Strijkijzer: deel 3…zucht…

1 Apr

Schreef ik hier een tijdje geleden dat ik zo tevreden was over mijn nieuwe reisstoomstrijkijzertje, vandaag moet ik daar alweer op terugkomen. En nee, hoewel het vandaag 1 april is, is dit geen 1 aprilgrap. Vanmiddag heb ik ‘m gebruikt om wat klosjes te strijken en toen merkte ik al dat er wat speling in de zool zat. Nadat ‘ie was afgekoeld, zag ik dat de zool aan de voorkant/bij de punt los zat. In het binnenwerk zitten 2 schroefjes die de zool op de plek houden, alleen kan ik deze niet zelf vastdraaien, omdat het aan de binnenkant zit. De bovenkant los halen lukt niet, omdat het handvat dan weer in de weg zit… *#%$^”{@%$…ย  Dus… ik heb de factuur opgezocht, en een retourformulier ingevuld, en morgen gaat ‘ie op de post. Eens kijken wat ze er mee doen…zucht…ik *was* er zo tevreden over, want afgezien van dit euvel, werkte ‘ie prima. Dit verhaal zal vast nog een vervolg krijgen, dus kom gerust een keer terug hier om het vervolg van dit verhaal te lezen๐Ÿ˜‰.

17 Reacties to “Strijkijzer: deel 3…zucht…”

  1. scjacobsbakker 1 april 2012 bij 21:21 #

    Balen he, en helemaal omdat je het niet zelf kan oplossen. Ik heb in de vorige eeuw ook zo eentje gehad, en die ging de kliko in, omdat het handvatje lam werd, klikte niet meer vast,en dat strijkt rottig. Sindsdien doe ik het met de goedkoopste van de Hema, niet kapot te krijgen, alleen, voor de stoom moet je zelf zorgen.

  2. Josee 1 april 2012 bij 21:27 #

    Jodelt u maar๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜ฏ

  3. Elly L 1 april 2012 bij 21:48 #

    Oh ik hoop niet dat ik er ook problemen mee krijg. Hij is bij mij eindelijk van de week binnengekomen. Hij is veel warmer dan mijn huidige.

  4. DearJo 1 april 2012 bij 22:04 #

    O, balen!!!!!!!
    Wat heb jij een pech zeg. Hopelijk wordt dit netjes opgelost.

    Groetjes, Jolanda (dearjo)

  5. Francien 2 april 2012 bij 06:47 #

    Jammer Gert…..ben ook benieuwd wat Bol gaat doen……misschien zijn de verzendkosten duurder dan een nieuwe……maar ja…hij moet het gewoon goed doen toch?….kan je lief daar een beetje “porren”?! …ik heb niet zulke goede ervaringen met iets terugsturen bij hun…..succes….groetjes Francien.

  6. Ellie's Quiltplace 2 april 2012 bij 07:31 #

    Wat vervelend zeg… Hopelijk sturen ze je snel een gemaakte/nieuwe terug, die wรฉl goed vastzit. Ach, het kan altijd eens gebeuren, maar het is toch altijd vervelend.

  7. Gingini 2 april 2012 bij 08:22 #

    Tja, het blijven dingen om tijdelijk te gebruiken. Maar om meteen al met een losse zool te zitten, dikke pech!
    Zelf heb ik tweemaal een reisstrijkijzertje gekocht. Allebei gewoon kapot gegaan. Bij de รฉรฉn brak het handvat gewoon af tijdens het strijken.. niet nieuw meer, maar het kon dus zomaar! Het was zo’n handig handvat dat omgeklapt kon worden. De andere werd zo verschrikkelijk heet dat ik er een pannelap bij moest gebruiken trouwens. Ook niet handig, want ik had hem wel voor op reis.
    Nu heb ik alleen de Bodin, maar ik vind de snoeraanzet zo stug en stijf, daar word ik niet blij van.
    Ik volgde je strijkijzertjesreis in de hoop op een leuke aanwinst, maar ik zie het al.๐Ÿ˜‰

  8. Gerda 2 april 2012 bij 08:37 #

    Dat is zeker balen!!!..hopelijk krijg je het snel ( gemaakt ) weer terug….
    Fijne dag

  9. Anita 2 april 2012 bij 09:42 #

    Je hebt wel pech. Bij mijn strijkijzertje brak vorige week het (klap) handvat half af. Maaar wel na 30 jaar.

  10. Lida 2 april 2012 bij 10:28 #

    Had je er nu maar een bij Blokker gekocht, dan was je snel geholpen en met een ander ijzertje thuis gekomen, want vervelend is het wel!
    Maar je hebt gelukkig nog het grote ijzer, dus je bent niet helemaal onthand! Groetjes en veel plezier met je steekjes,
    Lida

  11. Edith 2 april 2012 bij 12:43 #

    Och pechvogel! Hopelijk gaat dit geen strijkijssoap worden… Wel fijn dat je je perikelen op het weblog deelt, ik zal dus niet zo’n strijkijzertje kopen.๐Ÿ™‚

  12. Gerard Quak 2 april 2012 bij 14:01 #

    Vreselijke pech, maar ik moet wel lachen om alle reacties van mensen die ook problemen met hun strijkijzertje hebben (gehad). Eerst zag ik alle goede modellen in de commentaren voorbij komen en nu de pechvogels.
    Ik weet niet of ik er wel eentje wil, want ze gaan dus redelijk snel kapot of er gebeurt iets vervelends zodat het niet te gebruiken is. Sterkte er mee en ik hoop dat alles toch weer goed komt met je strijkijzertje.

  13. marijke 2 april 2012 bij 17:25 #

    Jekkie, ik heb ook een reisstrijkijzer maar als ik thuis ben neem ik toch gewoon de grote van de H..a voor 10 euri heb ik een lol van…. en als er ooit wat aankoekt ik werk met stijfsel en dubbelzijdig plakvlies dan gebruik ik zo’n goedkoop blauwig wondersponsje van de X…x en dan wordt die weer mooi schoon en super glad! hihi! Tot zover mijn strijkperikelen, hoop dat hij van jou gauw weer in je bezit is!
    groetjes Marijke

  14. Ineke Hulzebos 2 april 2012 bij 18:44 #

    Oh, wat een vervelende situatie.
    Hopelijk komt er wel een nieuwe of wordt deze gemaakt.
    Groetjes, Ineke

  15. miranda 2 april 2012 bij 22:58 #

    Arme jij…een verhaal zonder einde. Nu maar hopen dat daar gauw een oplossing voorwordt gevonden. Ik pak tegenwoordig gewoon mijn grote stoomstrijkbout! Ook hier staat die kleine hier niks te doen….zo zonde van dat geld. Had ik toch liever een lapje voor zien liggen niet….

  16. Carin 6 april 2012 bij 11:57 #

    Wat een ellende Gert, ik ben heel benieuwd wat ze ervan zeggen. Ik heb met die van mij (van blokker) eigenlijk nooit problemen gehad maar er kan er altijd een tussen zitten die net wat mankeert.

  17. sommeke 8 april 2012 bij 22:12 #

    Da’s dikke pech!
    Is er al een oplossing?

Geef een reactie

