Even iets anders dan blauw/wit

25 Apr

Na alle blauw/witte klosjes en Sunbonnet Sues van de afgelopen tijd wilde ik even met iets andere kleuren werken. Nu heb ik op mijn laptop al een tijd geleden een mapje aangemaakt waarin ik allerlei plaatjes bewaar die ik mooi of inspirerend vind. Eén van die plaatjes is deze: Een klein quiltje, waarbij ik het vooral leuk vind hoe dit traditionele stervormige blok tot een bloem gemaakt is. Ik besloot dan ook om dit quiltje te gaan maken. Na wat speurwerk op internet ontdekte ik dat dit quiltje in een oud nummer van het American Patchwork & Quilting magazine heeft gestaan. Alleen dit nummer heb ik dus niet… Maar goed, niets wat een vel milimeterpapier, een lineaal en een potlood niet oplost, dus ik heb dit quiltje volgens mijn eigen maten uitgetekend en ben aan de slag gegaan. Alle stoffen die ik hiervoor gebruikt heb komen uit mijn eigen voorraad: altijd handig als je thuis een mooi voorraadje stoffen hebt😉 Ik had o.a. nog een mooie strokenstof liggen, welke ik graag voor de rand wilde gebruiken. En binnen ongeveer een weekje was deze kleine quilttop klaar:De afmetingen zijn 30 bij 36 centimeter, dus echt een miniquiltje. Nu alleen nog quilten en dan is ‘ie klaar.

En gisteravond heb ik tijdens de quiltles natuurlijk ook met andere kleuren gewerkt, want toen zijn we gestart met het naaien van het eerste deel van de Double Wedding ring. Ik heb besloten dat ik in totaal 9 ringen wil gaan maken, dus dat betekent 24 “ogen met wimpers” en 9 middenstukken, die uiteindelijk aan elkaar genaaid moeten worden. Het duurt dus nog even voordat deze klaar is, vooral als je weet dat ik nu 1 oog met wimpers klaar heb. Erg leuk om weer eens met ronde vormen te werken, dit geeft altijd een erg mooi effect, vind ik.Ik denk wel dat dit er mooi uit gaat zien in deze kleuren.

Alleen weet ik niet of er de komende weken veel uit mijn handen zal komen, want er komen wat drukkere weken aan. In mei gaan we een week op vakantie, en daarvoor hebben we nog wat verjaardagen en volgend weekend natuurlijk de beurs in Veldhoven. Maar goed, ik neem in ieder geval de voorgeknipte stukjes stof voor de klosjes mee naar New York, dus mocht ik ’s avonds op de hotelkamer nog even iets willen doen, dan kan dat🙂 En volgend weekend kom ik vast nog wel bekenden tegen in Veldhoven, vermoed ik zo.

Tot slot las ik net nog een minder leuk bericht: afgelopen week is in Zwolle de bekende textielkunstenares Colette Berends overleden. Velen zullen haar prachtige textielwerken wel herkennen van de tentoonstellingen van o.a. het Quiltersgilde.

17 Reacties to “Even iets anders dan blauw/wit”

  1. Carin 25 april 2012 bij 15:36 #

    gert wat is je quiltje mooi geworden !!!!! Je paarse weddingring wordt ook een beauty. Veel plezier in Veldhoven … ik sla over !

  2. Klaske 25 april 2012 bij 16:11 #

    Leuk miniquiltje Gert!!Inderdaad met papier, potlood en lineaal kom je een heel end!

  3. quiltvriendin 25 april 2012 bij 16:33 #

    Leuk quiltje Gert. En volgens mij wordt je wedding ring prachtig, het zijn in ieder geval mooie kleuren en je eerste blok is goed geslaagd!

  4. Jeannet 25 april 2012 bij 16:44 #

    Wat een ontzettend leuk quiltje Gert, enzo zie je maar hoe het heerlijk winkelt in eigen kast die natuurlijk wel regelmatig gevuld moet worden…hahaha, zeg, tot zondag, gezellig!

