Weinig voortgang, maar wel genoeg plannen

1 Apr

Ik had hier nu eigenlijk graag de volgende rij met Sunbonnet Sue’s willen laten zien, maar ik ben nog niet zover dat ze aan elkaar zitten. Mijn tijd wordt de laatste tijd regelmatig in beslag genomen door andere zaken, en soms heb ik gewoon geen puf om iets te doen. Nu onze vakantie in zicht komt (nog 1,5 maand ongeveer), merk ik dat ik hier erg naartoe leef en er voor mijn gevoel ook aan toe ben om even “helemaal niets” te doen (hoewel ruim een week rondlopen in New York ook bijna “topsport” is, maar dat is toch anders) Nog even volhouden: de komende weken zijn gevuld met allerlei afspraken, verjaardagen, werken, beurs enzovoort, maar daarna is het genieten van 2,5 week vrij zijn.

Ik heb al wel watย  gedaan aan de nieuwe rij Sue’s, alleen moeten er nog meer klosjes bij gemaakt worden en dan nog aan elkaar zetten. Als deze gereed zijn, heb ik er 9 klaar, dan nog 1 rij erbij, zodat er uiteindelijk 12 Sue’s gemaakt zijn. Op dit moment ziet het nieuwe deel er nog zo uit:Eens kijken of ik vanmiddag/vanavond nog iets kan doen.

Verder starten we op de quiltcursus binnenkort met iets nieuws. Ik weet het, ik heb nog genoeg andere dingen te doen, maar ik ga toch mijn best doen om hier aan mee te doen. We gaan namelijk een Double Wedding Ring quilt maken: een techniek die ik erg graag wil leren. Ik ben al een beetje aan het bedenken welke kleuren en stoffen ik wil gaan gebruiken en ben tot nu toe op het volgende uitgekomen:De hoofdkleur voor de ringen wil ik paars maken, van donker naar licht lopend. Ik heb nog allerlei paarse stoffen in mijn voorraad liggen die ik hiervoor wil gebruiken. De bovenste 3 stoffen op de foto heb ik destijds in Spakenburg gekocht en zijn dus klederdrachtstoffen. Ik ben alleen nog niet zo tevreden over de streepjesstof (3e van linksonder), dus die zal ik waarschijnlijk nog wel vervangen door een lichte paarse stof, zodat de verdeling donker/licht ook wat beter overkomt. Over 1,5 week gaan we hiermee starten, dus ik heb nog even de tijd om hierover na te denken. Over de grote Kaffe Fassett bloemenstof hoef ik zeker niet meer na te denken: deze vind ik helemaal super om hierin te gaan gebruiken. Ik kijk er naar uit om hiermee te starten!

16 Reacties to “Weinig voortgang, maar wel genoeg plannen”

  1. Carin 1 april 2012 bij 13:08 #

    Beter iets dan helemaal niets kunnen doen toch? En je sue bonnets zijn geweldig. Je hebt ook weer erg mooie stofjes uitgezocht voor je nieuwe project !!!

  2. Juud 1 april 2012 bij 13:54 #

    Double Weddingring, pfft mooi hoor, en leuk om daarvoor op cursus te gaan. Als ik nu eens niets te doen had…….. Veel plezier straks in THE big Apple

  3. Ria van Kasteel 1 april 2012 bij 14:20 #

    Wat een bekend gevoel zo tegen de vakantie, wij quilters zullen ons nooit vervelen maar soms zit ons hoofd zo vol dat je nergens meer aan toekomt. Mooie stofjes voor de weddingring, ik heb vorige week een PP boek gekocht waar hij in staat en in Amerika heb ik Aunt Gracie stofjes gekocht om hem daar van te maken = nog wel een wimmetje…….

    Groetjes van Ria ;0)

  4. Klaske 1 april 2012 bij 14:25 #

    Ik denk dat je weddingring prachtig gaat worden! Kan niet missen met die mooie paarse stoffen.

