Pakjes!

13 Nov

Gisteren is weliswaar Sinterklaas in ons land aangekomen, maar de pakjes die ik hier laat zien zijn niet van hem afkomstig. Het is namelijk weer een nieuw blok van mijn Christmas Story Quilt. Dit keer heb ik 3 pakjes geappliceerd. Een beetje vreemde pakjes, want op het etiket staat al wat er in zit: wat is daar nu de lol van?😉 In de oorspronkelijke quilt is de tekst in het Engels (Gold, Frankincense en Myrrh), maar ik vond het mooier om dit te veranderen in goud, wierook en mirre. Ik heb meteen maar de sterren en stroken rondom er aan vast gemaakt: dan is dat ook maar weer klaar. Wederom een leuk blok om te maken.

Liet ik in een vorige posting al zien dat ik een hele stapel QuiltNieuws erbij heb, afgelopen week heb ik er weer een stapeltje QuiltMania’s bij gekregen. De manier waarop dit ging is wel grappig. Ik had het met een lieve medecursiste laatst over het lezen van QuiltMania’s. De dag erna dacht ik: laat ik weer eens op Marktplaats kijken of er nog wat aangeboden worden, want ik heb nog lang alle nummers niet compleet. Ik deed een bod op een magazine, en kreeg een mail terug met de vraag: bent u toevallig Gert? Bleek het die cursiste te zijn🙂 Even later kreeg ik bericht van haar dat zij wederom ergens een partij magazines had zien staan en zij vroeg of ik interesse had in de nummers die zij al had. Eh, tuurlijk, want ik vind de QuiltMania helemaal super om te lezen. En zo ontving ik dus afgelopen dinsdag voor de cursus deze heerlijke stapel leesvoer. Voorlopig heb ik weer genoeg op mijn nachtkastje liggen om te lezen.

28 Reacties to “Pakjes!”

  1. inge 13 november 2011 bij 16:01 #

    dat is weer een leuk blok!

  2. Carin 13 november 2011 bij 16:41 #

    Wat een giga leuk blok weer Gert !! Ik blijf ook altijd rondneuzen of ik quiltmania’s tegen kom want bij mij ontbreken er ook nog een aantal nummers. Ik vind dit het leukste quilttijdschrift wat er is.

  3. Ria van Kasteel 13 november 2011 bij 16:45 #

    Hoi Gert, mooi blokje geworden en wat de quiltmania’s betreft ben je weer een poosje onder de pannen. :))

    Groetjes van Ria.

  4. Sandra Verhoog 13 november 2011 bij 16:56 #

    Wat een gezellig blok, en de QM zijn heerlijk om te lezen en verzamelen…ik weet er alles van :0)

  5. marijke 13 november 2011 bij 17:12 #

    Weer een leuk blok en heb jij even bof met zo’n stapel quiltmania’s veel leesplezier!
    groetjes Marijke

  6. Hubertine 13 november 2011 bij 20:34 #

    Heerlijk zo’n stapel QM’s!!!! Lekker vroeg naar bed dus!!!

    Groetjes, Hubertine

  7. Erica 13 november 2011 bij 20:47 #

    Leuk blok en wat lekker veel leesvoer heb je erbij gekregen, heerlijke bladen!

  8. Jantine Urban 13 november 2011 bij 22:42 #

    Een heerlijke stapel quiltmania’s… Ik heb net mijn abonnement na 6 jaar opgezegd, de stapel is zooo groot en zooo herleesbaar. Zal wel zien wanneer ik spijt krijg….
    enne die pakjes… dat weten we toch al 2000 jaar wat daar in zit? Leuk dat je er nederlandse woorden van gemaakt hebt!

  9. sommeke 13 november 2011 bij 22:50 #

    Mooi blok weer Gert en wat een gelukzak ben jij!
    Veel plezier met de Quiltmania-buit!

  10. Gerard Quak 13 november 2011 bij 23:14 #

    Wat een leuk blok s dit geworden!
    Nu je het erbij ( in het Nederlands) hebt geschreven, weten we onmiddellijk dat het de pakjes van de drie Wijzen uit het Oosten moeten zijn. Geen vergissing meer mogelijk.
    Ik ga toch eens een Quilt Mania aanschaffen, ik ben er helemaal nieuwsgierig naar geworden door jouw aanwinsten.

  11. Gerda 14 november 2011 bij 07:06 #

    He wat zien die pakjes er gezellig uit!!..en die stapel quiltmania’s…gevaarlijke tijdschriften..;0)…weet je hoeveel leuks erin staat!!! ( eh ..ja dus anders had je ze niet gekocht natuurlijk…*Ü*..)….
    Ik wil altijd alles maken…dûh…
    Maar ze zijn heeerlijk om door te bladeren..lekker bakkie koffie erbij..mmmm…zalig!!
    Fijne dag!!