  5. Lida 25 april 2012 bij 17:14 #

    Wat een schattige quiltjes, zowel het voorbeeld als het jouwe, wat trouwens heel mooi is met die mooie randstof! Zijn de afgewerkte blokjes 4 x 4 cm.? Ik vind het echt een dot van een quiltje geworden! Wens je veel plezier in de USA, wij gaan er ook even tussenuit, maar alleen even met de boot naar de overkant, hoop wel dat het dan wat beter weer is, want Schotland is nu niet het warmste/droogste plekje!
    Wat een schrik zeg, ik heb een lezing van Colette meegemaakt bij een regiodag en bewonderde haar schitterende stofschilderijen, zo bijzonder en zo mooi!
    Wel Gert hou je taai de komende weken in alle drukte en vooral genieten van je steekjes, groetjes
    Lida

  6. Gerard Quak 25 april 2012 bij 18:03 #

    Prachtig mini quiltje, Gert! Je double wedding ring quilt zal een pracht worden!
    Verjaardagen en een beurs zijn de leukere dingen in het leven. Geniet ervan en van een goede vakantie in New York.

  7. Josee 25 april 2012 bij 19:33 #

    Wat je met vierkantjes en halve vierkantjes al niet voor moois kunt maken hé. Ik zie ook een hersteld blokje uit de boven- of onderrand😉
    Ook de weddingring gaat er mooi uitzien.

  8. marijke 25 april 2012 bij 19:33 #

    Leuk miniquiltje geworden! Veel plezier met quilten!
    groetjes Marijke

  9. inge 25 april 2012 bij 19:50 #

    heel leuk met die randstof! mooi !!!

  10. Floor 25 april 2012 bij 19:53 #

    Een heel lief miniquiltje is dat.
    Dit blok, dat zou ook leuk zijn voor een grote quilt denk je niet?
    Je denk dat je in New York in je hotelkamer toekomt aan quilten???
    Echt niet! New York, dat is 24 uur per dag kijken en je verbazen.
    Misschien komen er nog mooie foto’s van New York op je blog t.z.t.?
    Groetjes en als ik je niet meer zie: een hele fijne vakantie, maar eerst leuk naar Veldhoven.
    Floor

  11. Ineke Hulzebos 25 april 2012 bij 20:32 #

    Wat een lief quiltje is het geworden, mooie kleuren!! En het randstofje is prachtig, past er erg leuk bij. Je paarse kleurtjes voor de wedding ring is heel erg mooi, ben benieuwd hoe het in z’n geheel zal worden. Nu lekker voorbereiden voor je vakantie!
    Groetjes, Ineke

  12. wilma kuin 25 april 2012 bij 22:55 #

    Prachtig weer!! Oh de weddingring ligt hier ook nog te wachten,..

  13. eefshobbyhouse 26 april 2012 bij 00:27 #

    Mooi quiltje is het geworden , knap dat je het zelf hebt getekend!
    Je weddingring is prachtig van kleur!
    Fijne tijd in ~New York, maar van quilten zal niet veel komen denk ik.
    Groetjes, Evelyne

  14. sylvia 26 april 2012 bij 08:11 #

    leuk quiltje ben je aan het maken: deze ‘bloem’ was ooit mijn eerste quiltje. Het hangt totaal verschoten nog altijd bij mijn moeder…;)
    Dus het was toch ‘de’ Colette?? Er stond vanmorgen een rouwadvertentie in de krant, met foto van haar, maar ja, ik heb haar nooit gezien, dus wist het niet zeker!!!
    Wat maakte zij mooie schilderijen, daar heb ik wel ademloos naar staan kijken op TT-en!!
    Nu alvast veel plezier op vakantie en Veldhoven!!
    groetjes, Sylvia

  15. Anita 26 april 2012 bij 19:01 #

    Wat een leuke miniquilt is het geworden. De paarse wordt ook mooi. Veel plezier in Veldhoven.

  16. Trudy 29 april 2012 bij 23:44 #

    Wat een leuk quiltje! Ook leuk om ‘zomaar’ even iets kleins tussendoor te doen!
    Wij staan 4 dg op een camping in de buurt van Veldhoven, zodat ik lekker 4 dagen kan struinen. Zo héél veel mannen zullen er wel niet rondlopen, dus, wie weet komen we elkaar tegen! In elk geval veel plezier in New York! groetjes, Trudy

  17. Edith 30 april 2012 bij 07:14 #

    Je miniquiltje is prachtig! En de wedding ring gaat ook heel mooi worden. Alvast veel plezier gewenst in Veldhoven, het lijkt erop dat ik er dit jaar niet naar toe kan.

Geef een reactie

