gezet. Hiermee is het eerste blok van deze quilt helemaal klaar! Ik vind het zelf erg leuk geworden: vooral het scrappy uiterlijk door de verschillende stoffen vind ik erg leuk hieraan. Ik vermoed niet dat ik het ga redden om de quilt voor de Kerst dit jaar klaar te krijgen, maar ik blijf er de komende tijd zeker aan werken.

De witte ondergrond die je onder de quilt ziet is trouwens van onze “nieuwe” tafel. (mooi bruggetje naar het volgende onderwerpπŸ™‚ ) We hadden een salontafel die al ruim 14 jaar oud is. Op zich is ‘ie niet versleten, maar er zaten al wel wat krassen op en ik was ‘m eigenlijk een beetje zat. We hebben alleen nog niet echt gezocht naar een andere, en daarom bedacht ik dat ik ‘m wel eens kon gaan schuren en schilderen. Dat heb ik afgelopen week gedaan en nu is ‘ie wit:

Ik ben erg tevreden over het resultaat, en zelfs het quiltje past er qua kleur beter bij (net als onze kater Sigmund)

En tot slot: zijn er misschien mensen die ook een abonnement hebben op de (Nederlandse) QuiltMania? Hebben jullie intussen nummer 85 al ontvangen? Ik heb hierover al mailcontact gehad met de Nederlandse contactpersoon en volgens hem zouden de magazines vanuit Frankrijk verstuurd worden en eind deze week in de bus moeten liggen. Maar helaas, nog steeds niets in de bus gevonden… Misschien morgen?

Update zaterdag 1 oktober: vandaag lag de nieuwe QuiltMania in de bus.

30 Reacties to “Het eerste blok van A Christmas Story is klaar”

  1. Josee 30 september 2011 bij 20:59 #

    Gert het ziet er prachtig uit. Ik houd van deze stijl; huiselijk en genoeglijk. Ga zo door.

  2. greetje 30 september 2011 bij 21:03 #

    Je tafel is heel erg mooi geworden. Kleurt echt goed bij de kat. Je blokje is helemaal te gek.
    wordt supermooi nou je hebt nog een paar maand lukt vast nog voor Kerst!!

  3. Edith 30 september 2011 bij 21:22 #

    Dag Gert, wat een goed idee om je tafel wit te verven – heel geslaagd! En het kerstblok is erg leuk.
    O ja, en ook hier nog geen Quiltmania; ik had eerder deze week gebeld. Ben benieuwd of en wanneer we iets ontvangen…

  4. Annelies 30 september 2011 bij 21:22 #

    Gert wat een mooi blok.
    Wij hebben vandaag vanuit de winkel naar Koster gebeld. Het heeft te maken met een nieuwe distributeur. Grote problemen. We hebben ze voor de losse verkoop al twee weken in de winkel, maar ik als abonnee heb hem nog steeds niet thuis.

  5. Gerard Quak 30 september 2011 bij 21:34 #

    Verrassend leuk blok, Gert!
    Ik hou van een wit interieur met kleurige aankleding, dus is je salontafel voor mij een groot succes.

  6. Joke W. 30 september 2011 bij 21:53 #

    Mooi ! de tafel zo.
    Maar ook bij mij ligt er nog steeds geen Quiltmania op tafel hoor.
    Ook ik heb een mail naar Koster verstuurd met hetzelfde bekende antwoord.
    ’t Is niet te hopen dat ze onderweg in een container terecht gekomen zijn zeg.
    Joke W.

  7. ria vogelzang 30 september 2011 bij 22:45 #

    Tjonge, wat een leuke tafel is dat geworden, Gert. Mijn complimenten! Het past echt heel mooi bij het quiltje en bij jullie Sigmund.
    Wat een toestanden met Quiltmania! Hopelijk is het snel opgelost.
    Fijn weekend!

  8. Joyce 30 september 2011 bij 23:37 #

    Oh Gert, wat een leuk blok!! Word er erg vrolijk van!!
    Denk ook niet dat je het gaat redden voor de kerst. Niet omdat je niet snel kan werken…….maar ja, er is ook nog zoveel ander leuks wat dan tussendoor komt ;o)
    En wat handig zo’n nieuwe tafel waar je niet voor naar een woonboulevard hoeft te rijden!
    :o)

  9. Astrid 1 oktober 2011 bij 08:12 #

    Wat een superleuk kerstblok is dit geworden! Je mag trots zijn op het resultaat hoor! Wat een vondst om die tafel wit te schilderen. Mmmmm…je brengt me op ideeen!

  10. Petra 1 oktober 2011 bij 09:16 #

    Ik vind je tafel erg leuk geworden maar het quiltje dat er op ligt vind ik nog leuker. Wat een leukerd. Veel maak plezier in de komende weken.
    Groetjes,
    Petra

  11. birgitte / bietje 1 oktober 2011 bij 12:07 #

    Ach, wat een snoepie. Van wie is dit patroon? Deze zag ik nog niet eerder dan hier.
    Het is hier trouwens veel gemakkelijker reageren, hoor. Dat zal ik nu dus wat vaker gaan doen.

  12. marijke 1 oktober 2011 bij 15:40 #

    “Wauw” wat een schitterend blok ik hou ervan dat er veel in een blok gebeurd en yes super!
    fijn zonnig weekend,
    groetjes Marijke

  13. Marcha 2 oktober 2011 bij 09:38 #

    Oh wat word je kerst project mooi! Kan niet wachten tot ie af is en het geheel te zien is! SUCCES! (ps je tafeltje is inderdaad erg opgeknapt hoor! Kun je er weer een aantal jaar van genieten!)

