Daar hing ik dan, in Vijfhuizen…

6 Feb

Zo, hehe, even bijkomen van een erg druk, maar gezellig weekend. Afgelopen weekend waren in Vijfhuizen de Patchwork en Quiltdagen en hier ben ik bijna alle dagen geweest. Het begon al op donderdag, toen ik samen met een collega de stand van de winkel  op ging bouwen. Het was weliswaar koud in de hal tijdens het opbouwen, maar met wat doorwerken was de stand al snel ingericht. Op vrijdag was ik er niet, maar op zaterdag werkte ik in de stand en op zondag ben ik als bezoeker geweest en heb na afloop geholpen met het opruimen van de stand.

Jammer dat het winterse weer zo’n roet in het eten gooide, want door de sneeuw op de wegen en het uitvallen van de treinen durfden veel bezoekers het niet aan om naar Vijfhuizen te reizen. Terwijl de wegen op zaterdag en zondag prima te berijden waren… Neemt niet weg dat het toch een heel erg leuke en mooie tentoonstelling en beurs was. Iedereen had erg zijn best gedaan om er een mooie expositie of stand van te maken, en het geheel was lekker ruim en licht van opzet.

Naast al dit moois kwam ik natuurlijk ook nog met een ander doel naar Vijfhuizen, want 1 van de exposities had de titel “Mannenwerk” en hier mochten 2 van mijn quilts hangen. Donderdag heb ik de quilts zelf opgehangen en zondagavond weer mee terug genomen. En zoals beloofd, zou ik na afloop van de beurs de Japanse Herfst Quilt hier ook eindelijk laten zien. Hier zie je de beide quilts hangen in “mijn” hoek van de tentoonstelling. Links hangt de “Bloemen op Park Avenue” en rechts de “Japanse Herfst”:

Hier nog een wat duidelijker foto van de Japanse Herfst:

Ik vond het erg leuk om voor het eerst te “mogen hangen” op zo’n expositie. Toen ik gevraagd werd door de organisatie, schrok ik wel wat van de “grote namen” waartussen ik zou komen te hangen, maar uiteindelijk was het heel erg leuk om te doen. Ik heb erg veel leuke, lieve en enthousiaste reacties ontvangen, iets wat mij als groentje in de quiltwereld goed doet en een extra stimulans geeft om vooral lekker door te gaan met wat ik doe (niet dat ik van plan was te stoppen hoor :-)  ) Ook erg leuk om achteraf bij een aantal lieve medebloggers te lezen dat zij mijn werken gezien hebben, zoals Yvonne, Marga, Berna, Judith en Else. Dank jullie wel voor alle leuke en lieve reacties, en natuurlijk ook van alle andere bekenden en onbekenden die ik gesproken heb. Want wat heb ik veel gekletst de afgelopen dagen! Ik had mij voorgenomen om zondag op mijn gemak alle stands te bezoeken en alle tentoonstellingen te bekijken, maar ik ben volgens mij maar tot de helft gekomen… Maar goed, er komt vast wel weer een herkansing, want binnenkort is de Handwerkbeurs in Zwolle er weer en in mei natuurlijk de Open Europese Quilt Kampioenschappen in Veldhoven. Op de energie die ik dit weekend op heb gedaan kan ik voorlopig weer een tijd vooruit😉

En omdat ik de afgelopen dagen zoveel van huis ben geweest, is er niet echt veel uit mijn handen gekomen. Om toch nog iets te kunnen laten zien, heb ik net even een foto gemaakt van de nieuwe Sunbonnet Sue. Dit keer draagt zij een jurk van Japanse stoffen: Ik heb gisteren nog wat mooie blauw/witte stoffen gevonden op de beurs (met even een speciale dank aan Petra, you know why😉 ), dus ik kan voorlopig weer lekker vooruit.

Maar wel eerst mijn huiswerk afmaken voor de basiscursus. De afgelopen keer hebben we geleerd hoe je zelf een Dresden Plate kunt tekenen op elke maat die je wilt, en daar ben ik nu mee bezig.Even lekker rustig aan doen na een vermoeiend, maar erg gezellig weekend.

27 Reacties to “Daar hing ik dan, in Vijfhuizen…”

  1. Annelies 6 februari 2012 bij 13:22 #

    Wat een eer dat je daar hing ! Ik ben niet geweest, want dat was nog wat teveel voor mijn ogen.