  12. pauline 14 november 2011 bij 08:24 #

    Met dit leuke leesvoer kom je de winter wel door….. Weet je, ik word altijd heel nerveus als ik zo’n stapel quilttijdschriften doorblader, want er staat zoveeeeeel in wat ik wil maken, hihi. Als je zo’n stapeltje op je nachtkastje hebt liggen, dan is dat niet goed voor je nachtrust LOL.
    Veel plezier ermee.

  13. Anita - Vlijtige Handjes 14 november 2011 bij 09:12 #

    Weer zo´n leuk blok. Dan zit je toch alleen maar te lachen als je het aan het maken bent! Ik vind het krijgen van hobbytijdschriften bijna net zo fijn als het krijgen van lapjes. Heerlijk voor de wintermaanden.
    Groetjes Anita

  14. Anita 14 november 2011 bij 09:47 #

    Wat een leuk blok is het weer geworden. En zo stapel quiltmania’s lezen, wat een ideëen zullen daar weer uitkomen.

  15. Else 14 november 2011 bij 10:19 #

    Weer een heel mooi blok erbij, en jij kan voorlopig lezen heerlijk lekker plaatjes kijken (lol) Fijne dag, knuffel Else

  16. Lida 14 november 2011 bij 10:21 #

    Zo nu en dan ga ik naar de zolder, dan pak ik de onderste van een stapel Mania’s en ga er weer heerlijk van genieten, heb ook nog andere bladen en dus kan ik dan weer dagen vooruit en genieten en inspiratie krijgen uit oude exemplaren! Heerlijk leesvoer!
    Je blok is prachtig geworden en ik vind het leuk dat je er Nederlandse tekst op heb gezet! Groetjes
    Lida

  17. Johanna Zweden 14 november 2011 bij 11:29 #

    Wat een enig blok Gert
    Ik heb geloof ik nog heel veel Quilt manias liggen, je mag ze hebben, maar je moet dan wel de porto kosten betalen, laat me maar even weten welke je mist en dan ga ik wel even voor je kijken!! Ik heb zoveel tijdschriften, dat ik me er geen raad meer mee weet.
    Hoor het wel van je groetjes Joke

  18. Johanna Zweden 14 november 2011 bij 11:30 #

    Dat staat er wel dubbel Dutch grinnik
    Gr Joke

  19. Jeannet 14 november 2011 bij 11:33 #

    Wat wordt dit toch een leuke quilt Gert! en heerlijk je quiltmania,s, dan kom je je bed niet meer uit het weekend, of juist wel natuurlijk met al die inspiratie…..

  20. Erna 14 november 2011 bij 11:50 #

    Een super blok is het geworden. Heerlijk toch? Zoveel leesvoer. Ook nog slapen hè. Groetjes, Erna

  21. Inge Slaats 14 november 2011 bij 14:27 #

    Oohhh wat een leuk blok er weer bij! Dit wordt echt een énige quilt.
    Jeetje, wat een stapel Quiltmania’s. Nou, jij hebt voorlopig geen tijd om te quilten. Lezen en plaatjes kijken, dat zal het wel worden LOL

  22. Yvonne 14 november 2011 bij 18:19 #

    Hartstikke mooi blok weer en je verzameling breidt zich lekker uit zo! Leuk dat je quiltmagazines leest voor het slapen gaan….ik heb een vriendin die patronen leest in bed…..daar zou ik nu weer niet van kunnen slapen!

  23. Floor 14 november 2011 bij 19:58 #

    Oeps! Als je de Quiltmania’s op je nachtkastje legt…. dan komt er van slapen voorlopig niets!
    Je blijft lezen en kijken in dit mooie blad.
    Heb je de nieuwste nu al gehad?
    Ik had hem donderdag al gekregen. Verder heb ik alle nummers van Quiltmania die in het Nederlands zijn verschenen (geloof vanaf nr. 22). Alles gekocht op Marktplaats destijds.
    Kijk er steeds opnieuw in, dus het blijft leuk.
    Je blokje is ook weer schattig!
    Groetjes,
    Floor

  24. Ellie's Quiltplace 15 november 2011 bij 07:07 #

    Wat een toeval!
    Veel leesplezier en complimenten voor weer een mooi blok.

  25. Edith 15 november 2011 bij 07:19 #

    Wat een mooi blok is dit weer… En al die Quiltmania’s, heerlijk. Veel leesplezier!

  26. Astrid 15 november 2011 bij 07:27 #

    een leuk blok weer Gert. Je quilt groeit langzaam maar zeker. Wie weet toch nog deze kerst klaar?? Veel leesplezier!

  27. Birgitte 15 november 2011 bij 10:27 #

    Dat is ook al weer zo’n leuk blok. Goed idee om de tekst in het Nederlands te zetten. Dan wordt het ook een beetje een Nederlandse quilt.

  28. Sylvia 15 november 2011 bij 19:05 #

    leuk blok weer, Gert!!
    en ik heb ook van alles op mijn nachtkastje liggen om te lezen: ik kom alleen niet aan het lezen toe, vallen de oogskes alweer toe……..

Geef een reactie

