Meer sterren gemaakt

19 Sep

Vinden jullie het ook zo lekker dat het ’s avonds al weer wat vroeger donker begint te worden? Hoewel ik de zomer natuurlijk ook heerlijk vind, zie ik helemaal niet op tegen het vroeg donker worden, de verwarming hoog en lekker thuis aanrommelen (alleen moet het dan niet zo hard regenen als vandaag als je naar buiten moet😉 ) Weer meer tijd en zin om te patchen/quilten en bijvoorbeeld weer eens wat bakken. Zo maakte ik gisteravond deze heerlijke cranberry/pecannoten havermoutkoekjes (het recept met een filmpje vind je hier) En ik kan jullie verzekeren: ze zijn *heerlijk* 🙂 In mijn vorige posting schreef ik over mijn nieuwe “verslaving”, de sterrenquilt. Intussen heb ik er weer een aantal bij gemaakt, en ik krijg zo ook een beter idee over hoe ik het wil gaan maken. Dit zijn de sterren (en 1 grote hexagon) tot nu toe:De hoofdkleuren zullen rood en bruin worden, in allerlei variaties. Af en toe zal er een andere kleur tussendoor komen, zoals blauw, groen of paars, maar het totaalbeeld zal voornamelijk rood/bruin worden. De stoffen rondom de sterren (die uiteindelijk weer een hexagon vormen) zullen varieren van wit tot creme/lichtbruin, ook met af en toe een iets ander kleurtje er tussendoor voor de afwisseling. De uiteindelijke quilt zal in het midden licht/wit worden, en naar buiten toe steeds donkerder worden (is ook wat ze in het patroon in de QuiltMania gedaan hebben) En naast de grote hexagons, zullen er dus ook nog andere hexagonblokken tussendoor komen. Binnenkort wil ik er daar ook alvast een paar van maken. Ik wil eerst alle onderdelen maken, dan alles bij elkaar leggen, flink gaan puzzelen hoe ik het wil hebben, en dan ga ik pas de rijen aan elkaar zetten (net zoals ik bij de Japanese Boxes doe) Kortom: ik ben nog wel even bezig, maar het is zo leuk om te doen!

15 Reacties to “Meer sterren gemaakt”

  1. marijke 19 september 2012 bij 19:52 #

    Ja heerlijk die sterren ze stralen overal!
    Heel veel prikplezier!
    groetjes Marijke

  2. Gerda 19 september 2012 bij 21:40 #

    OHHH..die sterretjes zijn zo verslavend!!!
    wat worden deze ook leuk!!

  3. Ria van Kasteel 19 september 2012 bij 21:48 #

    Wat zien die koekjes er lekker uit, en wat ben je al weer een eind met de sterren erg leuk.
    En wat het donker betreft, vroeger vond ik het niet erg maar ik begin het elk jaar minder leuk te vinden.

    Groetjes van Ria ;0)

  4. Bep 19 september 2012 bij 22:12 #

    Hoi Gert,ik herken het helemaal, die sterretjes verslaving heb ik ook, groetjes Bep

  5. Jeannet 20 september 2012 bij 07:39 #

    Leuk Gert deze sterretjes, net ietsje anders dan de sterretjes uit het boek van Ann Moonen, en wat werkt het fijn met zo,n mal he?

  6. Lida 20 september 2012 bij 07:44 #

    Wat heerlijk zien die er uit! Wel gemeen hoor, mag nog steeds niet snoepen! Maar je sterren daar ben ik dus helemaal weg van, werk je met kartonnetjes? Fijne dag
    Lida

  7. Anita 20 september 2012 bij 09:28 #

    Wat een heerlijk werk om deze sterren te maken. Je kunt zo fijn met kleuren spelen.

  8. Glenn 20 september 2012 bij 13:13 #

    The cookies look yummy and the stars look even better!

  9. Yvonne 20 september 2012 bij 13:39 #

    Mooie kleuren Gert ook al moet ik even wennen aan het okergeel maar dat gaat er vast anders uit zien als het een paar keer terugkomt. De cookies zien er Yammie uit hoor!

  10. Berna 20 september 2012 bij 21:48 #

    Het mag van mij nog iets langer zomer blijven maar als het dan toch moet….. Lekker genieten van het rommelen. Mooie verslavende sterretjes maak je.

  11. Daniëlle 21 september 2012 bij 11:17 #

    Schatjes zijn het, stuk voor stuk! Hoeveel ga je er maken, ik zag je vorige post wel maar maak je de quilt net zo groot? Mooie dag, liefs, Daniëlle

  12. Floor 21 september 2012 bij 18:56 #

    Je gaat hard met je sterretjes! Goed om het meest lichte achtergronden te maken, dat is mooier dan (wat ik had gedaan) steeds andere kleuren achtergrond.
    Dan wordt het namelijk heel rommelig.
    Ga maar lekker door met je sterren bij de warme kachel met een schaal koekjes naast je.
    Groetjes,
    Floor

  13. zipjezopje 23 september 2012 bij 17:06 #

    Die koekjes zien er zo zalig uit, dat ik ze zeker ga maken binnenkort. En wat worden jouw sterren mooi, romantisch ook.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Fladder fladder | De avonturen van Zipje en Zopje - 1 februari 2013

    […] me nu om de koekjes op te bergen zonder er weer van te snoepen, ik heb het recept van Gert z’n website ooit geplukt, en gillend enthousiast al meerdere malen gemaakt. Woensdag met 50 gr […]

  2. In de startblokken | zipzop.nl - 29 november 2014

    […] allemaal te danken aan Gert, die ze ook al had gebakken, en de link van het recept had doorgegeven, zie hier. Ik heb er pecannoten en cranberry’s door gedaan, jammy. En over verwennen gesproken, ik heb […]

Geef een reactie

