Pompoen, sterren en An

11 Okt

De herfst is nou echt begonnen, dus dat betekent vallende bladeren, kastanjes, langere avonden en pompoenen. Het rechter exemplaar op deze foto ligt te wachten tot ‘ie in de soep verdwijnt, en de linker heb ik afgelopen weekend op Maggie gemaakt.De pompoen heb ik gemaakt van een pakketje van Atelier Bep. In het pakketje zit de beschrijving en het patroon, genoeg stof voor 3 van deze pompoenen en 3 houten vingerhoedjes die je vastzet als steeltje van de pompoen.Een leuk werkje om te doen, en het past goed bij de tijd van het jaar.

Gisteren heb ik/hebben we een erg gezellige dag gehad. In mei van dit jaar heb ik bij Atelier Bep een lezing van An Moonen mee mogen maken. Nadien las ik thuis op haar website dat het ook mogelijk is om bij An thuis een lezing te volgen. Ik vond dit wel een leuk idee om voor onze Houtense Q-Wine Bee te organiseren, en nadat ik met An contact had gehad, was het geregeld. En zo gingen we gisteren met een aantal mensen op weg naar het huis van An. En het was een super middag! We hebben genoten van de verhalen van An en na de verhalen mochten we mee naar haar eigen “schatkamer” en daar kwamen alle prachtige antieke quilts tevoorschijn. Geweldig mooi om deze oude quilts van dichtbij te mogen bekijken, en heel bijzonder om de stoffen uit die tijd te zien. Een heel bijzondere ervaring, waar ik An erg dankbaar voor ben. De afspraak was dat er geen foto’s op internet zouden verschijnen hiervan, dus ik kan jullie er niets van laten zien, maar geloof mij als ik zeg dat het heel bijzonder was.

Om toch nog een foto te kunnen plaatsen in deze posting dan nog maar een foto van de nieuwste sterren, omdat ze zo leuk zijn om te maken…

19 Reacties to “Pompoen, sterren en An”

  1. Ineke Hulzebos 11 oktober 2012 bij 20:19 #

    Wat een prachtige pompoen heb je gemaakt, leuk steeltje๐Ÿ˜‰ En wat een leuk idee om naar An Moonen te gaan voor een lezing, iets wat ik ook eens moet doen. Prachtige sterren!
    Fijne avond, groetjes, Ineke

  2. Carin 11 oktober 2012 bij 20:31 #

    Gert wat een prachtige pompoen heb je gemaakt en je sterren mogen er ook zijn.

  3. Bep 11 oktober 2012 bij 20:36 #

    Hoi Gert, wat leuk dat je bij An thuis bent geweest. Ik heb er ook zo genoten en wat een voorrecht om al die echte oude quilts te mogen zien toch ! groetjes Bep
    Enne je pompoen is helemaal geslaagd.

  4. Petra 11 oktober 2012 bij 20:57 #

    Wat zullen jullie genoten hebben! An’s quilts blijven boeien.
    Groeten van Petra

  5. Jeannet 11 oktober 2012 bij 21:15 #

    Wat een heerlijk uitje Gert, ik heb toen ook al zo genoten van An, en bij haar thuis lijkt me helemaal een beleving, misschien ook eens organiseren met ene groepje mensen.

  6. Marja 11 oktober 2012 bij 21:16 #

    Ja dat was een middag met een gouden randje!!
    Leuk je sterretjes! Wil je die quiltmania nog een keer meenemen?
    groet
    Marja

  7. Petra 12 oktober 2012 bij 03:02 #

    Een geweldig mens, An , een voorrecht om mee te maken

  8. Gerda 12 oktober 2012 bij 06:54 #

    Bijzonder is dat hรฉ..als ze de quilts dan zo uitvouwd op dat zolderkamertje…en die quilt dan op het bed ligt…zo’n antiek zo dicht bij…dat maakt zeker indruk!!
    Je pompoen is leuk geworden..
    Fijne dag..en geniet nog maar lekker na..;0)

  9. Anita 12 oktober 2012 bij 08:51 #

    Leuke pompoen. Dat lijkt me heerlijk, een prive-lezing en rustig de quilts bekijken.

  10. Lida 12 oktober 2012 bij 10:00 #

    Wat een leuke dag hebben jullie dan gehad, heel bijzonder! Ik heb die ook nog ergens liggen, die stoffen pompoenen bedoel ik! De jouwe zijn lekker warn van kleur! Je sterren stralen, geniet van je steekjes, groetjes
    Lida

  11. JUDITH 12 oktober 2012 bij 10:07 #

    Wat leuk dat je naar An bent gegaan. En heel goed dat je geen foto’s hebt geplaatst, hoewel ik niet snap wat ze daar zo op tegen heeft…… Je sterren zijn super leuk, ik ben ook ooit begonnen. Maar dat is weer zo ‘ooit’ dat ik niet eens weet waar ze zijn. Humm straks maar eens zoeken. Geniet van je soep dit weekend, het is er weer voor.

  12. Debby 12 oktober 2012 bij 10:08 #

    Jij bent een echt bofkontje om An 2x mee te mogen maken! Die pompoen ligt bij mij ook klaar, nu nog naaien:-)

    Groetjes Debby

  13. Gerard Quak 12 oktober 2012 bij 15:58 #

    Leuke pompoenen! Van de echte maak ik regelmatig een clafoutis, heerlijk en weer eens iets anders dan soep!
    Geweldig, dat je bij An Moonen thuis naar een lezing bent gegaan. Het kan niet anders dan dat het een schitterende middag is geweest.

  14. Phyllis 13 oktober 2012 bij 09:05 #

    Super zeg, naar An. Zou ik misschien ook eens moeten doen met wat anderen, heb zo genoten van haar lezing in Den Haag laatst. Super die pompoenen, zo gezellig! En de sterren schieten ook al op, heerlijk al die kleuren.
    Fijn weekend!

  15. Johanna Zweden 13 oktober 2012 bij 12:13 #

    Wat een enige pompoenen en wat zijn je sterren mooi
    Fijn weekeinden groetjes Joke

  16. Linda 13 oktober 2012 bij 19:17 #

    hallo, ben je blog toevallig tegengekomen en vind hem prachtig
    hoop nog veel mooie dingen te zien

  17. Ria van Kasteel 14 oktober 2012 bij 11:14 #

    Altijd mooi om oude quilts te bekijken, en An kan geweldig vertellen. Je sterretje gaan wel erg hard maar wel leuk om zo tussendoor te doen.

    Groetjes van Ria ;0)

  18. Marianne 15 oktober 2012 bij 20:01 #

    Hoi Gert, ik dacht toch echt dat ik me aangemeld had voor jouw site… maar ik krijg geen mails, snif;)
    Mooie sterren en een enige pompoen! Maak je de andere 2 uit het pakketje ook nog? *nieuwsgierig ben*

    Groetjes van mij,
    Marianne

  19. Jantine Urban 17 oktober 2012 bij 08:32 #

    Wat lijkt me dat geweldig, een middag bij An thuis!

Geef een reactie

