Weer een stapje verder

22 Aug

Geheel terecht stelde Anita mij laatst de vraag hoe het toch stond met mijn Wedding Rings. De eerste 3 ringen waren zo klaar, en daarna werd het stil en kwamen er weer andere projecten voorbij. Tja, dat is typisch iets voor mij: ik ben nogal snel weer afgeleid en start zonder moeite weer met iets anders ;-)  Maar straks in september start de cursus op dinsdagavond weer en dan gaan we verder met de Wedding Ring. Maar omdat ik dan toch ook wel graag iets verder wil zijn, heb ik de afgelopen tijd gewerkt aan de volgende rij, en deze zit er intussen ook aan. En zo ziet dat er nu uit:

Dus Anita, ik heb naar je geluisterd :-)  En nog bedankt voor het mooie ooievaarsschaartje, welke ik won in je giveaway:

Ik schreef het hierboven al, ik begin graag aan iets nieuws… Nu hebben wij in de winkel laatst de nieuwe Kerststoffen ontvangen, en toen ik die zag, ontstond er meteen een idee in mijn hoofd, waar ik natuurlijk ook weer meteen mee wilde starten. Het is een panel met 7 verschillende afbeeldingen die lijken op ouderwetse Kerstkaarten. Ik ga deze alle 7 verwerken met sterren en leuke geblokte stoffen. Er zitten er al 3 aan elkaar:

En tot slot nog even de laatste aanwinsten op Featherweight gebied. Ik heb een aantal extra spoeltjes voor Maggie gekocht, zodat ik niet steeds het hele spoeltje leeg hoef te maken als ik een andere kleur wil starten. En verder ben ik momenteel dit boek aan het lezen over de geschiedenis van de Featherweight machines en alle verschillende uitvoeringen die er zijn. Erg interessant om te lezen, ik zou zeggen: een must voor iedere FW bezitter…

18 Reacties to “Weer een stapje verder”

  1. Anita 22 augustus 2012 bij 17:05 #

    Je weddingring groeit toch al. Mooie kleuren gebruik je. Dat snel door andere projekten afgeleid zijn ken is. . Mooi die kerststof. Voordat je het weet is het al kerstmis.
    Een andere Anita

  2. Glenn 22 augustus 2012 bij 17:39 #

    I love the gradation of the purple in your wedding ring quilt. Excellent job!!
    When you are ready to send me the Featherweight, I’ll give you my complete address🙂

  3. Lida 22 augustus 2012 bij 18:07 #

    Wat een prachtige kleuren, ik ben geen paars mens, maar dit vind ik mooi!! En je Kerstquilt wordt echt een droppie, nu wat je ook doet het ziet er zoals altijd weer gaaf uit! Groetjes
    Lida

  4. Yvonne 22 augustus 2012 bij 20:06 #

    wat een mooie kerstquilt wordt dat met die oude prenten! Heel bijzonder, maar dat vind ik ook van je wedding ring. Allebei snel afmaken zou ik zeggen!

  5. Floor 22 augustus 2012 bij 20:12 #

    Je quilt wordt mooi, vooral als hij “straks” bed-groot is. Ja toch?
    De leuke stofjes herken ik van de winkel.
    Die z.g. kaarten in stof, ook leuk als kerstkaart, maar toch wel wat prijzig als je er 70 moet versturen. Maar zo in een quilt ziet het er gezellig en ouderwets (dus gezellig, haha) uit.
    Groetjes,
    Floor

  6. zipjezopje 22 augustus 2012 bij 20:13 #

    kwijlen bij jouw weddingring, mooi zeg, en die kerstpanelen zijn ook enig, leuk dat je ze op deze manier gaat verwerken. Spoeltjes moet je altijd op voorraad hebben, ik heb er toen bij Birdblocks gekocht, per 3 stuks gingen ze over de toonbank.

  7. Juud 22 augustus 2012 bij 20:19 #

    Andere projecten hebben we volgens mij allemaal wel, maar wat maakt het uit! Je bent lekker bezig en je Weddingring wordt/is prachtig!

