Nieuwe oude boeken

15 Feb

Een tijdje geleden las ik op het prikbord van het Quiltersgilde een advertentie van iemand die een deel van haar quiltboeken wilde verkopen. Via de mail heb ik bij haar een lijst opgevraagd met de titels van de boeken, en het was een behoorlijk lange lijst. Ik heb eens goed gekeken wat er allemaal opstond en ik zag een aantal erg interessante boeken. Gelukkig voor mij waren deze boeken nog niet verkocht, en zo gebeurde het dat de postbode afgelopen week de volgende boeken bij mij bezorgde. Allereerst 2 prachtige boeken van Jill Liddell:Deze beide boeken gaan over Japanse quilts en ze zijn prachtig! Veel mooie foto’s van quilts, uitleg over het ontstaan van het quilten in Japan en een aantal patronen. Erg mooie inspirerende boeken.

Verder kocht ik bij deze mevrouw ook nog een boek van Barbara Brackman, “Clues in the calico”Barbara is een bekende Amerikaanse quilt historica en schrijfster. In dit boek veel over de Amerikaanse quiltgeschiedenis en vele voorbeelden van traditionele quilts. Het boek links op de foto heb ik niet bij deze mevrouw gekocht, maar dit is een deel uit de serie van Jennifer Chiaveriniย die ik lees. Ik lees de serie op volgorde van uitkomst en dit is het achtste deel wat ik lees.

Naast het lezen van al deze boeken maak ik natuurlijk zelf ook nog wel eens iets. Zo is er weer een nieuwe Sunbonnet Sue gereed:De stof voor het jurkje is dit keer van Den Haan en Wagenmakers, dus een typisch Hollandse sits-stof. Na de 3 “verre landen” van de andere 3 Sue’s dit keer dus een thuiswedstrijd qua stof๐Ÿ™‚

En gisteravond was er weer een quiltles in de werfkelder van de winkel. Ik had hier laatst al een keer laten zien dat we dit keer een Dresden Plate zouden maken en gisteravond werd deze afgemaakt.

De plate moet alleen nog op een ondergrond geappliqueerd worden, maar dat gaan we de volgende les doen. Een erg leuk blok om te maken, hoewel het middenstuk nog best een secuur werkje was (maar dat ligt mij wel๐Ÿ˜‰ )ย  Ik dacht dat we bovenop de opening in het midden gewoon een cirkel zouden appliqueren, maar de cirkel moest precies *in* het midden genaaid worden. Met veel spelden en de boerenhemdensteek is het uiteindelijk gelukt om er een mooi rondje van te maken.

27 Reacties to “Nieuwe oude boeken”

  1. Anita 15 februari 2012 bij 14:26 #

    Mooie boeken heb je er weer bij. De Sue is weer leuk en blijft een favoriet van mij. Je Dresdenplate ziet er keurig uit.

  2. Francien 15 februari 2012 bij 15:11 #

    Prachtig is je “Dresden Plate” Gert…heel mooi gedaan met mooie kleuren en stofjes….het zal best een karwei geweest zijn het rondje in de midden maar het ziet er perfect uit!….je Sue is zo leuk aan het worden…..en die boeken…..heerlijk om er zoveel te hebben en toe door te snuffelen vind ik…..nieuw of 2e hands gekocht maakt niet uit toch?! …meestal is iedereen er heel zuinig op….veel leesplezier!!….groetjes Francien.

  3. Anja 15 februari 2012 bij 15:21 #

    Wauw, die Dresden Plate heb je echt supermooi/netjes genaaid. Complimenten!

  4. Ineke Hulzebos 15 februari 2012 bij 15:30 #

    Hoi Gert, wat heb jij de Dresden Plate prachtig en secuur genaaid. Heel erg mooi en de combinatie van stofjes is heel goed gekozen. Leuke boeken heb je gescoord. Succes met je leuke Sunbonnet’s.
    Groetjes van Ineke Hulzebos

  5. Anita - Vlijtige Handjes 15 februari 2012 bij 15:48 #

    Wat een mooie dresden plate en zo mooi rond!! Heerlijke snuffelboeken en een boek van Jennifer. Ik ben ook begonnen en bij de ‘Vriendschapsquilt’. Om mijn engels in quiltland op te vijzelen ga ik ook de engelse latere versies lezen. Hmmm heerlijk.

  6. Annemieke 15 februari 2012 bij 15:57 #

    Erg leuk je Sue Bonnet Sue .

  7. Jeannet 15 februari 2012 bij 15:58 #

    Prachtige perfecte dresenplate Gert, dat is je weer wel toevertrouwd he? en leuk dat je nog een aantal boeken vond die je belangstelling hadden.

  8. Gerard Quak 15 februari 2012 bij 16:10 #

    Prachtig is je Dresden Plate. Lekker secuur werken! Ik hou daar wel van, maar o jee, als het niet de eerste keer lukt…Maar ik zet door!
    De boeken van Jennifer Chiaverini heb ik met veel plezier gelezen. In onze patchwork groep cirkelden ze rond en ik denk dat iedereen ze heeft gelezen. Onze groep bestaat uit Engelsen en Nederlanders, die allemaal in het Engels lezen. We zijn allemaal blij als er een nieuw deel uit is gekomen. Elmcreek heeft wel wat…

  9. Anita A 15 februari 2012 bij 17:00 #

    Hoi Gert,
    Prachtig wat jij maakt. Als ik zo kon appliceren zou ik het ook zeker eens proberen, maar dat is niet zo mijn ding. Het ziet er allemaal weer mooi en verzorgd uit.
    Heerlijk “nieuwe” boeken om in te lezen, inspiratie op te doen en foto’s te bekijken, geniet ervan.
    groet,

  10. Josee 15 februari 2012 bij 18:43 #

    Zelf kennis is de beste kennis Gert. Tuurlijk is zoiets secuurs jou toevertrouwd!
    Leuk die blauwe Sue.
    Veel plezier met je nieuwe ouwe boeken, dat er maar veel moois uit je handen mag komen.

