Christmas Wishes blok is klaar

19 Okt

Vandaag had ik mijn (vaste) vrije woensdag. Vanmorgen kon ik op de fiets nog de nodige boodschappen doen, maar vanmiddag werd het ineens behoorlijk herfstig weer buiten, dus een mooie reden om binnen te blijven en wat te patchen. Afgelopen week had ik al een nieuw onderdeel van de Kerstquilt gemaakt, namelijk deze vrolijke Christmas Wishes:

In haar mooiste bloemetjesjurk vliegt deze Kerstengel door de lucht met haar mandje vol met Christmas Wishes.

Het is weer een erg leuk blok geworden, al zeg ik het zelf. Erg handig vond ik dit keer het stofje wat ik voor het haar gebruikte: in een vorig blok gebruikte ik het al als vlam van de kaars, en in dit blok komt het prima uit als blond haar🙂

Hiermee is het tweede deel van de quilt klaar. En omdat ik vandaag zo lekker de vaart er in had zitten, heb ik meteen alle andere onderdelen er aan genaaid en beide blokken aan elkaar genaaid. En het begint al best ergens op te lijken:

De bovenste helft van de quilt is hiermee nu klaar. Er komt nog een iets groter deel onderaan, en de rand die er omheen komt bevat ook applicaties, dus ik heb nog werk genoeg.

In mijn vorige posting had ik het over “rug hooking” en tot nu toe heb ik nog niet kunnen ontdekken of dit in Nederland gedaan word. Wel werd hiermee mijn interesse aangewakkerd voor het needlepunchen. Dit lijkt een klein beetje op een “miniatuur uitvoering” van het rug hooking. Omdat ik dit wel eens wil proberen, heb ik bij CrownStitches een needlepunch pen en wat stof besteld. Eerdaags zal ik dus ook eens gaan experimenteren met needlepunchen. Alsof ik nog niet genoeg te doen had😉

36 Reacties to “Christmas Wishes blok is klaar”

  1. inge 19 oktober 2011 bij 19:56 #

    daarzie, de update😉 mooi zeg. ter info: mijn kerstquilt is een stuk minder arbeidsintensief! op dit blog kan je ook een paar dingen lezen over needlepunching http://creatieveblogger.blogspot.com/2011/07/dit-is-het-geworden.html

  2. Josee 19 oktober 2011 bij 19:58 #

    Volgens mij kun jij er best nog een hobby bij gebruiken Gert😉
    Wat een mooie dos haar heeft deze leuke engel gekregen. Ik vind het een erg leuke quilt worden. Appliceren vind ik zelf vreselijk om te doen, maar jij maakt er een mooi plaatje van, echt een genot om naar te kijken.

  3. marijke 19 oktober 2011 bij 20:18 #

    Wat een leuk blok is dit ook weer geworden!
    Leuk dat je ook gaat punchen, er bestaat ook acrylgaren op klossen een stuk voordeliger in gebruik dan het dmc e.d. geeft een wollig effect evt. ook nog uit te borstelen voor een vacht effect.
    Als je het www adres wil hebben mail me dan even.
    groetjes Marijke

  4. Petra 19 oktober 2011 bij 21:49 #

    wat wordt dit een superleuke quilt! en wat werk je netjes!! Groetjes, Petra (via Josee hier)

  5. Else 19 oktober 2011 bij 22:17 #

    Oh wat een lieve (B)engel (lol) Het boek heb ik van het weekend ook meegenomen op de beurs, kon het niet laten na al die mooie blokkies die voorbij kwamen hier! Knuffel, Else

  6. Shirley 20 oktober 2011 bij 00:33 #

    Gert wat een schatje is dat, en haar haar zit prachtig, bijna goudlokje! Ik las in je vorige blog over het rughooking heen. Op YouTube kan je veel filmpjes zien http://youtu.be/ONbLILLpmzg smalle strips van wollen stof, dat met een smirnanaald gehaakt wordt. Volgens mij heeft mijn moeder het ook gedaan, ze smeerde de achterkant dun in met textiellijm, net zoals met punchen gedaan wordt.

