Christmas Pudding en Sinterklaas is geweest

30 Nov

Ik heb de afgelopen periode weer gewerkt aan een nieuw deel van de “Christmas Story” quilt en ik kan jullie nu het nieuwe deel laten zien. Dit keer was het de beurt aan de Christmas Pudding en omdat ik toch zo lekker bezig was, heb ik deze meteen aan het naastgelegen blok vast gemaakt:

Ik vind het nog steeds zo’n geweldig leuke quilt om aan te werken. Ik heb voor deze blokken ook weer dezelfde stoffen gebruikt die ik in de andere ook al gebruikt heb, er komen dus geen nieuwe/andere meer bij. Dat vind ik ook het leuke aan dit patroon: het ziet er heel scrappy uit, maar op verschillende plekken komt wel steeds dezelfde stof terug. De rode vruchtjes op de pudding en de rondjes op de strook naast de pudding heb ik trouwens gemaakt met behulp van de Perfect Circles die ik al een tijdje had liggen. Dit werkt erg handig: je zoekt een cirkel uit met de grootte van de cirkel die je uiteindelijk wilt hebben, dan knip je de stof wat groter uit (met naadtoeslag) en rijgt de stof rondom. Dan trek je de draad aan en de stof vormt zich rond de Perfect Circle. Even fixeren onder de strijkbout, de cirkel er weer uithalen en appliceren. Ik zeg: prima!

Bij Dorry van http://www.quilt-it.nl/ had ik een tijdje geleden stempels besteld voor het maken van de beroemde klosjes. Ik weet het, deze kun je ook prima zelf tekenen met behulp van mallen, maar ik ben iemand die dan toch weer voor gemak en snelheid kiest, en stempelen gaat nu eenmaal wat sneller.

Om ze te testen, heb ik meteen 2 klosjes gemaakt, en dat werkt allemaal prima. Stempelen met inkt op de achterkant van de stof, en je hebt meteen de naai- en de kniplijn. Uitknippen, in elkaar naaien en voila! Ik heb nu deze 2 klosjes gemaakt en in de toekomst zullen er nog veel meer gemaakt worden. Ik ga nog niet vertellen wat ik er precies mee ga doen: dat is een project voor volgend jaar, dus nog even geduld…

Je ziet dat de klosjes blauw/wit zijn, en ik had hierover al eens iets geschreven op mijn blog. Nu had Anita http://avanderspek.blogspot.com/ dit ook gelezen en zij bood spontaan aan om een stukje mooie blauwe Hongaarse stof te doneren voor mijn nieuwe project. Erg lief aangeboden, en het is erg mooie stof. Deze zal dan ook zeker volgend jaar in de quilt gebruikt gaan worden:

Maar Anita is niet de enige die dit bericht gelezen heeft. Er is namelijk ook een zeer bekend persoon die mijn blog blijkbaar leest! Gisteren kwam ik namelijk thuis, en toen lag er een pakje in de brievenbus, afkomstig van niemand minder dan Sinterklaas!!! Er stond alleen op: “Voor Gert” en verder niets, dus ook geen adres. Hij heeft dus geen Post Piet ingeschakeld, maar hij is zelf stiekum bij mij langs geweest! Nieuwsgierig als ik ben, heb ik natuurlijk meteen het pakje open gemaakt (stom, vergeten een foto te maken van het pakje zelf) en in het pakje zat een prachtige stapel blauw met witte stofjes!!! Helemaal super!

Wat zullen deze stoffen ook prachtig uitkomen in het plannetje wat ik in mijn hoofd heb. En wat gaaf om te zien dat Sinterklaas ook verstand heeft van stoffen en quilten. Zie je hem  al zitten, met een mooie quilt bij de haard, ijverig aan het doorpitten? Dank u Sinterklaas, voor deze prachtige stoffen: ze komen erg goed van pas!

Afgelopen zondag ben ik met de auto naar Hall gereden om de Kerst Open Dag bij Atelier Bep http://www.atelierbep.nl/ te bezoeken. Ik kreeg onderweg al een berichtje van mijn schoonzus (die er al was) dat ik niet moest schrikken. Wat bleek namelijk? Ik was niet de enige die kwam kijken: het hele weiland waar geparkeerd kon worden stond afgeladen vol met auto’s! En dat terwijl de open dag pas begonnen was. Het was erg druk, maar ook erg gezellig. Bep en de familie waren gastvrij als altijd en we kregen allemaal koffie en lekkers erbij. Verder was er live muziek in de woonkeuken, buiten brandde de vuurkorf en natuurlijk werd er volop geshopt in de winkel van Bep. In de woonkamer was ruimte ingericht voor andere bekenden, waaronder Simone van http://www.soedidee.nl/ en er was ook een nieuwe ontwerpster binnen de quiltwereld aanwezig, namelijk Gemma van http://www.farmyard.nl/. Bij haar kocht ik dit patroon voor deze leuke katten- en muizenquilt:

Het was een erg gezellige dag en het was leuk om weer een aantal bekenden gezien en gesproken te hebben.