  8. Annelies 22 augustus 2012 bij 20:38 #

    Wat wordt je weddingring prachtig. Goed dat je er weer wat verder mee bent gegaan.

  9. Berna 22 augustus 2012 bij 21:44 #

    Zo herkenbaar om graag aan iets nieuws te beginnen. Volgens mij hoort dat bij het virus. Een soort bijwerking zeg maar. Maar je weddingring is te mooi om in de kast te belanden dus succes met het vervolg.

  10. quiltvriendin 22 augustus 2012 bij 21:45 #

    Ik ben jaloers op je weddingring: prachtig!

  11. Bep 23 augustus 2012 bij 07:34 #

    Gert, zo leuk om te zien hoe jij met de lapjes omgaat en wat is dat kerstpannel heerlijk gezellig.
    Neem je het boekje mee op de Singertjesmeeting.ik heb het nog nooit gezien. Doet mij er wel even aan herinneren dat ik een leuk projectje moet gaan bedenken voor jullie. gezellige dag, Bep

  12. Gerda 23 augustus 2012 bij 09:05 #

    mooi je weddingring…en afgeleid worden door een ander projekt…daar heb ik nou helemaal geen last van!!…;0))
    Heerlijk juist..met van alles bezig..\

    Fijne dag!!

    dat boekje lijkt me ook leuk

  13. Ageeth Dorsman 23 augustus 2012 bij 12:59 #

    Ja, dat herken ik wel. Wij als quilters willen altijd maar weer aan nieuwe projecten beginnen, terwijl er andere nog moeten worden afgemaakt … wie van ons heeft er geen last van? Maar je weddingring-blokjes worden prachtig, net als je Kerstquilt! Lijkt me ook
    interessant, dat FW-boekje.
    Groetjes van Ageeth

  14. inge 23 augustus 2012 bij 20:29 #

    dat van die nieuwe projecten, ik probeer er dit jaar aan te weerstaan en het lukt voorlopig aardig. maar je paarse weddingring is natuurlijk prachtig, dat kan niet anders in die kleur😉

  15. Anita A 23 augustus 2012 bij 22:42 #

    Hoi Gert,
    Een man die luistert??? En dan vervolgens ook nog aan het werk gaat?Wauw wat leuk !! hahaha. Maar je Weddingring wordt erg mooi, a.s. september ben ik 26 jaar getrouwd, mooi kado,…….(grapje)
    Waar heb jij dat boekje vandaan getoverd? Via Internet? Lijkt me erg leuk om eens te lezen.
    groet,
    Anita A

  16. sylvia 25 augustus 2012 bij 11:25 #

    hallo Gert, lang niet bij je langsgeweest….bloos!! Wat komt me dan bekend voor: snel afgeleid en weer iets nieuws beginnen!! En toch hebben we niet hetzelfde sterrrenbeeld!! Tis meer iets van quiltsters, denk ik, alhoewel er ook zijn die zich meer in kunnen houden..;)
    Je eerste werkstuk op je lichtgewicht is errug leuk, maar je Japanse mag er ook zijn; wat een diepte zo, door die stoffen!!!
    Erg leuk!
    fijn weekend, een weekend om veel te hobby-en ( als je niet hoeft te werken) en tot ziens, groetjes, Sylvia

  17. Ria van Kasteel 26 augustus 2012 bij 17:04 #

    Er is zoveel moois te maken dus gaan we gewoon elke keer weer aan iets nieuws beginnen, dat past bij quilters.Je weddingring wordt erg mooi, zoals je weet is paars mijn kleur.Ook het idee voor de kerstquilt is erg leuk, mooie stof. succes met je studie over Maggie.
    Groeten van Ria ;0)

  18. Hubertine 26 augustus 2012 bij 19:27 #

    Oef wat wordt de wedding ring mooi en ach zo worden we allemaal af en toe afgeleid door allerlei andere mooie dingen!
    Groetjes, Hubertine

Geef een reactie