  7. Bep 20 oktober 2011 bij 06:44 #

    Gert wat gezellig en zo nerjes gemaakt is je christmas quilt en je tafel is ook mooi , groetjes bepgeworden,

  8. pauline 20 oktober 2011 bij 08:19 #

    Wat wordt het toch een leuk quiltje en je schiet ook lekker op. Ook de kleuren vind ik erg mooi gekozen.
    groetjes,

  9. Anita - Vlijtige Handjes 20 oktober 2011 bij 08:25 #

    Wat een leuke quilt is het toch. Heerlijk om aan te werken. Ik neem je punch tips mee want ik heb van een collega een hele punchset gekregen omdat zij er niets mee doet. Komt zeker weer een keer op mijn blog te staan.
    Groetjes Anita

  10. Astrid 20 oktober 2011 bij 09:53 #

    Wat een schattige quilt in wording is dit zeg! Je engeltje ziet er schattig uit en ook het geheel mag er wezen. Ik ben benieuwd hoe het needlepunchen je zal bevallen! Succes ermee

  11. Erica 20 oktober 2011 bij 10:04 #

    Leuk dat Kerstquiltje. En je bent al hartstikke ver!
    Needlepunchen,
    nee,
    ik wil het niet weten,
    bang dat ik het TE leuk zal vinden………erg hè

  12. Anita 20 oktober 2011 bij 10:56 #

    Wat een leuke quilt is het aan het worden. Je wordt er helemaal vrolijk van. Je werkt keurig netjes.

  13. Inge Slaats 20 oktober 2011 bij 12:13 #

    Wat wordt dit een gave quilt en wat ben je al ver. Het zijn vast ook énige blokken om aan te werken.

    Groetjes,
    Inge

  14. Ageeth Dorsman 20 oktober 2011 bij 12:34 #

    Het lijkt al een heus mini-Kerstquiltje! Wat een prachtige bos haar heeft de engel ook
    gekregen en een mooie bloemetjesjurk! En rughooking… is dat zoiets als die smyrna
    kleedjes van zo’n 25 jaar geleden (kun je nagaan, dat ik dat nog weet….), met zo’n
    speciale pen met haakje? Dat heeft mijn DH zelfs nog wel eens gedaan! Ik lees wel
    eens een Amerikaans blog, waarbij dit onderwerp veel voorbijkomt:
    farmhouseofnotforgotten.blogspot.com (staat in de lijst met links bij mijn blog).
    Misschien heb je daar wat aan?

  15. BIrgitte 20 oktober 2011 bij 15:10 #

    Intussen heb ik (naar aanleiding van jouw prachtige blokken) ook het boek van deze quilt besteld. Het is al binnen en ik heb al wat tijd zitten te genieten. Mijn vingers jeuken, maar eerst moeten andere projecten af zijn. Maar volgend jaar hoop ik toch wat uit het boek hier met Kerst in de kamer te hebben.
    Dank je wel voor de inspiratie. Oh, ik probeer ook altijd wat stofjes meerdere keren terug te laten komen. Dat geeft wat binding of eenheid in het geheel, vind je niet?

  16. Lida 20 oktober 2011 bij 15:43 #

    Wat een leuk blok is het geworden en inderdaad dat lapje is perfect voor de haren! Wordt echt een gave quilt! Nu succes met het punchen, mijn vriendin is het gisteren wezen doen bij Crownstitches en vond het geweldig! Groetjes
    Lida

  17. Floor 20 oktober 2011 bij 19:51 #

    Wat een lief engeltje is het geworden!
    Haar gezichtje lijkt wel op Missie van Chris. Ook zo’n leuke quilt wordt dat.
    Je schiet lekker op met je kerstquilt.
    Ik ben heel benieuwd wat dat is: needlepunching.
    Maar dat zie ik dan wel op je blog. Inderdaad, of je nog niet genoeg te doen hebt.
    Maar ja, alles is leuk hè.
    Groetjes,
    Floor

  18. Mascha 20 oktober 2011 bij 21:43 #

    Wat wordt dit een super leuke quilt. De blokken die je gemaakt hebt zijn geweldig.
    Groetjes Mascha

  19. Willeke 21 oktober 2011 bij 10:11 #

    Gert, helemaal met je eens. Masterchef Australie is hier ook zo’n hit. Jammer dat we hier in Nederland dit soort positieve programma’s (bijna) niet hebben waar de deelnemers met respect worden behandeld.

