De maandblokken voor de bee zijn klaar

8 Jan

Eén van  mijn “voornemens” voor het begin van dit jaar was het afmaken van de laatste blokken van het gezamelijke project op onze Houtense Q-Wine Bee. En dat is gelukt, gisteren heb ik het laatste blok af kunnen maken. Hier zie je de laatste 4 blokken die ik nog moest maken:Links bovenaan het blok voor december (deze had ik volgens mij al laten zien), getekend door Ronel. Rechts daarnaast het blok voor de maand juni, getekend door Frieda. Links onderaan het blok voor september van Ineke en rechts onderaan het blok van Nicolette van november. Erg leuke blokken om te maken, hoewel vooral het blok met de fles en het glas nog best veel werk was om te maken. Deze is met foundation piecing gemaakt, dus dat betekent eerst veel tekenen op L11 Vlieseline, dan de losse onderdelen hierop naaien en dan alle delen aan elkaar zetten. Ik ben in ieder geval tevreden over het resultaat.

En nu zijn alle blokken gereed, net op tijd voor de “deadline”. Ik heb ze even op volgorde bij elkaar gelegd, dus links bovenaan ligt januari en rechts onderaan december:Zo bij elkaar liggend is het erg leuk om alle blokken te zien waaraan ik/we het hele jaar gewerkt hebben. Je ziet het, het is een bont geheel geworden met veel verschillende stoffen die niet speciaal bij elkaar passend zijn. Maar dat is ook niet erg, want ik houd deze blokken namelijk niet zelf. Eind januari, tijdens onze eerstvolgende bee avond, nemen we allemaal onze gemaakte blokken mee en dan worden deze onderling verdeeld. En wel zo dat iedereen uiteindelijk 1 maandblok van ieder ander lid ontvangt. En al deze blokken bij elkaar zullen *helemaal* niet op elkaar ingesteld zijn qua kleuren en stoffen, dus ik ben erg benieuwd wat dit oplevert🙂 En van die blokken maakt iedereen een eigen vriendschapsquilt. Achterop komt dan nog een label (ook getekend door een lid), maar deze moet ik nog maken. Eerst maar eens de blokken ruilen, dan ga ik daarna wel bedenken hoe ik alle blokken aan elkaar ga maken.

En hiermee is dus al een deel van mijn “moet-af-projecten” klaar. Het eerstvolgende wat ik nu ga maken is de tunnel, afwerkbies en het label voor de Japanse Herfst Quilt. Ik heb gisteren de stof gekocht voor de bies, dus ik kan hier de komende week mee aan de slag.

En afgelopen vrijdag lag het nieuwste nummer van de QuiltMania weer in de bus!Zoals altijd, staan er weer prachtige quilts in het magazine. De QuiltMania blijft in mijn ogen toch 1 van de mooiste quiltmagazines die ik ken. Ik heb in het verleden in New York ook veel Amerikaanse magazines gekocht, maar ik vind deze niet zo mooi als de QuiltMania (speaking of New York: in mei gaan we weer een week!!! Maar daar heb ik het later nog wel een keer over) Ik ben wel blij dat het magazine dit keer gewoon op tijd is, want de laatste 2 keer moest ik er steeds achteraan mailen om ‘m te krijgen. Natuurlijk staat er weer minstens 1 “Wil Ik Maken” project in het blad. Dit keer is de start van een Mysterie quilt, onderworpen door niemand minder dan Yoko Saito.Ik ga hier niet meteen mee starten, maar wil eerst afwachten hoe de volgende delen zullen worden. Kan ik er nog even over nadenken en intussen alvast een klein voorraadje Japanse stoffen opbouwen, want die heb ik nog bijna niet😉

Naast dit nieuwste nummer, kocht ik laatst voor een mooi prijsje ook nog 9 “oude” nummers (5 uit de gewone reeks en 4 sepcials) Zo heb ik intussen via bekenden, Marktplaats en het prikbord van het Quiltersgilde toch al een groot deel van de oude nummers weten te achterhalen. Inspirerende magazines en altijd lekker om na verloop van tijd weer eens opnieuw in te bladeren. Ik zoek nog even door naar de ontbrekende nummers.