  2. Francien 6 februari 2012 bij 13:53 #

    Nou je quilts zijn allebei prachtig Gert !! alhoewel ik meer van de Japanse Herfst kleurtjes en stofjes ben is de bloemen op Park Avenue quilt wel heel erg mooi ook…….je kunt heel trots op allebij zijn hoor…zo mooi doorgepit ook….niets te vrezen van de “grote namen”…..ze zijn schitterend allebei…..
    Je Sue -quiltje gaat zeker ook een prachtexemplaar worden zo te zien en en ben heel benieuwd naar de Dresden Plate…mooi rustig zo met alleen maar die twee kleurtjes en stofjes in de ring….ik denk ook dat een dag naar zo`n beurs misschien wel te weinig is om alles goed te bekijken en mooie lapjes te scoren……maar ja er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan…….het kaartje…de treinreis…..enz…. .
    In iedergeval was het voor jouw geslaagd en had je het naar je zin…beter kan niet…groetjes Francien.

    • Marianna 6 februari 2012 bij 14:06 #

      Hoi Gert,
      Ik vond je quilts allebei erg mooi! Zelf heb ik ook de park Ave serie, dus kwam me bekend voor! En je Japanse herfst , tja daar heb ik op staan kwijlen LOL, nee hoor grapje! Je hoeft hem echt niet gelijk te wassen! Ik ben er nog steeds niet uit hoe je dit patroon toch maakt. Heb de beschrijving maar snap het net niet. Als je nog tijd hebt wil je me misschien een tipje van de sluier oplichten? Ik vind je nieuwe project met de klosjes en Sue heel leuk worden! Als je nog behoefte hebt aan tjechische blauwtjes roep maar!

  3. glenn 6 februari 2012 bij 14:04 #

    Congratulations on your display. The two quilts looks great! What an honor and they were right to include you in the show.

    Stay warm and keep sewing!

  4. Anita 6 februari 2012 bij 14:06 #

    Het zijn twee prachtige quilt. Ik had ze graag gezien maar durfde het niet aan met het openbaar vervoer. Je Sue is ook weer echt leuk en Dresdens vind ik eigenlijk altijd leuk.

  5. Else 6 februari 2012 bij 14:09 #

    Hey Gert, het was zeker gezellig gisteren! Je quilt zijn schitterend, erg mooi quiltwerk. Nu maar ff lekker bijkomen, alhoewel zie ik daar huiswerk (lol) Fijne dag, knuffel Else

  6. Dineke 6 februari 2012 bij 14:35 #

    Wat leuk om zo toch even te kunnen zien hoe je quilts daar hingen in Vijfhuizen.

  7. Ageeth Dorsman 6 februari 2012 bij 15:18 #

    Ook ik ben zaterdag in Vijfhuizen geweest en heb je quilts daar uitgebreid bewonderd!
    Ze zijn echt schitterend en heel mooi gemaakt! Heb jou zelf niet kunnen ontdekken,
    ook niet in de stand, maar wie weet, een volgende keer.
    Groetjes van Ageeth

  8. Jeannet 6 februari 2012 bij 15:39 #

    Het ziet er allemaal erg leuk uit Gert, jammer dat ik je niet heb kunnen spreken, komt wel weer een andere keer, fijn dat je het zo naar de zin gehad hebt.

    Hartelijke groetjes, jeannet

  9. Lida 6 februari 2012 bij 15:51 #

    Je hing er mooi! En wat leuk dat je zulke gave reacties hebt gehad! Hij ziet er ook geweldig uit! Wat een geweldig leuk poppetje is jouw Sue en dan ook nog die eigengemaakte Dresdens! Gaaf, groetjes
    Lida

  10. inge 6 februari 2012 bij 17:34 #

    wat leuk dat je er kon hangen! leuk hoekje met je quilts!

  11. Ria van Kasteel 6 februari 2012 bij 19:16 #

    Hoi Gert, helaas kon ik zaterdag niet naar Vijfhuizen, donderdag werd ik getroffen door een zware verkoudheid. En tot overmaat van ramp is vrijdagnacht de ruit van mijn hobbykamer ingegooid. Dus ik ben de halve zaterdag bezig geweest met de politie en mensen die me hielpen het gat te dichten met een plank.

    Jammer jammer Jammer. dat ik je quilts niet in het echt heb kunnen bewonderen.