26 Reacties to “Christmas Pudding en Sinterklaas is geweest”

  1. Anita 30 november 2011 bij 15:32 #

    Wat een mooi blok is er weer bijgekomen. En zie je wel quilters onder elkaar zijn aardig, zelfs Sinterklaas.

  2. Jeannet 30 november 2011 bij 15:39 #

    Ohhh, wat ben je verwend door de sint Gert!! leuk hoor, je zou er toch niet van slapen als je niet weet welke sint dit is geweest, voortaan verborgen camera ophangen bij de voordeur…..Het was heel erg leuk om je weer gesproken te hebben bij Bep, wat was het druk he? ongelofelijk, het duizelde me soms gewoon, maar echt heel erg gezellig! Je blok is prachtig, en je kleuren, maar ja, hebben we niet een beetje dezelfde stoffensmaak….?

    Hartelijke groetjes, Jeannet

  3. Lida 30 november 2011 bij 15:48 #

    Hoi Gert,
    Eerst die quilt, wat een beeldschoon patroon, ben dan wel geen kattenmens (allergisch) maar ja wel dol op muizen! En wat een mooie blauwe lapjes, zal straks eens kijken wat ik je kan sturen (restjes van mijn Céline) er izt vast genoeg bij om een stel mooie klosjes te maken! Je blokken zien er schitterend uit! Groetjes
    Lida

  4. Ineke Hulzebos 30 november 2011 bij 15:59 #

    Oef, wat een mooi blok weer van je Kerst quilt in wording…om te kwijlen. En je bent in Hall geweest zondag bij Bep, jammer genoeg kon ik niet, was in Duitsland wat ook gezellig was! Geweldige mooie blauw/witte lapjes, wat een verwennerij, geniet ervan.
    Groetjes Ineke

  5. Anita A 30 november 2011 bij 16:42 #

    Hoi Gert,
    Wat wordt die kerst quilt leuk, al die verschillende kleuren, geweldig. Ik hou niet zo van groen/rood als kerstkleur, dit spreekt mij wel erg aan.
    Die blauw/witte lapjes zijn ook erg leuk, ben benieuwd wat jij met die klosjes gaat doen?!
    groetjes,

  6. Edith 30 november 2011 bij 17:23 #

    Hééé… blauw-witte klosjes?? Gaat dit over waar ik denk dat het over gaat?😉
    Wat een lieve Sint is bij jou langs geweest!

  7. Josee 30 november 2011 bij 19:00 #

    Het blok ziet er weer super uit Gert.
    Wat leuk dat jij een blauw lapje over de post krijgt en dat Sinterklaas er ook aardig verstand van heeft.

  8. Floor 30 november 2011 bij 19:21 #

    Weer zo’n gezellig kerstblok klaar, leuk geworden hoor!
    En dan ook nog zo’n mooi kadootje van Sinterklaas. Wat weet die man toch wat jij mooi vindt, staat zeker allemaal in het grote boek.
    Die stempel is reuze handig, dat gaat lekker snel!
    Maar op lichte stoffen lijkt me die stempelinkt toch een beetje gevaarlijk, of is het geen gewone stempelinkt maar speciaal voor stoffen?
    Groetjes,
    Floor

  9. Anita - Vlijtige Handjes 30 november 2011 bij 19:22 #

    Jij hebt ook niet stil gezeten. Heerlijk om te lezen. Je blok en de suprise zijn toppie. Ik ga misschien om voor de appelcore stempel.
    Groetjes Anita

  10. inge 30 november 2011 bij 20:14 #

    wat moet jij een brave jongen zijn, dat de sint je zo verwend heeft!!😉 mooi blok weer!!!

  11. Klaske 30 november 2011 bij 20:34 #

    Wat een prachtig blok heb je gemaakt Gert, volgens mij word het een schitterende quilt.
    Wat een lieve Sint die jou brievenbus kon vinden! Prachtige stoffen zijn het!

  12. Erna 30 november 2011 bij 20:58 #

    Nou zeg die sint heeft jou echt wel verwend. Leuk hoor en je blok is helemaal geweldig.