26 Reacties to “De maandblokken voor de bee zijn klaar”

  1. Greetje 8 januari 2012 bij 12:54 #

    Het is weer heel erg mooi geworden Gert!
    En de quiltmania ziet er ook weer super uit deze maand maar eerst maar eens aan de BOM van Johanna (civil war journals) beginnen.
    Fijne dag vandaag

  2. Lida 8 januari 2012 bij 13:00 #

    kan niet wachten tot ik die mania in handen heb, heb een hele voorraad Japanse stoffen en dit blok ziet er al zo gaaf uit, zal ik dan toch aan huisjes beginnen?! Wat zijn die blokken leuk geworden wens je een succesvolle en gezellige ruil, groetjes
    Lida

  3. glenn 8 januari 2012 bij 13:12 #

    The blocks look very nice indeed. I like the colors too!

    I have to get Quiltmana here in the US. Unfortunately, the price is very high and I don’t always buy it.

  4. DearJo 8 januari 2012 bij 13:15 #

    Ik ben helemaal gevallen voor de kat uit je quilt. Wat een lieverdje :))))) Fijn dat je op tijd klaar bent en ik ben heel benieuwd naar het resultaat naar de ruil.
    De quilt van yoko Saito heeft ook mijn oog getrokken, maar ik ben al met zóveel dingen bezig. Nog maar even niet dus.

  5. Ellie's Quiltplace 8 januari 2012 bij 13:18 #

    Mooie blokken Gert! Ik vind vooral de kat erg schattig.
    Ik ben heel benieuwd hoe alle blokken er bij elkaar gaan uitzien, spannend!

  6. Annelies 8 januari 2012 bij 13:33 #

    Goed hoor dat je de blokken af hebt en ze zijn leuk. Ben benieuwd wat je hebt na de ruil.
    Ook ik ben zeer onder de indruk van Quiltmania. Je moet iedere twee maanden toch weer iets neerzetten.

  7. Ria van Kasteel 8 januari 2012 bij 13:37 #

    Ik ben nieuwsgierig hoe het geheel na de blokken ruil eruit gaat zien, vast heel erg leuk met jouw eigen inbreng van de sashings.
    En wat heerlijk NY in het verschiet.

    Groetjes van Ria ;0)

  8. Ineke Hulzebos 8 januari 2012 bij 13:41 #

    Wat een leuke blokken zijn het geworden, het zal idd afwachten hoe het wordt als alle blokken geruild zijn😉
    Groeten en fijne zondag, Ineke

  9. sylvia 8 januari 2012 bij 14:21 #

    wat een leuk project, ben benieuwd wat dat ooit oplevert!!
    groetjes, Sylvia

  10. Anita 8 januari 2012 bij 14:29 #

    Wat een mooie blokken zijn het geworden. Zeker een lekker gevoel dat je hiermee bij bent. En dan even tussen neus en lippen vermelden dat je een week naar New York gaat. Wat een vooruitzicht.

  11. Francien 8 januari 2012 bij 14:51 #

    Naar New York….wauw……lijkt me heerlijk om naar uit te kijken……het is Mei voor je het weet…….prachtig zijn de blokken geworden…….ben ook benieuwd hoe het eruit gaat zien….en ja…je hebt helemaal gelijk…. de Quiltmania is een prachtblad….ik koop er af en toe eens een als ik het kan missen……..maar bewaar ze altijd…….heb er nog uit 2002…..
    Intussen is het boek “Inspired by Tradition ook hier aangekomen……het is prachtig……heb nog geen tijd gehad voor de cd…..weer een uitdaging erbij voor dit jaar…ben benieuwd of het me gaat lukken…….Yoko Saito heeft ook zulke mooie projecten…maar dat is een brug te ver voor mij….misschien ook eerst maar een boek van haar bestellen……..succes bij de ruil….groetjes Francien..

