Celebrate Hand Quilting

7 Nov

Via de blog van mijn Amerikaanse mannelijke quiltvriend Glenn (http://www.glenndragone.com/) ontdekte ik de blog van Michigan Quilts. Caron Mosey, o.a. de schrijfster van een tweetal quiltboeken en schrijfster op deze blog, verwonderd zich erover dat er tegenwoordig zoveel machinaal gequilt wordt. Daarom heeft zij een posting gewijd aan het handquilten, om zo te laten zien hoe mooi dit handwerk is. Iedereen die zijn/haar handgequilte werk wil laten zien, kan een link aan de posting toevoegen. Vanavond heb ik een link geplaatst naar mijn Bloemen op Park Avenue Quilt (http://gertvr.livejournal.com/288307.html)
Als je op onderstaand plaatje klikt, kom je vanzelf op de betreffende website terecht. (en misschien is het leuk om ook een link naar je eigen werk te posten? Ik zag al een bekende voorbij komen! *zwaait naar SuperGoof*)

PS (8-11-2011) even voor de volledigheid: bovenstaande is niet bedoeld als betoog dat hand gequilt beter/mooier is dan machinewerk, in beide vormen gaat erg veel creativiteit zitten.

12 Reacties to “Celebrate Hand Quilting”

  1. Shirley 7 november 2011 bij 22:46 #

    Er is volgens mij ook een come-back gaande, bij veel machinaal gequilte quilts zit ook handquiltwerk bij, artquilters doen dit vaak.

  2. Lida 8 november 2011 bij 07:37 #

    Wilde dat ik ook al mijn quilts kon handquilten, maar helaas voor mijn hand zijn de kleintjes het maximum, al heb ik nu wel twee wat grotere liggen die ik toch met de hand wil doen, dan duurt het quilten maar een jaar! Want het is wel een heerlijk ontspannen werkje toch! Fijne dag
    Lida

  3. Anita 8 november 2011 bij 09:04 #

    Mooie doe ik met de hand. Maar af en toe eenvluggertje voor een bepaald doel moet toch ook kunnen?

  4. Ageeth Dorsman 8 november 2011 bij 12:27 #

    Ik vind handquiltwerk inderdaad veel beter geschikt voor bijv. een mooie handapplicatie-
    quilt. Een baltimore-album schreeuwt gewoon om handquiltwerk! Al heb ik ook machinaal
    quiltwerk gezien, dat getuigt van vreselijk veel vaardigheid en creativiteit. Nu ik de cursus
    traditioneel handquilten aan het doen ben, ben ik wel blij met deze link, kan ik eens kijken
    hoe hard ik nog moet oefenen voor ik dat niveau heb. Jouw quiltwerk is trouwens ook erg
    mooi gedaan!
    Groetjes van Ageeth

  5. Yvonne 8 november 2011 bij 17:13 #

    Ik heb altijd alles met de hand gedaan en ‘zwoor’ nooit op de machine te gaan quilten. Vorig jaar toch overstag gegaan om soms een snel tussendoortje te kunnen maken maar met de hand blijft veruit favoriet. Zeker omdat het véél mooier is naar mijn mening maar ik begrijp dat als je niet anders kan doordat je handen niet meewerken de machine een uitkomst is!

  6. Petra 8 november 2011 bij 20:14 #

    Ik quilt nu niet, vroeger wel wat gedaan. De naaimachine en ik zijn nou niet bepaald vriendjes…t ding gaat mij veel te snel! Dus ik denk dat ik voor het handwerk zou kiezen. Lekker gezellig op de bank! Groetjes, Petra

  7. Sylvia 8 november 2011 bij 21:18 #

    Ik vind voor alle twee wat te zeggen! Ik heb net een quilt met de hand gequilt ( moet nog geblogd…..;), maar een grote,bonte, met heeeeel veel naadjes, heb ik toch maar laten quilten door Elly Prins!! Ook mooi geworden!!!

  8. sommeke 9 november 2011 bij 00:58 #

    Ik vind beide technieken mooi en allebei hebben ze hun plaats verdiend!
    ’t Belangrijkste : als we er maar plezier mee beleven!
    ‘k Ga eens kijken naar de link!

  9. christine vd ancker 9 november 2011 bij 14:19 #

    hoi

    ik ben een echte handquiltster ik doe alles op de hand en heb daar heel veel plezier in.
    maar of ik nou zo mooi kan quilten ach als ik maar plezier heb .

    zou zelf ook wel de button op mijn blog willen hebben . heb jj een tip hoe ik dat kan doen?

    christine

  10. ria vogelzang 9 november 2011 bij 20:21 #

    Ik snap het helemaal, hoor, Gert. Ik had ook bijna de button op mijn blog gezet, maar ik heb zoveel vriendinnen die ook heel graag machine-quilten. Soms ook omdat er een handicap in het spel is…..
    Dus toch maar niet gedaan…… MAAR….. ik vind met de hand gequilt echt het mooist…..
    (zo…., toch even gezegd….. 😉 …….. sssstttt…….)
    Groetjes, Ria.🙂

  11. Carin 10 november 2011 bij 10:57 #

    Ik ben een echte handquiltster dus ik heb de button ook geplaatst en natuurlijk ook een link naar een quilt van mij. Voor mij wil dit evengoed niet zeggen dat machine quilts geen echte quilts zijn want er zijn heel veel quiltsters die de mooiste quilts op de machine maken en petje af voor hun. maar aangezien ik altijd ruzie met mijn machientje heb doe ik alles op de hand hihihi ….

  12. Gerard Quak 12 november 2011 bij 10:14 #

    Bedankt voor dit blog bericht, want Ik heb ook mijn hand gequilte “bear paw” link op deze site geplaatst. Een mooie verzameling is daar te bekijken.
    Eerlijk gezegd, is alleen deze berenpoten quilt met de hand gequilt en dat heeft bijna twee jaar geduurd voor het klaar was… Bij de laatste heb ik delen met de machine gequilt en delen met de hand.

Geef een reactie

