En Sue reist verder de wereld over

11 Apr

Na mijn vorige posting over de weinige voortgang van de afgelopen tijd, schoten mijn naalden ineens in een hogere versnelling en vrij snel daarna was mijn derde rij Sunbonnet Sue dametjes gereed. Afgelopen weekend heb ik de rij aan de andere rijen gezet en vandaag kon ik er mooi even een foto van maken:Tot nu toe kom ik nog goed weg met mijn voornemen om voor elk figuurtje een ander land te kiezen. De jurk links onderaan is van Westfalen stof gemaakt en dit staat voor Duitsland. In het midden een batikstof, dit staat voor Indonesië (geen idee of deze specifieke stof ook echt uit Indonesië komt, maar met een beetje smokkelen reken ik het goed ;-)  ) En de stof rechts onderin komt uit weer een ander land, alleen ben ik even vergeten welke dat ook alweer was… Het is in ieder geval 1 van de stoffen die elk bee-lid gehad heeft voor aanvang van het project. Mocht 1 van de bee-leden dit lezen en weten uit welk land de stof ook alweer komt, dan hoor ik het graag. Nog 1 rij te gaan, en dan zijn de dametjes in ieder geval klaar. Daarna wil ik er nog een applicatierand omheen gaan maken.

Gisteravond was er weer quiltcursus in de winkel en we hebben een start gemaakt met de Double Wedding ring, waarvan ik laatst al liet zien welke stoffen ik daarvoor wil gaan gebruiken. We zijn gestart met het maken van de mallen en het uitzoeken van de stoffen. Het huiswerk voor de volgende keer is het tekenen en knippen van stof voor 4 boogjes van de ringen (de wimpers van de ogen) Vanochtend heb ik deze alvast gemaakt en op de volgorde die ik mooi vind op mijn mini designswall geprikt, zodat ik een beetje een idee krijg hoe de stoffen het bij elkaar doen. En ik ben er erg tevreden over:Ik wil de stoffen van donker naar licht laten verlopen, zodat op de kruispunten steeds een donker of een licht midden onstaat. Ik denk dat het een mooi geheel gaat worden en kijk dan ook al uit naar de volgende les.

25 Reacties to “En Sue reist verder de wereld over”

  1. Inge Slaats 11 april 2012 bij 15:45 #

    Wat zijn de dametjes leuk, Gert! Ik heb ze eens stuk voor stuk bekeken, echt heel mooi zien ze eruit net als de rest van de quilt trouwens.
    De Double Wedding Ring gaat ook mooi worden, dat zie je meteen, zelfs aan dit kleine stukje. Laat dat maar aan jou over. Ik wist het niet van die wimpers, weer wat geleerd.
    Veel plezier met alles hè!

  2. Anita A 11 april 2012 bij 16:26 #

    Hoi Gert,
    Je dames zijn mooi geworden, grappig al die verschillende kleuren blauw bij elkaar. En dan je nieuwe cursus, wat een mooie diepe kleuren, mijn lievelingskleur, allerlei tinten paars, toch? Die moet gewoon mooi worden !!

  3. Juud 11 april 2012 bij 18:04 #

    Je dametjes zijn schattig! Maar je double Weddingring is jammie. Ik ben er nu al weg van, het ziet er prachtig uit. Op wat voor een ondergrond komt het? Ik zie het graag allemaal voorbij komen!

  4. marianne 11 april 2012 bij 18:13 #

    Wat worden de dametjes mooi. En zo`n weddingring, die had ik ook altijd nog eens willen maken. Het boek ligt al jaren klaar. O,o wat zijn er toch allemaal leuke ideeen en quilts.
    Groetjes Marianne

  5. Berna 11 april 2012 bij 18:41 #

    Schattige dametjes gaan er op reis Gert. Leuk zo in blauw.

  6. Lida 11 april 2012 bij 19:02 #

    Wat een gave dametjes zijn het geworden! Ik vind de stofjes ook beeldschoon! Je weddingring wordt schitterend om te zien, zo mooi die verlopende kleuren! Prachtig! Veel plezier met je steekjes,
    Lida

  7. Ria van Kasteel 11 april 2012 bij 19:28 #

    Het word weer een mooi quiltje en ook de weddingring heel apart van kleur.