  12. inge 8 januari 2012 bij 15:32 #

    leuke blokken! ik heb ook de nieuwe BOM bekeken, maar nee, toch maar niet, afwerken is mijn motto dit jaar

  13. Shirley 8 januari 2012 bij 15:46 #

    Leuk idee van die blokken als vriendschapsquilt, goed dat je het al klaar hebt, weer een beetje druk van de ketel. NYC, wat ’n heerlijke stad om naar toe te gaan, leuk vooruitzicht.

  14. marijke 8 januari 2012 bij 17:58 #

    Ben erg benieuwd hoe je de blokken die je krijgt nu tot een geheel maakt!
    groetjes Marijke

  15. Klaske 8 januari 2012 bij 18:51 #

    Leuke blokken Gert, vind die met de poes ook fantastisch!!

  16. Anita A 8 januari 2012 bij 21:52 #

    Hoi Gert, Leuke blokken zijn het geworden, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Kortom, ik moet je wel blijven volgen anders kan ik dat resultaat niet zien.
    Optimistisch hoor al die plannen!!
    groet,

  17. Yvonne 9 januari 2012 bij 09:14 #

    Wat een geweldig idee om zo’n quilt te maken met de hele Bee. Hij is ook erg leuk geworden. Nu maar hopen dat ie nog leuker wordt als de blokkenruil heeft plaatsgevonden.
    Heerlijk vooruitzicht om weer een week naar New York te gaan!

  18. Erna 9 januari 2012 bij 12:09 #

    Het ziet er geweldig uit. Vooral die kat echt super leuk.

    Groetjes,
    Erna

  19. gerard 10 januari 2012 bij 11:44 #

    Wat een leuke serie blokken heb je gemaakt. Dit schitterende idee lijkt me heel goed voor een vriendschapsquilt voor onze patchwork-club.
    Ik gooi het in de groep!

  20. Floor 10 januari 2012 bij 19:47 #

    Dat poezenblok vind ik enig! En erg origineel.
    Ja die Quiltmania, ik schreef je al over die mooie quilt van Yoko.
    Wachten we allebei maar even af wat er volgende keer bij komt, maar mooi wordt hij vast wel.
    Groetjes,
    Floor

  21. Inge Slaats 11 januari 2012 bij 00:17 #

    Gert, de blokken zijn super en nu ben ik erg benieuwd naar de ruil.
    En oohhh gaaf, je gaat weer naar NY, nou tzt hoor ik er graag alles over.

    Groetjes,
    Inge

  22. Dineke 11 januari 2012 bij 15:54 #

    Leuke blokken heb je gemaakt voor de Bee. Ik ben heel benieuwd hoe je ze nu gaat ruilen en wat dat voor combi oplevert.

  23. Johanna Zweden 12 januari 2012 bij 13:30 #

    Wat zijn je blokken leuk geworden Gert
    Ben benieuwd hoe het uitgaat pakken
    Groetjes Joke

  24. Berna 13 januari 2012 bij 13:23 #

    Hoi Gert, je blokjes zijn leuk geworden. Mooi gemaakt.
    En de Quiltmania zag ik al bij Juud. Kan niet wachten tot hij in de boekhandel ligt en ik er rustig in kan bladeren. Ik zag er zulke mooie dingen in staan.
    Geniet van je weekend.

  25. Gerda 13 januari 2012 bij 17:58 #

    Hey Gert,

    Wat heb je weer een mooie blokken gemaakt. En wat een productie heb je toch, echt aantstekelijk!
    Ik vond de mysterie ook al zo mooi van Yoko Saito, mijn handen jeuken……..

    Misschien tot in Vijfhuizen?

    Groeten,
    Gerda

  26. Petra 14 januari 2012 bij 11:47 #

    Dag Gert,
    Allemaal leuk die Maandblokken. ‘k Ben benieuwd hoe jouw quilt eruit gaan zien!

Geef een reactie