    Erg leuk trouwens om te zien dat jij een handwerkblog hebt. Leuke dingen laat je zien.

    Hartelijke groet, Willeke

  20. Gerard Quak 21 oktober 2011 bij 22:17 #

    Het is nu al een heel erg leuke quilt en mooi gemaakt! Als dit pas het bovenste stuk van de quilt is, wat komt er dan nog onder? Vast nog meer leuke applicaties. Ik ben vreselijk benieuwd.

  21. sommeke 22 oktober 2011 bij 00:31 #

    Gezellig engeltje met mooie haren en jurkje!
    Een nieuwe hobby in zicht?
    Goe weekend Gert!

  22. Anita A 22 oktober 2011 bij 15:18 #

    Hoi Gert, wat zijn de blokken leuk geworden !! Ik kan helemaal niet appliceren met de hand, dus als iemand dat dan wel kan vind ik dat heel mooi.
    Ik ben erg benieuwd naar het eindproduct, dus blijf je zeker volgen.

  23. Carin 22 oktober 2011 bij 15:28 #

    Wat een leuk blok is dit !! Ik vind haar bloemetjes jurk geweldig !

  24. Erna 23 oktober 2011 bij 18:24 #

    Het is nu al een super gaaf geheel. Ben benieuwd naar de rest.

  25. Joke 23 oktober 2011 bij 20:30 #

    Mooie kleuren gebruik je!

  26. Edith 27 oktober 2011 bij 07:26 #

    Een hele late reactie van mij, maar daarom niet minder gemeend😉 je kerstquilt wordt prachtig! Net als de anderen vind ik dat je heel mooie kleuren gebruikt.

  27. Mieke Duyck 27 oktober 2011 bij 09:22 #

    Wat een leuke blog heb je, Gert! ik vond je via mijn eigen blog, en voortaan zit je bij mijn favoriete blogs, zodat ik je regelmatig kan bezoeken ( zij het virtueel)! Mieke aka creatieveblogger

  28. Hubertine 28 oktober 2011 bij 08:08 #

    Ook van mij een lekkere trage reactie!!!! Er wordt zoveel geschreven, daar is af en toe niet tegen op te lezen!!!! Ik vind je Angel een lekkere pittige meid (die op haar toekomst is voorbereid). Succes met je needlepunchen!!!
    Groetjes, Hubertine

  29. Jane Newble 31 oktober 2011 bij 20:25 #

    Dat stofje voor de jurk is helemaal te gek. Een heel leuk engeltje, en wat begint het geheel mooi te worden!
    groetjes
    Jane

  30. Leintje 1 november 2011 bij 12:37 #

    Wat wordt dit een leuke quilt. Zelf hou ik ook erg van lekker scrappy. Ik vind overigens die quilt met al die driehoekjes ook enig. Dat belooft ook wat hoor!

    Groeten, Lein

  31. Sylvia 2 november 2011 bij 15:52 #

    wat een skeetig vrouwtje heb je geappliceerd!! De hele quilt wordt erg leuk, trouwens!!!
    vandaag is het weer woensdag, ben benieuwd wat die opgeleverd heeft……;)
    groetjes, Sylvia

  32. Ineke van den Akker 3 november 2011 bij 13:42 #

    Geweldig!

  33. Shirley 3 november 2011 bij 16:17 #

    Joh wat ben je stil, alles goed? Of gewoon druk aan het rughooking, of moet de kerstquilt toch afkomen en ben je daar nu druk aan bezig?

  34. Marcha 4 november 2011 bij 09:03 #

    Hi Gert, je blokken zijn super…. wat een vaart zeg! Nou, vandaag mijn vaste vrije vrijdag, maar denk dat ik vandaag niet erg veel gedaan krijg: teveel op de agenda staan…. Veel succes met de rest van je blokken!

  35. Petra 4 november 2011 bij 22:59 #

    Hè lekker, de kerst wordt al goed zichtbaar, heerlijk

  36. martine 5 november 2011 bij 17:53 #

    Je bent vast al veel verder en ik vind dit er al zo mooi uit zien. Leuk dat jullie eigen sokken er bij hangen.

Geef een reactie

