Een dagje met Maggie op stap

2 Okt

Afgelopen zondag ben ik, samen met mijn Singer Featherweight (“Maggie” voor intimi🙂 ), een dag op stap geweest. Bij Atelier Bep in Hall werd namelijk voor de tweede keer een Featherweight dag georganiseerd. De eerste keer was ik hier niet bij, omdat ik toen nog geen Featherweight had, maar deze keer heb ik mij aangemeld en mocht ik er bij zijn. Rond half elf werd iedereen verwacht en stond de koffie met heerlijke worteltjestaart al te wachten op ons. Nadat iedereen een plekje had gevonden in de kamer of keuken, en een kort welkomswoord van Bep, kregen we allemaal een patroon uitgereikt om op onze machientjes een klein patchworkbeertje te maken. We mochten in de bakken met stofjes rommelen, op zoek naar de stoffen die we wilden gebruiken voor het beertje. Al snel was iedereen druk bezig met het tekenen van het patroon, het uitknippen van de stoffen en het naaien van de eerste armen en benen. Het zag er erg gezellig uit met al die kleine ronkende machientjes op tafel.Voor velen (ook voor mij) was het de eerste keer dat we een beer maakten, maar al snel ontstond bij iedereen iets wat op een beer leek (hoewel ik bij sommigen ook hoorde dat het op een muis of een kikker leek🙂 )Tijdens de lunch werden we verwend door Bep en Gerard met hun overheerlijke Singertjes Soep , brood met allerlei lekkers erbij, krentewegge en kwark na. De soep was bij mij zo’n succes, dat er momenteel een grote pan op de kookplaat staat voor de komende dagen (alleen dit keer in een vegetarische variant) Eens kijken of deze net zo lekker smaakt…Terwijl iedereen flink aan het zwoegen was om alles in elkaar te naaien, op te vullen met vulling en daarna met knopen aan elkaar te zetten, liep Francis van de Singers and Featherweights blog rond om mensen die problemen hadden met hun machine te assisteren. Ook werd er regelmatig uitleg gegeven over het olieën van de machines, een belangrijk onderdeel om je Featherweight in conditie te houden. Ik zal binnenkort ook eens een flesje olie kopen en aan de slag gaan hiermee.

Ook aanwezig was Caroline, en zij toonde ons een deel van haar collectie antieke quilts, welke zij voornamelijk in Amerika of via internet aangeschaft heeft. Er kwamen een aantal prachtige quilts voorbij, die door iedereen uitgebreid bekeken werden.En aan het eind van de middag had bijna iedereen een compleet beertje weten te maken. En dit moest natuurlijk gevierd worden met een groepsfoto. Niet van ons, de deelnemers, maar de beren die we gemaakt hadden:Nou, vooruit, hier dan ook nog een foto van een aantal deelnemers die een foto maakten van de beren…En dit is de beer die ik gemaakt heb. Hij/zij is nog niet helemaal klaar, want er zit nog geen neus en mond op en de ogen zijn 2 kopspelden, maar het lijkt toch al best een beetje op een beer. Wel een beetje een “zielig beertje”, want de oortjes zitten helemaal niet recht op het hoofdje en 1 oor is ingeklapt, maar goed, ook zielige beertjes moeten er zijn…En na deze BEREgezellige dag😉 , gingen we weer naar huis toe, met allemaal de hoop dat we elkaar bij de volgende Featherweight dag weer zien. Bep, Gerard, Francis, Caroline en alle aanwezige Featherweighters: het was een bijzonder gezellige dag, dank daarvoor!

En natuurlijk was er tussentijds ook volop tijd om in de winkel van Bep rond te kijken, en hoe kan het ook anders: er gingen weer wat stoffen mee richting Utrecht. Niet dat ik nog geen stoffen genoeg heb, maar deze kan ik binnenkort prima gebruiken.Dit leuke pakketje met stoffen van 25×25 cm kan ik prima gebruiken voor mijn sterrenquilt, omdat dit precies de kleuren zijn waar ik van houd (ik moet toch een smoes hebben om dit te rechtvaardigen, niet?😉 ) Ik ga jullie niet elke keer “lastig vallen” met foto’s als ik weer een paar sterren gemaakt heb, maar zo ziet het er tot nu toe uit:De volgorde waarin de sterren nu op dit prikbord geprikt zijn is maar zo willekeurig gedaan: ik ga straks, als alle sterren klaar zijn, alles los neerleggen en dan pas de volgorde bepalen. Afgelopen weekend was in Enkhuizen een quilttentoonstelling, waar ik helaas niet naartoe geweest ben. Maar vandaag kwam ik op een blog een aantal foto’s van deze tentoonstelling tegen, en laat daar nu een sterrenquilt gehangen hebben, die ook gemaakt is volgens het patroon uit de QuiltMania. Mocht je willen weten hoe de quilt er ongeveer uit gaat zien (alleen natuurlijk met andere stoffen): je vindt de foto in deze posting.