    Groetjes,
    Erna

  13. Inge Slaats 30 november 2011 bij 21:17 #

    Wat een gezellig logje! Ik heb hier zitten genieten van alles wat je laat zien. Je kerstquilt wordt steeds mooier. Het blok ziet er schitterend uit.
    Doe mij ook zo;’n bezoekje van de Sint, wow…… wat een mooi cadeau. Jij bent vast veel liever geweest dan ik, zucht……. LOL
    Als ik wat meer tijd heb, ga ik voor je knippen…. blauw witte stoffen heb ik genoeg. Nog even geduld dus.

    Groetjes (oh ja, nog bedankt voor de leuke link van de nieuwe ontwerpster),
    Inge

  14. Elle 30 november 2011 bij 21:37 #

    Leuk om te lezen, je bent lekker bezig. Je enthousiasme spreekt uit je blog.

  15. Jane Newble 30 november 2011 bij 23:05 #

    Ik ben helemaal weg van je Christmas Story quilt blok, ook van die mooie kleuren. En wat ziet die kerst pudding er heerlijk uit! Maar de blauw-witte klosjes zijn ook erg mooi. Volgens mij heb ik ook nog wel wat blauw-witte stofjes ergens…
    Leuk dat Sint daar ook al aan gedacht heeft!
    groetjes
    Jane

  16. sommeke 1 december 2011 bij 00:04 #

    Leuk om heel je blogje te lezen weer. Zo’n plezante foto’s allemaal!
    Jij was zeker héél braaf dat de Sint je zo heeft verwend en dan nog een stoffen cadeautje van Anita …
    En als kattenfan “moet” ik dat patroon wel geweldig vinden!

  17. Johanna Zweden 1 december 2011 bij 09:23 #

    Wat mooi word je quiltje
    Wat lief van Anita, wat een schitterende lapjes heb je gekregen, nu ik zit ook te genieten van jou lapjes.
    Wat is het toch fijn dat quilters onder elkaar, dit voor elkaar over hebben
    Fijne dag groetjes Joke

  18. Marianna Bootsma-Bergkamp 1 december 2011 bij 10:14 #

    Gossie jij bent lekker verwend! Was de blauwtjes erg goed, bij mij (tjechisch) lopen ze nog steeds door! Maar je blok is ook weer super leuk geworden hoor! En dat patroon is om te smullen! Goed idee van die stempels! Misschien val ik er nog wel eens voor, wel handig, maar best prijzig!

  19. Dineke 1 december 2011 bij 11:24 #

    Mooi blok is er bijgekomen Gert. En wat kun je toch mooi appliceren. Wat ben je lekker verwend met de blauwe stofjes.

  20. Ulla's Quilt World 1 december 2011 bij 15:40 #

    Hi! Greetings from Finland! Your quilts are so fantastic! It’s so nice to find other quilters all around the world!🙂

  21. Carin 1 december 2011 bij 15:55 #

    Je kerstblok is een plaatje !! En wat ben je goed verwend door de goede sint !!! Mooie stofjes zijn dat.
    ik hoorde al van iemand die er ook geweest was dat het gezellig druk was geweest bij Bep. Mooie stempels ook en wat zul jij nu snel klosjes kunnen maken !!

  22. sylvia 1 december 2011 bij 18:05 #

    Sint vind jou vast een lieverd (ik ook, hoor) om zoveel leuke stofjes te doneren!!! IK heb met plezier naar je nieuwe blok zitten kijken: leuk en het zal veel werk geweest zijn. Maar die cupcake is fantastisch!!! Een gezellig verhaal met veel te vertellen: ik was hier weer met plezier…..wie immer.
    groetjes, Sylvia

  23. birgitte 1 december 2011 bij 21:59 #

    Zelfs Sinterklaas is een quilter. Dat hadden we natuurlijk kunnen weten.
    De Christmas story wordt echt gaaf. Mijn vingers jeuken, maar ik start nog niet. Eerst dingen afmaken.

  24. Gerard Quak 1 december 2011 bij 22:01 #

    Geweldig mooi wordt je Kerstquilt.
    Goed, hè, dat Sint -het is tenslotte een man en nog heilig ook- van quilten weet en dat hij jouw wensen kent. Ik ben weg van de blauwe stofjes, die hij je geschonken heeft, ze zijn prachtig!
    Het ziet er heel handig uit om een patroon te stempelen, schiet lekker op.

  25. Jantine Urban 5 december 2011 bij 17:18 #

    Die Sint is geweldig!!! Bof jij even😉

  26. Wieke van Keulen 28 december 2011 bij 19:49 #

    Bij Bep was toch de dag dat ik je tegenkwam bij de toonbank en zo’n charmante opmerking maakte of moest giechelen over mannen die quilten… Ik zal voortaan op mijn woorden letten!

Geef een reactie

