Halverwege met Sue

7 Mrt

Even een kort berichtje, omdat ik eigenlijk niet zo heel veel spannends/nieuws heb om te laten zien. Ik kan echter wel melden dat ik halverwege ben met mijn Sunbonnet Sue quilt. Tenminste: voor wat betreft het middenstuk dan, want ik wil er uiteindelijk ook nog een rand omheen maken, maar dat komt later aan de orde. De zesde Sue die ik gemaakt heb draagt dit keer een blauwe jurk van Hongaarse blauwdruk stof:Ik was wel erg benieuwd om te zien hoe alle 6 de blokken er bij elkaar uit zouden zien, dus ik heb de 2 rijen van 3 meteen maar aan elkaar gezet. En ik ben erg tevreden met hoe het er tot nu toe uitziet:Ik zit er aan te denken om de witte  mutsjes van de eerste 2 Sue’s rondom met blauw borduurgaren wat extra af te werken, zodat ze iets meer opvallen, maar ook dat komt later wel. Eerst maar eens zien hoe het er straks in zijn geheel uit gaat zien. Voor nu zijn dit weer even genoeg klosjes gemaakt: nu ga ik eerst weer een blok maken van mijn A Christmas Story quilt. Deze zal waarschijnlijk in mijn volgende posting voorbij komen.

15 Reacties to “Halverwege met Sue”

  1. Josee 7 maart 2012 bij 16:22 #

    De dames Sue zijn erg leuk Gert! Grappig om de klosjes als sashing te gebruiken. Misschien dat de mutsjes dan wel méér tot hun recht komen.

  2. Anita 7 maart 2012 bij 16:30 #

    Wat zien ze er leuk uit zo bij elkaar. Met die klosjes er om heen is het extra mooi.

  3. Daniëlle 7 maart 2012 bij 16:33 #

    Wat een lieve meisjes zijn het! Dat van het blauwe borduurgaren is een prima idee, zou ik zeker doen! Heel veel borduurplezier alvast! Liefs, Daniëlle

  4. Inge Slaats 7 maart 2012 bij 16:36 #

    Wat zijn ze leuk!!! Ik ben helemaal weg van de “Sue-tjes”
    Met of zonder borduursels langs de witte mutsjes, ze zijn gewoon allemaal schattig!

  5. Erica 7 maart 2012 bij 16:48 #

    Deze quilt wordt leuk Gert. Ook helemaal mijn kleur: blauw!

  6. Else 7 maart 2012 bij 16:48 #

    Hey Gert, hele goeie middag! Leuk je Sue in blue, en dat draadje zal je dat wel doen? Er zit toch iets van kleur in de mutsjes, slaap er eens over een nachtje of wat (lol) Tot de volgende keer, fijne dag verder knuffel Else

  7. Ineke Hulzebos 7 maart 2012 bij 16:51 #

    Hoi Gert, wat is dit weer een lieverdje geworden, die blauwe stofjes zijn toch wel erg mooi. Het gekke is, dat ik ooit alleen alles in het blauw had, tot blauwe borden in keuken toe. Nu dus niet meer, maar als ik dan zie, bij jou de Sunbonnet Sue en bij andere weer de huisjes of klosjes lap, ja dan denk ik, wat is dat prachtig. Ben benieuwd hoe het er uitziet als het helemaal af is. Succes verder en de groetjes van mij,
    Ineke

  8. Anita - Vlijtige Handjes 7 maart 2012 bij 17:23 #

    Nu krijg je een mooi overzicht. Ik ben helemaal weg van de klosjes.

  9. jeannet 7 maart 2012 bij 17:46 #

    wat een lieve meisjes zijn dat geworden Gert!

  10. inge 7 maart 2012 bij 17:57 #

    heel leuk met die tussenblokken! mooi geheel al!

  11. Gingini 7 maart 2012 bij 18:54 #

    Leuk! Goeie combi. Ja, een steekje zal de mutsjes beter doen uitkomen. Nu is er te weinig contrast. Maar dat komt nog wel goed.🙂 Lekker zo doorgaan.

  12. Ria van Kasteel 7 maart 2012 bij 18:56 #

    Leuk geheel en ik ben benieuwd hoe de rand eruit gaat zien.

    Groeten van Ria ;0)

  13. Lida 7 maart 2012 bij 20:09 #

    Wat wordt het een leuk geheel, ik ben geen Sue fan maar dit ziet er gaaf uit! Groetjes
    Lida

  14. Annelies 7 maart 2012 bij 20:17 #

    Ze zien er ontzettend leuk uit !

  15. Jantine Urban 4 april 2012 bij 09:41 #

    Wat een originele sashngs in de vorm van je klosjes. Die maken de quilt tot een prachtig geheel!

Geef een reactie

