En dat is drie

13 Jun

Na mijn vakantie kwam het quiltwerk wat slecht op gang, maar intussen komt er langzaam maar zeker weer wat uit mijn handen. Zo heb ik afgelopen week de derde ring van de Wedding Rings gemaakt, en ik vind ‘m steeds mooier worden:En ook werden er weer wat klosjes gemaakt, als sashings voor rondom de Sunbonnet Sue blokken, waarvan ik nog 1 rij met 3 poppetjes wil maken:Voorzichtig aan komt het tempo dus weer een beetje op gang. Dit is voor mij ook een teken dat ik weer wat rust in mijn hoofd krijg, want als het wat druk is daar, vind ik vaak niet de rust om te kunnen patchen.

Tijdens onze afgelopen vakantie maakte ik trouwens nog deze foto’s in Central Park, vlakbij het beeld van de engel Bethesda:

Deze tegeltableaus bevonden zich langs de muren en in het plafond van deze doorgang:

Het zal jullie niet verbazen dat ik als quilter deze foto’s gemaakt heb: quilters halen overal hun inspiratie vandaan😉

25 Reacties to “En dat is drie”

  1. Anita - Vlijtige Handjes 13 juni 2012 bij 12:37 #

    Prachtige ringen Gert. Maar de blauwe tegels zijn helemaal geweldig!!

  2. Anita A 13 juni 2012 bij 12:52 #

    Ik vond de ringen mooi, ik vind de ringen mooi, en ze kunnen alleen maar mooier worden, toch?
    En die tegel/mozaïeken geweldig, in het buitenland zie je dat toch meer dan in Nederland, of ik kijk niet goed.

  3. glenn 13 juni 2012 bij 13:17 #

    The rings look fab! My favorite color is purple and I love the way it works with this pattern. Congrats on getting back to quilting.

    • Annelies 13 juni 2012 bij 13:28 #

      Het is al eerder gezegd: prachtige ringen !
      Ik kan me voorstellen dat deze wanden je inspiratie geven !

  4. Gonny 13 juni 2012 bij 13:26 #

    De kleur verloop in de ringen: PRACHTIG !!! en die tegeltableaus….. vroeger wisten ze wat schoonheid was…..

  5. marijke 13 juni 2012 bij 13:45 #

    Schitterend word je weddingring!
    En ja hè…. overal zijn we quiltpatronen in hihi!
    groetjes Marijke

  6. Lida 13 juni 2012 bij 13:54 #

    Hoi Gert,
    Je ringen worden mooi en zo ook je klosjes en even tijd nemen om alles te verwerken is altijd goed en zeker om al die mooie dingen om te zetten in creaties, wat een inspiratie! Gaaf! Groetjes
    Lida

  7. Klaske 13 juni 2012 bij 15:30 #

    Wat een beauties worden je ringen!!Nee ik sta niet verstelt, het vergaat mij ook zo:-))

  8. Gerard Quak 13 juni 2012 bij 17:19 #

    De ringen waren al mooi, maar ze worden steeds mooier!
    Prachtig zo’n tegelplateau, inspirerend voor patchwork!

  9. Inge Slaats 13 juni 2012 bij 17:25 #

    Prachtige wedding rings! Klosjes ook mooi.
    En wat een schitterende foto’s van die mooie tegels.

  10. Petra 13 juni 2012 bij 19:38 #

    Wat een schitterende foto’s! Weer heel wat inspiratie.

  11. Floor 13 juni 2012 bij 19:45 #

    Leuk om je wedding-rings zo langzaam te zien groeien.
    De klosjes zijn ook heel lief van kleur. En wat een prachtige foto’s van N.Y.!
    Jeetje daar zou je toch zo een quilt van willen maken. “Eventjes” een ontwerpje tekenen dan maar.
    GRoetjes,
    Floor

  12. Berna 13 juni 2012 bij 19:48 #

    Prachtige ringen en klosjes. En nee, het verbaast me niet dat deze objecten je aandacht vroegen. Ook ik zag direct mooie patroontjes erin.
    Mooie foto’s.

  13. Carin 13 juni 2012 bij 20:25 #

    gert wat wordt je weedingquilt toch mooi in paars !!

  14. inge 13 juni 2012 bij 20:28 #

    die paarse wordt inderdaad steeds mooier! kan ook niet anders in die kleur😉

  15. Yvonne 14 juni 2012 bij 07:35 #

    Je hebt het vast veel te druk gehad met al die mooie foto’s van de vakantie of niet?
    Heb ik wel altijd hoor, dat moet dan eerst weer allemaal verwerkt worden, album maken, filmpje maken en dan komt de rust voor het quilten weer terug. In ieder geval vind ik je double wedding ring schitterend worden. Heel mooi met die kleurencombinatie!

  16. sylvia 14 juni 2012 bij 08:50 #

    hoi Gert, wat een leuk blog heb je geschreven over jullie bezoek aan NY!!
    Mooie fotos, ik zou er ook weleens heen willen……..
    Jammer dat je ziek werd, gelukkig maar 1 dagje maar toch…..
    Groetjes, Sylvia

  17. Birgitte 14 juni 2012 bij 13:37 #

    Het patroon weddingring vind ik zo wie zo al heel leuk. Maar dat paarse en zo overlopend, geweldig mooi. En zo’n schattig stofje in het midden. Schitterend.

  18. Josee 15 juni 2012 bij 11:11 #

    Fijn dat het weer wat rustiger is in je hoofd. Tóch apart hé dat de één dan juist veel rust haalt uit patchen en de ander dan juist weer niet. Ik heb bedacht dat je Sunbonnet Sue eigenlijk Bluebonnet Sue is vanwege al dat blauw😉
    Een quilter haalt inderdaad overal inspiratie en soms helemaal in New York.
    Ik vond het ook heel leuk om jouw te spreken.

  19. sommeke 15 juni 2012 bij 21:19 #

    Prachtige weddingringen!!!!
    En die tegeltableaus vroegen echt om een foto van een quilter!
    Goe weekend!

  20. Edith 16 juni 2012 bij 07:16 #

    Ooh, als ik je wedding rings zie, wil ik er ook aan beginnen, zo mooi vind ik ze.🙂 Maar eerst moet ik een paar klosjes maken, Ineke heeft me besmet met het virus.🙂 De stempels had ik al een jaar in huis, nu eens kijken of ik er een blauw-witte quilt mee kan maken.

  21. Erna 17 juni 2012 bij 18:57 #

    Mooie weddingrings en super klosjes de foto’s zijn ook echt prachtig.

    Groetjes,
    Erna

  22. Elly L 17 juni 2012 bij 20:34 #

    Wat wordt je weddingring toch prachtig in deze kleuren. En wat een mooie foto’s

  23. Joke 21 juni 2012 bij 10:25 #

    Ja, inspiratie doen we over op.
    Zelfs op de meest onverwachte plekken en momenten.
    Genieten toch?

  24. Ria van Kasteel 3 juli 2012 bij 17:57 #

    Hoi Gert, wat wordt je weddingring apart zo met deze kleuren, ja ja ik heb nu een haarscherp beeldje en kan het heel goed bekijken.

    Groeten van Ria ;0))

Geef een reactie