  11. Miny 15 februari 2012 bij 18:52 #

    Je boft met die leuke boeken, daar moet je ook maar net aan denken om bij het gilde te kijken. Leuke jurk heeft Sue aan. De Dresden Plate is knap gedaan erg mooi en ‘netjes’ geworden.

    Groeten Miny

  12. Ria van Kasteel 15 februari 2012 bij 18:59 #

    Echt mooie boeken heb je gescoord, en sue staat er weer mooi op. Je dresden plate is ook mooi gelukt.

    Groetjes van Ria ;0)

  13. Ellie's Quiltplace 16 februari 2012 bij 07:25 #

    Veel plezier met je nieuwe oude boeken en je Dresden Plate ziet er keurig uit!

  14. Yvonne 16 februari 2012 bij 08:38 #

    Wat een prachtig Dresden Plate blok! Ziet er echt perfect uit! En wat een bof met die boeken zeg, daar ga je vast heel veel plezier van hebben.

  15. Johanna Zweden 16 februari 2012 bij 13:42 #

    O ben even jaloers (was maar even hoor) op die boeken van Jill
    Mooi je Dresden plate blok
    en je Sue Bonnet, enig
    Groetjes Joke

  16. sommeke 16 februari 2012 bij 14:51 #

    Interessante oude nieuwe boeken heb je gescoord!
    En je Sue’ke en Dresden plate zijn weer schitterend gemaakt!

  17. Erna 16 februari 2012 bij 17:07 #

    Mooie boeken heb je er bij. Sue is geweldig en je Dresden Plate blok echt super.

    Groetjes,
    Erna

  18. Floor 16 februari 2012 bij 19:57 #

    Je blok is prachtig geworden en ook de lieve Sue natuurlijk.
    Lijkt me best moeilijk om nu nog stof te vinden uit andere landen.
    Ik heb die boekenlijst ook opgevraagd en 2 boeken bij haar gekocht.
    Best moeilijk alleen van een titel als je het boek verder niet kent.
    Zo komen we aan onze boeken en de plank wordt steeds voller!
    Groetjes,
    Floor

  19. sylvia 16 februari 2012 bij 20:34 #

    wow, knap dat rondje!!!
    en voorlopig heb jij genoeg te doen met die boeken op de plank!! Heb je eigenlijk wel tijd om te werken??…;)
    groetjes,Sylvia

  20. Inge Slaats 16 februari 2012 bij 23:35 #

    Wow, wat lekker veel boeken. Heerlijk ook dat boek van Jennifer. Ik heb ze ook allemaal op volgorde gelezen. Er is weer een nieuwe in aantocht. Ik ben een echte fan!
    Sue is een echte beauty en je Dresden plate is ook prachtig.

  21. marijke 17 februari 2012 bij 07:13 #

    Wat een prachtige ronde cirkel is het geworden!
    groetjes marijke

  22. supergoof 19 februari 2012 bij 19:41 #

    en ik maar speuren naar jou vanmiddag op de beurs,…. Had gehoord dat je een geweldig overhemd aan had met lange mouwen,…. en lange mouwen dat weet iedere quilter, da’s echt niet nodig,….
    Maar we zijn mekaar steeds mis gelopen, JAMMER!!!

  23. supergoof 19 februari 2012 bij 20:29 #

    Wat je zegt, da’s zeker raar, ik was er tot ver na sluitingstijd,…
    Maar het is misschien wel beter, dat we mekaar niet gezien hebben, anders had je korte mouwen gehad,…
    (staat er wel erg dreigend, da’s nu ook weer niet de bedoeling,…)

  24. Willeke 21 februari 2012 bij 12:54 #

    Tjonge jonge, jongen!!!
    Wat heb jij dat supernetjes genaaid! P*R*A*C*H*T*I*G!

    hartelijke groet,

  25. Ruud 26 februari 2012 bij 13:00 #

    Beste,

    Ik zie dat je een verzamelaar bent van aparte quiltboeken. Ook ik was in het verleden een enthousiaste quiltster, maar ben daar nu mee gestopt.
    Ik heb heel veel mooie boeken, die ik best wil verkopen. Ik kan je een lijst sturen.
    Groeten.

    • Gert 26 februari 2012 bij 13:26 #

      Dag Ruud, dank voor je reactie. Ik zie geen mailadres bij je reactie staan, dus ik kan je niet rechtstreeks benaderen, maar je mag mij altijd een lijst sturen met de boeken die je weg wilt doen. Ik beloof niets maar wellicht zit er iets voor mij tussen.

      • ruud 26 februari 2012 bij 13:37 #

        Beste Gert,
        Mijn mail adres is ruud.rob@home.nl
        Als je jouw mailadres doorgeeft kan ik de lijst opmaken en naar je toe mailen.
        MVG
        Ruud.

Geef een reactie