  5. Ageeth Dorsman 1 april 2012 bij 14:59 #

    Iedereen heeft dat wel eens, dat andere dingen gewoon om voorrang vragen of je gewoon
    helemaal geen zin heeft. Geeft niks, komt allemaal best wel weer, zolang je dat wat je doet,
    maar met plezier doet! Heel mooi en spannend nieuw project, waar je aan gaat beginnen, dat ga ik zeker volgen op je blog. En je Sue is ook een schatje!
    Groetjes van Ageeth

  6. inge 1 april 2012 bij 17:00 #

    plannen maken is ook al heel leuk! whaw!
    New york!

  7. Floor 1 april 2012 bij 20:02 #

    Spannend hoor, alweer een nieuw project! En dan “straks” naar New York! Ben benieuwd of ze daar ook quiltwinkels hebben, maar er is in ieder geval genoeg te zien.
    Groetjes en tot ziens!
    Floor

  8. Anita 1 april 2012 bij 20:17 #

    Prachtige stofen voor een weddingring. Ja soms heb je gewoon andere dingen te doen.

  9. Lida 1 april 2012 bij 20:46 #

    Ben het met je eens, dat streepje past niet echt! Maar ondanks je drukte ben je toch lekker bezig! Veel plezier met steekjes en andere dingen, gelukkige week,
    Lida

  10. Hennie 1 april 2012 bij 20:57 #

    Je klosjes en sue bonnets zien er erg mooi uit, leuk al die blauwe stofjes.
    Mooi die paarse stofjes voor je weddingring ! ! ! Die staat ook op mijn wimmetjes lijst.
    Groetjes Hennie.

  11. Josee 1 april 2012 bij 21:30 #

    Ik begrijp wat je bedoelt met die ene stof, de rest van het stapeltje zou hier kunnen liggen (zoiets ligt er ook๐Ÿ˜‰ ), maar die ene zou ik er ook tussen uit halen.Succes met de weddingring.
    Een beetje afwisseling houdt het leuk Gert.
    Veel plezier met vakantie voorpret.

  12. Francien 2 april 2012 bij 06:44 #

    Ben wel niet zo`n paars-fan maar het zijn prachtige stofjes….en de KF bloem is zeker prachtig !!…ben nu al weg van de klosjes en de SB quilts…wat een prachtkleurtjes en stofjes zijn het zeg!! ,,,,,…en dan dat vooruitzicht dat je hebt…….”vervelend” hoor 1 week in NY…veel te weinig eigenlijk maar ik zou er voor tekenen……..dus bij al je drukte gaat de tijd zeker vlug en voor je het weet zit je in het vliegtuig…….groetjes Francien.

  13. Dineke 2 april 2012 bij 07:13 #

    Mooie stoffen, ben heel benieuwd hoe de ringen er dan uit gaan zien. Heel herkenbaar trouwens zo’n even geen zin periode. Gaat vast wel weer over.

  14. Marcha 3 april 2012 bij 08:28 #

    Hi Gert, nou inderdaad, denk dat bij veel mensen het ‘voorjaar’ in het hoofd zit en er niet heel veel gequilt word. Ach, alles heeft zijn momenten, nu zijn er weer andere belangrijke zaken te regelen. Alleen maar weer leuker als we er straks weer alle tijd voor hebben!
    Sterkte met je strijkijzer!

  15. Erna 3 april 2012 bij 19:10 #

    Ach Gert je moet gewoon doen waar je zin in hebt. Zin in iets nieuws doen! Heerlijk toch!
    En naar zo’n ongetwijfeld prachtige vakantie toe leven is een zeer nuttige en leuke bezigheid.

    Groetjes,
    Erna

  16. Yvonne 10 april 2012 bij 13:50 #

    Wat een mooie stoffen liggen er te wachten om in je Wedding Ring te worden verwerkt. Blijft een prachtig patroon natuurlijk. En dan New York…..heerlijk hoor! Ik las afgelopen week dat men met bouwen de 100e verdieping heeft bereikt van het nieuwe WTC. Er valt vast weer genoeg te zien en beleven! Laat je ons weer meegenieten?

Geef een reactie