25 Reacties to “Een dagje met Maggie op stap”

  1. Simone 2 oktober 2012 bij 21:42 #

    Wat een gezelligheid weer! Je zou er bijna een Featherweight voor aanschaffen😉
    Ik vind je beer wel eigenwijs zo met dat scheve oor!

  2. Hubertine 2 oktober 2012 bij 21:47 #

    Hoi Gert! Wat leuk dat jij er ook was!! Hahahaha…….we waren te druk met onze bere-project! Ook mijn eerste beer…….het zweet stond mij op het voorhoofd! Ik vind jouw beer helemaal top.
    Net als je sterren! Tot een volgende keer, kunnen we “weer” lekker bijkletsen!

  3. Francis Gortmaker 2 oktober 2012 bij 22:25 #

    Hallo Gert, fijn dat je een foto had gemaakt van de antieke blauw-witte quilt! Ik dacht er later pas aan dat ik die op de kiek had willen zetten. Het was erg gezellig bij Bep, en leuk om iedereen met de FW bezig te zien.
    Groetjes en tot ziens! Francis

  4. Caro 2 oktober 2012 bij 23:00 #

    Hoi Gert,
    wat was het weer leuk he. Ik heb helemaal geen beer gemaakt, maar lekker gewerkt aan de hondenquilt voor Mies. Daar had ik zo’n zin in, en nu weer met mijn studie is er gewoon minder tijd voor quilten. Het zal leuk zijn om elkaar weer in het voorjaar te zien bij Bep. groetjes Caroline

  5. annemieke 2 oktober 2012 bij 23:25 #

    Hoi, leuk bijna beertje! Jammer dat ik zondag niet kon, had wel ingeschreven. Lijkt me echt gezellig geweest. Je sterren zien er veelbelovend uit, mooie stofjes.
    Groetjes
    Anemieke

  6. Rennie 2 oktober 2012 bij 23:49 #

    Leuke dag heb je gehad zeg. Je beer is een dot en je sterren ook!

  7. Marianne 2 oktober 2012 bij 23:58 #

    Hoi Gert! Een heerlijk verslag over een zalige dag! En je beertje is een knapperd hoor:) Die van mij heeft een heel opgezet beentje hahaha… Prachtige sterren trouwens, dat gaat een hele mooie quilt worden! Veel plezier met sterren maken enne, lekker soepie heb je daar op de kookplaat staan… jammieeeee!
    Groetjes,
    MarianneG

  8. Evelyne 3 oktober 2012 bij 00:26 #

    Nou Gert en natuurlijk ook “Maggie”,petje af je beer is super, net als je sterren!
    Fijne week verder.
    Groetjes, Evelyne

  9. marijke 3 oktober 2012 bij 07:26 #

    Leuk hoor op pad met Maggie en dan zo’n leuke beer als resultaat!
    groetjes Marijke

  10. Lida 3 oktober 2012 bij 07:30 #

    Hoi Gert,
    Wat een gezellige dag heb jij gehad, zag bij de zuiderburen ook een sterrenblokje gemaakt worden en denk dat ik toch ook eens ga proberen om met de hand er een stel te maken, wat een verleidelijk blokje is het toch! Je beertje is schattige geworden en ik vind best dat de oortjes niet perfect zijn, ik heb ook een plat en een flappend exemplaar! Grijns!
    Veel plezier met je steekjes, groetjes
    Lida

  11. Else 3 oktober 2012 bij 07:41 #

    Maggie en jij hebben een heerlijk dagje gehad zo te lezen, het beertje is erg lief geworden! En die sterren LEUK, vooral doorgaan. Fijne dag knuffel Else

  12. Inge Slaats 3 oktober 2012 bij 11:10 #

    Dat was vast een fantastische dag, Gert. Het ziet er allemaal zo gezellig uit en de beertjes zijn leuk geworden. Ook het soepje lijkt me niet te versmaden. Was de jouwe ook lekker?
    Ik hoop ook nog ooit zo’n dag mee te maken, lijkt me super.
    Binnenkort heb ik een Featherweight BEE bij Wendy van de Patronenpost
    http://www.wendyvosters.com/workshops.htm, even een eindje naar beneden scrollen. Gaan we een Featherweight quiltje maken, lijkt me ook superleuk.

