En dat was New York (let op: veel foto’s!)

25 Mei

Gisterenochtend zijn we vroeg weer op Schiphol geland na onze (ruime) week in New York. De start viel iets tegen, want ik werd ziek de eerste dag, maar gelukkig ging het na 1 dag weer beter en kon ik toch weer op pad. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan. Zo bezochten we o.a. mijn favoriete plek in Central Park met het beeld van de “Angel of the Waters Bethesda”En ook de rest van Central Park blijft erg mooi om te zien:Ons hotel lag lekker centraal en van daaruit konden we makkelijk alle bezienswaardigheden bereiken, zoals bijvoorbeeld Bryant Park en Grand Central:

Ook de andere wijken boden genoeg moois om te zien, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Freedom Tower op de plek van Ground Zero:Of bijvoorbeeld deze opvallende gebouwen:We aten veel lekkere zoetigheden, gewoon, omdat het kon, en omdat we daar zin in hadden😉 O.a. heerlijke pretzels van Sigmund’s Pretzels, ijs met geweldige campy namen (ik had de “Bea Arthur”) van The Big Gay Ice Cream Truck (de eigenaar wilden we eigenlijk wel in onze koffer mee naar huis nemen, hij was erg geestig en schattig🙂 ) en ook de cupcakes van Magnolia Bakery gingen goed naar binnen toe:In de avonduren gingen we naar de film en we bezochten o.a. 2 geweldige musicals:Maar ook op quiltgebied was er het een en ander te vinden. Zo zagen we in het Museum of Arts and Design dat je ook een quilt kunt maken van het pluis uit de wasdroger, en o.a. een quilt gemaakt van nylon:In het American Folk Art Museum hingen o.a. deze mooie Courthouse Steps Log Cabin quilt, de Pine Apple quilt en de 9-11 Herinneringsquilt, met daarop de namen van de slachtoffers van de 9-11 ramp:En bij M&J Trimming keken we onze ogen uit naar alle kantjes, bandjes en knoopjes die ze daar verkochten:En natuurlijk bleef het in de diverse winkels niet bij kijken alleen. Zo had ik van tevoren bij The City Quilter de cd-rom voor de Dear Jane gereserveerd, vond ik bij Barnes & Noble het boek Civil War Legacies en kwam ik bij de Housing Works Bookstore dit tweedehands boek tegen:Bij het American Folk Art museum hadden ze kleine bundeltjes liggen met stukjes originele kimono stoffen, welke ik prima kan gebruiken voor een project welke nog in mijn hoofd zit:

En om een beetje in de Japanse sfeer te blijven: bij toeval ontdekten we aan de rand van Bryant Park de geweldige Japanse boekhandel Kinokuniya waar ze *enorm* veel Japanse quiltboeken verkochten. Hier vond ik deze beide tijdschriften:

 

Nog geen idee wat ik hiermee ga doen, maar deze New Yorkse stoffen gingen ook mee in de koffer terug naar huis, evenals deze 3 tijdschriften:En als laatste aankoop vond ik deze prachtige Liberty London stoffen en de geblokte stof bij Purl SoHo. Hoewel de Libery stoffen zeker niet goedkoop zijn, kon ik de verleiding niet weerstaan om er 3 mee te nemen. Purl heeft dan ook een enorme collectie van deze mooie stoffen:De Liberty stoffen waren echter niet de enige reden waarom we naar Purl gingen. We hadden namelijk afgesproken met Glenn van de blog Yarn + Needle om elkaar daar te ontmoeten. Glenn is een mannelijke quilter uit West New York, New Jersey en we lezen al een tijdje elkaars blog en mailen regelmatig over en weer met elkaar. En aangezien we nu toch in de buurt waren, was dit een mooie gelegenheid om elkaar eens in levende lijve te zien. En het was erg gezellig! Glenn is net zo gepassioneerd over quilten als ik ben, en we kletsten dan ook al snel met z’n drieën over allerlei zaken. Later hebben we samen nog koffie met cake gedronken, waarna het al weer tijd was om afscheid te nemen. Erg leuk om de man achter de blog nu eens te leren kennen. Hierbij nog een foto van ons drieën binnen bij Purl, voor de enorme afdeling breiwol:En toen was de vakantie weer voorbij, en na een vlucht van 6 uur en 45 minuten retour waren we weer terug op Nederlandse bodem. Moe maar voldaan kunnen we terugkijken op deze mooie week in The Big Apple.