  14. Else 2 oktober 2011 bij 09:57 #

    Een hele goeie morgen Gert, wat is je tafel mooi geworden! En je 1e kerstblok af, lekker bezig. Fijne zondag, knuffel Else

  15. Nellekequilt.blogspot.com/ 2 oktober 2011 bij 10:05 #

    Hallo Gert,wat een enig blok heb je gemaakt kan me voorstellen dat je er graag aan werkt het zijn net een heleboel kleine quiltjes die in je blok zitten.Je tafel heb je ook goed aangepakt.Groetjes en nog een fijne week gewenst Nelleke

  16. Carin 2 oktober 2011 bij 11:12 #

    Wat is je 1e blok geweldig Gert !!! En je appliceerd ook zo mooi, petje af hoor !
    Ik vind de tafel ook erg mooi geworden in het wit en het valt me op dat jullie dezelfde grijze afstandbediening hebben als ons hahahaha ……πŸ™‚
    Ik koop de quiltmania elke maand los en wat staan er deze keer week juweeltjes in nietwaar? ik vind die huisjes ZO ontzettend mooi.

  17. Tilly 2 oktober 2011 bij 13:49 #

    Wat een leuke quilt, niet zo’n traditionele rood/groene. Je tafel is mooi geworden in het wit.
    groeten Tilly

  18. josephine 3 oktober 2011 bij 08:12 #

    Hij komt er heus aan hoor, de Quiltmania, ik heb hem zaterdag ontvangen en Annelies ook! Wat een vrolijk blokje, goede stofkeuze!!!!

  19. DearJo 3 oktober 2011 bij 09:06 #

    Hoi Gert,

    Fijn dat je een ander soort blog bent begonnen (hoorde ik van Greetje:).
    Ik heb me gelijk aangemeld als Volger. Het ziet er allemaal weer heel leuk uit.

    Groetjes, DearJo

  20. inge 3 oktober 2011 bij 11:25 #

    leuke blokken! en je salontafel is heel erg leuk geworden!

  21. Jane Newble 3 oktober 2011 bij 13:16 #

    Mooie tafel! En wat een enig blok!
    groetjes
    Jane

  22. Thearica Burroughs 3 oktober 2011 bij 23:49 #

    You can install a language convertor on your blog.

    Then come back to the Men Quilt Too show and link up. The readers would so enjoy looking at your work!

    if you can’t install a convertor, come and link up anyway. they can see your photos!πŸ™‚

    http://googletranslategadget.blogspot.com/

    http://www.pigtalesandquilts.com

  23. Shirley 4 oktober 2011 bij 00:38 #

    Zohee, die tafel is opgeknapt, een verjongingskuur! En de blokjes van deel 1 zien er mooi uit, dat komt wel af met de kerst.

  24. sommeke 4 oktober 2011 bij 21:55 #

    Mooi blok met keurig geappliqueerde besjes!
    Jullie salontafel kan zo weer 14 jaar mee!

  25. Annemieke 4 oktober 2011 bij 22:28 #

    Na een hoop gestoei met reageren op het oude blog zag ik gelukkig dat je een nieuwe had, dit gaat vast makkelijker. Ook ik ontving Quiltmania op 1 oktober, gelukkig maar. Ik hoop dat dit niet vaker voorkomt want ik ben verder wel een grote fan van Quiltmania.
    Je kerstblokken zijn grappig en mooi geappliceerd. En je tafel is super. Zoiets doe ik ook graag, iets nieuws voor weinig ( wel wat werk natuurlijk).
    Groetjes
    Annemieke

  26. Hetti 5 oktober 2011 bij 12:25 #

    Wat een leuke quilt in wording Gert!
    En die tafel heeft echt een update gehad, gaat de rest van het huis er nu ook zo uitzien……of gewoon op naar een witte kerst??? LOL
    Groetjes, Hetti

  27. Balsemien 5 oktober 2011 bij 18:26 #

    Hoi Gert,
    Hopelijk heb je inmiddels de Quiltmania wel ontvangen!
    Gezellige quilt wordt het en kanp dat je al die moeilijke dingen zoals appliceren en ronde vormen ‘gewoon’ doet.
    Je tafeltje is top…

  28. Sylvia 7 oktober 2011 bij 18:22 #

    ha, die Gert, spuit 11 kwam ook nog even langs………..;)
    ben weer helemaal bij, nu ik al jouw verhalen heb gelezen.
    jeetje, wat ben je productief: je applicaties zijn superleuk, maar ook je huisjesquilt, je driehoekjes, je lynette-blokken………..slaap je nog wel??
    Zelfs een nieuwe layout op je blog en in je huiskamer!!!
    Echt leuk zo, die tafel!! Zo wil ik de grenen slaapkamer van ons wel doen……..:(…….maar mijn DH is nog moed aan het verzamelen. Kan ik me voorstellen, hij werkt 5 lange dagen en dan komt z’n D(ear) ook nog met zo’n idee….haha.
    fijn weekend, mooi quiltweer!!!
    Groetjes, Sylvia

  29. Dineke 9 oktober 2011 bij 10:52 #

    De losse delen zo bij elkaar geven een supermooi blok Gert.

  30. Jantine Urban 18 oktober 2011 bij 00:24 #

    Mooi, die witte tafel… lekker fris, wat een verfje al niet kan doenπŸ˜‰.
    Het blok helemaal in elkaar, daar wordt het nog leuker van!

Geef een reactie