    Doei,
    Inge

  13. Yvonne 3 oktober 2012 bij 15:16 #

    Nou, Gert, ik vind het een schattig beertje hoor, ondanks zijn zielige oortje! Leuke foto’s van een heerlijk dagje! Je sterren gaan ook voorspoedig zo te zien. Erg mooi!

  14. Gerard Quak 3 oktober 2012 bij 15:51 #

    Het ziet er uit als een heerlijke dag vol enthousiaste Feitherweight bezit(s)ters. Het beren-peleton ziet er mooi uit!
    Hard gewerkt.
    Je sterren worden al wat! Mooi!

  15. Anita 3 oktober 2012 bij 16:16 #

    Ik vind het een mooi beertje geworden. En natuurlijk moet je met stofjes naar huis. Je had ze toch nodig!

  16. Floor 3 oktober 2012 bij 19:26 #

    Ziet er heel gezellig uit dat dagje! Je zou er bijna zo’n leuk machientje voor aanschaffen!
    De beertjes zijn leuk geworden, en ach zo’n oortje…. misschien ruzie gehad met andere beertjes en daarbij een oortje beschadigd…. kan toch?
    Je sterren zijn leuk en lekker weer lapjes gescoord.
    Heb je gezien dat Ingrid “Supergoof” ook aan zo’n sterrenquilt bezig is, maar dan natuurlijk met haar kleuren, dus veel wit en licht?
    Groetjes,
    Floor

  17. Mascha 3 oktober 2012 bij 19:57 #

    Wat een heerlijke dag heb je gehad. En je beertje ziet er helemaal niet zielig uit, hoor.
    Groetjes, Mascha

  18. Ria van Kasteel 3 oktober 2012 bij 21:27 #

    Heerlijk zo’n dag met gelijkgestemden, en wat een lief beertje is het geworden heel charmant met twee verschillende oren.

    Groetjes van Ria ;0)

  19. Neeftje 3 oktober 2012 bij 22:52 #

    Wat een schattig beertje geworden! En je sterren zijn super!

  20. Edith 4 oktober 2012 bij 08:57 #

    Dat ziet er supergezellig uit! Ik heb ook net een tweede machine gekocht, maar die is spiksplinternieuw ben ik bang… Hopelijk krijg ik je FW ooit te zien (op de volgende bee ben ik er helaas niet.)

  21. Debby 4 oktober 2012 bij 09:24 #

    Wat was het weer gezellig, he? Dat is het altijd bij Bep. Je sterrentjes zien er mooi uit en die lapjes had je daar wel voor nodig, toch? Mijn feathertje doet het weer, gelukkig maar.

    Groetjes Debby

  22. Renée 4 oktober 2012 bij 21:12 #

    Via verschillende blogjes kwam ik op je site en las ik dat je bij Bep was geweest. Wat is het daar tof altijd. Mooie omgeving en Bep is zo’n leuke meid.Je sterretjes, dat wordt vast een mooi quiltje.

    Vrolijke groetjes Renée

  23. Phyllis 4 oktober 2012 bij 21:28 #

    Was super he? Die heerlijke omgeving, de gastvrijheid, de gezelligheid en alle leuke mensen, zelfs het weer werkte mee. Ik vind je beer enig, hij knipoogt gewoon met z’n oortjes!
    Je sterren worden spannend, heerlijk al die kleuren.
    Was leuk je ontmoet te hebben, tot ziens, in iedere geval weer bij Bep de volgende FW dag!

  24. Carin 6 oktober 2012 bij 19:58 #

    Zo te zien een hele gezellige dag. Je beer is een dotje geworden !!! En wat heb je weer mooie lapjes gekocht voor je sterretjes.

  25. Daniëlle 8 oktober 2012 bij 14:51 #

    Het was een verwendag zo te lezen! Oke, hard gewerkt natuurlijk aan die dot van een beer! Schattige lapjes heb je erbij voor de sterretjes joh. Veel prikplezier, liefs, Daniëlle

Geef een reactie