Hoewel ik wel iets mee had genomen, heb ik tijdens de vakantie niet veel gequilt: slechts 3 klosjes heb ik in elkaar gezet. Maar goed, dat komt de komende tijd wel weer, ik heb nog t/m komende woensdag vrij, dus ik zal vast nog wel iets kunnen doen. Wel had ik net voor de vakantie nog een nieuw deel aan de Wedding Ring quilt gezet, dat ziet er nu zo uit:

29 Reacties to “En dat was New York (let op: veel foto’s!)”

  1. inge 25 mei 2012 bij 21:26 #

    geniet nu maar na van je reis!

  2. Marja 25 mei 2012 bij 22:01 #

    Heerlijk om die foto’s te zien, ik was er vorig jaar en heb toen ook zo genoten.
    Marja-Brabant

  3. Balsemien 25 mei 2012 bij 22:18 #

    Hoi Gert,
    Welkom terug! Ik heb genoten van je foto verslag en enthousiaste winkeltips… En nu maar even omschakelen naar het gewone leven. Lekker nog even genieten tot woensdag!

  4. quiltvriendin 25 mei 2012 bij 22:18 #

    Zo te lezen heb je enorm genoten van je vakantie. Leuk zo’n ontmoeting met een blogger! En je wedding ring ziet er nu al prachtig uit, wat een kleuren!

  5. Carin 25 mei 2012 bij 23:16 #

    Leukkkkk … zo was ik ook eventjes in New york. Bedankt voor de superleuke foto’s en in die winkel met al dat gekleurd garenop de achtergrond… daar zou ik ook wel eventjes willen zijn🙂

  6. glenn 26 mei 2012 bij 01:17 #

    I enjoyed our afternoon together. Next time, we’ll have to hunt down a Featherweight for each of us!

  7. Bep 26 mei 2012 bij 06:32 #

    Heerlijk Gert om je blije verslag te lezen en wat heb je veel gezien en gedaan, het kon niet op.
    Je hebt veel om over na te genieten, een gezellig pinksterweekend, Bep

  8. simone de haan 26 mei 2012 bij 07:38 #

    He dat is leuk zo’n verslag. Ik vlieg namelijk aanstaande woensdag naar New York, je doet me nog wat fijne tips aan de hand. Ik ga met onze middelste dochter van 17 haar beste vriendin ophalen die een highschool year heeft gedaan, voor het quilten hebben ze (nog) geen interesse, maar we moeten een beetje geven en nemen in zo’n grote stad nietwaar. Als je nog meer niet te missen ideeen hebt hoor ik het graag, groet, Simone.

  9. Judith 26 mei 2012 bij 08:17 #

    Wat eenheerlijke week, jammer van de start, maar dat heb je ruimschoots goed weten te maken. Leuk ook dat je Glenn hebt ontmoet, en uit zijn reactie te lezen moet je terug voor een featherweight hunt. Geniet van je weekend, kom lekker bij, we hebben nog even lekker het zonnetje.

  10. Yvonne 26 mei 2012 bij 10:11 #

    Ja….als je in New York bent heb je natuurlijk geen tijd om te quilten….wat een heerlijke wee hebben jullie gehad. Jammer dat je geen foto laat zien van die leuke ijsjesverkoper🙂
    En de koffer ging weer goed gevuld terug ook, je hebt weer genoeg te doen tot de volgende reis, het was heerlijk jullie foto’s te bekijken en mee te genieten!

  11. Anja Hepkema 26 mei 2012 bij 11:54 #

    Echt gaaf zo’n vakantie Gert. Ik ben een stille lezer van je blog en je schrijft nu zo mooi en genietend over je reis dat je bij wijze van spreken ons aan de hand meeneemt. Ik kan niet anders dan even reageren. Heerlijk wanneer je dit zo samen kunt doen. En dan in N.Y. een blogger contact ontmoeten is echt top natuurlijk. Dank voor het delen van dit stukje N.Y.! You made me smile! Lieve groet, Anja

  12. marijke 26 mei 2012 bij 12:25 #

    Wat een geweldig reisverslag heb genoten van al je foto’s en verhalen een heerlijke vakantie om te herinneren, prachtige weddingring wordt het er komt iets extra in tevoorschijn nu je de tweede ring gaat maken leuk verrassend!
    groetjes Marijke

  13. Jeannet 26 mei 2012 bij 18:14 #

    Heerlijk verslag om te lezen Gert, je hebt wel een supervakantie gehad. wat leuk om een Amerikaanse blogger in het echt te ontmoeten! Enne….daar komt een vervolg op als ik dat zo lees……Leuheuk!