    Groetjes van Ria ;0)

  12. Annemieke 6 februari 2012 bij 19:30 #

    Super dat ‘ je in Vijfhuizen hing’ ! Erg mooi gedaan, ook het doorquilten. Ik heb de Japanse puzzel ook nog op mijn ‘lijstje’ staan. Erg mooi patroon zo in die herfstkleuren. Ik was er vrijdag in de ochtend. We gingen zonder sneeuw weg en konden naar huis in een dik pak. Voor mij niet zo’n probleem want woon erg dichtbij. Inderdaad waren de grote wegen in het weekend weer goed.
    Misschien zien we elkaar nog eens een andere keer.
    Groetjes
    Annemieke

  13. Klaske 6 februari 2012 bij 19:46 #

    Ik kon niet naar Vijfhuizen, maar had al op verschillende bloggen je quilts gezien…
    Je mag met recht trots op jezelf zijn dat je daar mocht hangen tussen de ‘grote namen’…
    Misschien kom ik je wel weer tegen in Zwolle, want dat ligt bij mij wel in de planning.
    Groetjes KLaske

  14. francispaul 6 februari 2012 bij 19:46 #

    ik ‘heb je ook zien hangen’🙂

    ik wilde eigenlijk zaterdag komen, maar vanwege het weer niet gegaan. Toen manlief hoorde dat er mannenquilts tentoongesteld hingen, wilde hij die wel een s zien dus we zijn zondag toch geweest. we waren beiden onder de indruk van wat we gezien hebben. ik ben blij dat we geweest zijn🙂

  15. sommeke 7 februari 2012 bij 00:38 #

    Ik was niet in 5-huizen maar vind dat je quilts er helemaal goed hingen! Zo’n mooie ook!
    En wat een schattig Sunbonnetteke!

  16. Johanna-zweden 7 februari 2012 bij 08:43 #

    Wat een schitterende Quilts Gert, ze hingen mooi zo bij elkaar
    Wat jammer dat er zo weinig bezoekers waren, maar zo te lezen heb je wel genoten en weer veel mensen ontmoet
    Schattig je Subonnet
    Fijne dag groetjes Joke

  17. Inge Slaats 7 februari 2012 bij 09:37 #

    Ik ben niet in Vijfhuizen geweest, maar door deze posting en de mooie foto’s kan ik toch een beetje meegenieten. Je quilts hingen daar prachtig (en zijn ook prachtig…), zo te zien. Ik ben weg van de Japanse quilt, echt een plaatje!
    Hey en wat leuk, die Sunbonnet. Leuk, in dat blauw-wit.

    Groetjes,
    Inge

  18. Yvonne 7 februari 2012 bij 12:20 #

    Jammer dat we elkaar (weer) gemist hebben….. Ik moet toch maar eens richting Utrecht denk ik…..
    Geweldig dat je zo’n leuk weekend hebt gehad. Het was leuk om je quilts te kunnen bewonderen en ook de Amerikanen vonden het helemaal geweldig hoe je dat ‘all by hand’ hebt gedaan!

  19. Carin 7 februari 2012 bij 14:31 #

    Wauw gert wat zijn beide quilts toch schitterend !! Nu ben je een beroemde Nederlander🙂
    Je nieuwe meisje ziet er ook al prachtig uit en succes met de dresden plate !!

  20. Gerard Quak 7 februari 2012 bij 14:49 #

    Je twee quilts zijn prachtig. terecht dat je in Vijfhuizen hing, je biedt kwaliteit en vakmanschap, dus voor mij ben je helemaal geen groentje op quilt gebied!

  21. Juud 7 februari 2012 bij 18:45 #

    Hi Gert, ik heb over onze ontmoeting al geblogd! Super je ontmoet te hebben. Ik heb genoten van de tentoonstelling en geniet dagelijks van de shaker dozen!! Ik zie je vast nof wel eens in Utrecht.

  22. Ellie's Quiltplace 7 februari 2012 bij 19:09 #

    Wat super leuk! Je quilts op de tentoonstelling! Dat is toch een eer he!
    Ik vind ze allebei prachtig. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ik hoop in mei de OEQC te mogen bezoeken.

  23. Floor 7 februari 2012 bij 19:10 #

    We hebben al gemaild, maar nogmaals: ze hangen mooi en ik vind het leuk te lezen dat je zoveel fans hebt!
    Loop je al een beetje naast je schoenen?
    Groetjes,
    Floor

  24. Berna 7 februari 2012 bij 19:35 #

    Nou Gert je “hing” er mooi bij hoor. Leuk om je weer gesproken te hebben en op naar een volgende ontmoeting. Gezellig!

  25. Anita - Vlijtige Handjes 8 februari 2012 bij 10:19 #

    Gefeliciteerd Gert met de give away. Leuk om zelf de lente te kunnen borduren.
    Groetjes Anita

  26. Marie-Jozé 8 februari 2012 bij 13:08 #

    Te gek die quilts van je. En natuurlijk gefeliciteerd dat je daar hebt mogen “hangen”. Je nieuwe projecten zien er ook veelbelovend uit.

Geef een reactie