    Groetjes van Ria ;0)

  8. Else 11 april 2012 bij 19:31 #

    Mooi hoor je dametjes, en die weddingring wordt top erg mooi zoals jij die kleuren hebt neergelegd. Heel veel prikplezier fijne avond knuffel Else

    • inge 11 april 2012 bij 19:39 #

      heb je al een belgische sue? mail me anders even, echte belgische stofjes zijn het dan wel niet, maar ze zijn wel in Belgie geweest😉

  9. Floor 11 april 2012 bij 19:58 #

    Lijkt me heel mooi worden die lapjes die zo van licht naar donker gaan.
    Maar je ziet het pas als je een stukje gemaakt heb, dan zie je het effect pas goed.
    Maar dat komt vast wel eerdaags (-weeks).
    En dan Sue, wat je haar ook aantrekt, het wordt een schatje!
    Leuk quiltje straks als hij klaar is.
    Groetjes,
    Floor

    • Josee 11 april 2012 bij 20:03 #

      Sue moet nog wat het weer betreft even wachten met haar bonnet, maar als de zon eenmaal gaat schijnen is zij er klaar voor.
      Mooi dat paars Gert, veel succes met je wedding ring.

  10. Greetje 11 april 2012 bij 22:32 #

    Je meisjes zijn erg mooi geworden.
    De weddingring wordt helemaal erg mooi vooral die kleuren zijn super.

  11. Astrid 12 april 2012 bij 07:29 #

    Wat een schattige Suetjes! Ik vind ze heel mooi worden. Ook je weddingring wordt prachtige. Mooie diepe kleuren! Dat wordt mijn volgende project!

  12. Anita 12 april 2012 bij 08:57 #

    Wat een leuke dametjes zijn het geworden. Die weddingring wordt super, kun je nu al zien.

  13. Carin 12 april 2012 bij 12:34 #

    Wat worden je meisjes mooi !!! En je weddingring wordt ook prachtig met dat kleurverloop

  14. marijke 12 april 2012 bij 17:00 #

    Wat een mooie blauw/witte quilt met een verhaal wordt dit!
    Jaaaa, een wedding ring, die wil ik ooit nog eens gaan maken! Prachtig kleurverloop!
    groetjes Marijke

  15. Yvonne 13 april 2012 bij 09:33 #

    Wat ziet dat er leuk uit met die paarse kleuren. Zou dat ook zo graag leren! Maar ja….tijd…. nu nog even niet, helaas. Je meidjes worden prachtig, en wat leuk dat je er wereldstofjes voor gebruikt!

  16. willekedelachambre 13 april 2012 bij 21:59 #

    Jij gaat weer als een speer he jongen?
    Wordt leuk hoor!

    groetjes,

  17. Jeannet 14 april 2012 bij 05:19 #

    Lek Gert je weddingring, zo,n mooi traditioneel patroon, dat zou ik ook nog wel eens willen maken, het zijn zo te zien allemaal stukjes die je aan elkaar zet tot een ring, neem het eens mee naar Bep als we elkaar treffen. Je Sue,s zijn ook weer schattig!

  18. Joyce 15 april 2012 bij 15:49 #

    Hoi Gert!
    Wat een leuke meissies!! En ze staan zo keurig in de rij :o)
    Ik heb je nog helemaal niet verteld dat ik in Vijfhuizen je prachtige werk live heb kunnen bewonderen! Helaas trof ik je zelf niet.
    Groetjes

  19. Erna 15 april 2012 bij 18:45 #

    Wat zijn je dametjes leuk!!!! Het ziet er echt prachtig uit

  20. Anja 16 april 2012 bij 09:59 #

    Je sue wordt erg leuk! En de double weddingring ook, zeg! Mooie kleuren.

  21. sylvia 17 april 2012 bij 19:15 #

    ik vind je dames weergaloos leuk!!
    succes met je weddingring….brr, niks voor mij…:)
    groetjes, Sylvia

  22. Marcha 21 april 2012 bij 08:18 #

    Hi Gert, je wedding ring ziet er puik uit hoor! Prachtig kleurverloop, dat heb je super uitgezocht. Succes met Sue, wie weet waar ze de volgende keer is geweest!

  23. Gerard Quak 24 april 2012 bij 14:37 #

    Ik hou van blauw! Alleen daarom al vind ik je Sue’s erg leuk. Je kleurkeuze voor de weddingring is prachtig! Ben nu al overtuigd dat het resultaat ook schitterend wordt…

Geef een reactie