  14. Floor 26 mei 2012 bij 19:30 #

    Hallo Gert,
    Wat fijn dat je ons een beetje laat meegenieten van jullie reis!
    Kan merken dat er van genoten is. Het is ook een hele belevenis natuurlijk.
    Even anders dan Utrecht met z’n mooie gragies…..
    En leuke lapjes gekocht. Nu nog lekker nagenieten van de sfeer, de foto’s en de meegebrachte spulletjes.
    Geniet nog maar van je vrije dagen.
    Groetjes,
    Floor

  15. Janien 28 mei 2012 bij 07:54 #

    Wat een leuke reis! En ook leuk dat je nu iemand hebt ontmoet met wie je al wel internetcontact had. Nu lekker nagenieten en lekker lezen in je nieuwe boeken en tijdschriften.
    Groetjes van Janien http://delappenkast.blogspot.com/

  16. Ria van Kasteel 28 mei 2012 bij 10:12 #

    Dat was weer een gezellig tripje waar je weer een poosje op voort kunt, en je boft met het weer in je vakantie.

    Groetjes van Ria ;0)

  17. Inge Slaats 28 mei 2012 bij 14:32 #

    Wat een heerlijke reis hebben jullie gehad en wat een gezellig verslag heb je er van gemaakt. Leuk om alles een beetje mee te beleven.
    En nu lekker nagenieten!

  18. Shirley 29 mei 2012 bij 01:26 #

    Wa een heerlijk verslag van een zalige vakantie, en zo herkenbaar allemaal, ik zou zo weer willen gaan. gelukkig dat het ziek zijn maar bij 1 dag bleef, dat zou erg zijn! Mooie foto’s!

  19. Ageeth Dorsman 29 mei 2012 bij 10:28 #

    Wat een fantastische vakantie hebben jullie gehad! Ik heb heerlijk meegenoten met de foto’s… Fijn, dat er ook veel “quilterigs” te beleven viel! Ik ben er nog nooit geweest, in
    heel Amerika nog niet overigens, maar zo beleef je het toch een beetje mee. En nu weer
    lekker verder aan de weddingring, die vast en zeker prachtig wordt!
    Groetjes van Ageeth

    • Evelyne 29 mei 2012 bij 21:30 #

      Ha Gert, beetje late reactie, maar wat een mooi verslag heb je van je reis gemaakt. Leuk ook om mee te genieten van je foto’s!
      Mooie stoffen heb je gekocht!
      Leuk dat je een bevriend blogger in levende lijve hebt ontmoet!
      Succes met de Weddingring quilt!
      Geniet nog wat na en quilt groetjes, Evelyne

  20. Dineke 30 mei 2012 bij 09:52 #

    Hoi Gert,
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad in New York. En wat een mooie boek aanwinsten heb je mee genomen

  21. Gerard Quak 30 mei 2012 bij 16:46 #

    New York, fantastisch. Je hebt schitterende dingen gedaan en gezien en gekocht. Wat een weelde om zoveel te kopen. Kon dus allemaal in je koffer, begrijp ik!
    Ik ben weg van je weddingring quilt.

  22. Johanna Zweden 1 juni 2012 bij 10:52 #

    O Gert wat hebben jullie weer een heerlijke reis gehad, heb zitten meegenieten
    Wat heb je schitterend lapjes gekocht, en wat een schitterend quilts
    En wat enig die ontmoetingen
    Wat een schitterende wil winkel lijkt me dat
    En Gert je nooit afvragen, wat ga ik er mee doen!! gewoon kopen, dat is veel leuker, het komt van zelf wel eens van pas.
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    Ps. de weefmachientjes zijn nog kleiner, die kan je als een hanger om je nek hangen

  23. Marja 4 juni 2012 bij 21:02 #

    Heb even mee kunnen genieten van je trip en ontmoetingen! Ga nu nog even naar je links kijken.
    En nu maar lekker bedenken, wat je gaat doen met de gekochte lapjes!
    groet
    Marja

  24. Phyllis 9 juni 2012 bij 07:44 #

    Gert, dank je voor deze uitgebreide reisgids! Binnenkort ben ik ook in de Big Apple, je hebt m’n agenda gevuld, hoef niks meer op of uit te zoeken! :-))!!

  25. sommeke 13 juni 2012 bij 01:24 #

    ‘k Loop wat achter en kon pas nu genieten van je geweldige reisverslag en foto’s!
    En jij geniet nu vast nog na?

  26. Jantine Urban 13 juni 2012 bij 20:54 #

    Wat een geweldige vakantie!!!

  27. Willeke 27 juni 2012 bij 12:22 #

    Wat een schitterende foto’s Gert!
    Het is steeds weer erg genieten op jouw blog!
    Daarom krijg je morgen de Sunshine award van mij!

    Hoe of wat staat dan om mijn blogje!
    Hartelijke groetjes,

  28. Petra 16 juli 2012 bij 08:18 #

    New York! Je krijgt er nooit genoeg van!
    Heerlijk die foto’s.

Geef een reactie

