New York top gemaakt

11 Nov

De vaste lezers van deze blog zullen waarschijnlijk wel weten dat ik erg graag naar New York reis. Afgelopen voorjaar zijn we voor de vierde keer geweest, en nog steeds verveeld de stad mij/ons niet.

Tijdens onze bezoeken ben ik natuurlijk ook elke keer in de beide quiltwinkels op Manhattan geweest. Bij The City Quilter kocht ik vaak een fat quarter van de door henzelf ontworpen New York stof, gewoon, voor de heb. Die stoffen lagen al een tijd in de kast, en eigenlijk vond ik het wat bont als ik ze bij elkaar zag. Ik had een print met de bekende gele taxi’s, een dag- en nachtversie van het metrostelsel, een zwart/wit tekening van de stad en een print met oude ansichten van markante gebouwen.

Totdat ik laatst (volgens mij in Woudrichem) een quilt zag hangen die mij inspireerde om toch iets met deze stoffen te gaan doen. Ik ben daarop de quilt gaan tekenen zoals ik ‘m wilde maken. Op 4 A3 vellen ruitjespapier tekende ik 4 grote blokken, waarin ik alle prints terug liet komen. Om het geheel bij elkaar te brengen besloot ik om alles te voorzien van sashings. Hiervoor kocht ik vorige week een meter rode stof bij Carol Cox en zondag startte ik met het maken van het eerste blok. Hiervoor schakelde ik de hulp in van mijn Singer Featherweight Maggie, want met de hand zou het wel lang gaan duren voordat ik de top klaar zou hebben (en ik heb al zoveel projecten voor de hand liggen)

En zojuist heb ik de laatste stroken rondom genaaid, dus de top is nu klaar:Nog best een bont geheel bij elkaar, maar ik ben erg tevreden over het resultaat. En er zitten voor mij veel kenmerkende stukken in, zoals natuurlijk de naam Manhattan:

Ook de bij ons zo geliefde wijk SoHo en Bryant Park, waar wij de laatste keer met ons hotel vlakbij zaten:

En de gele taxi’s die je overal tegenkomt mogen ook niet ontbreken:En natuurlijk de bekende highlights van de stad, zoals de National Library, de Flat Iron Building en The Empire State Building in 2 gedaantes:

Ik vind het een lekker vrolijke top geworden. Ik denk dat ik de plaatjes rondom in de ditch ga quilten, meer heeft het niet nodig. De afmeting van de top is ongeveer 55×55 centimeter. Zodra het quiltje helemaal klaar is, zal ik dat natuurlijk laten zien hier.

34 Reacties to “New York top gemaakt”

  1. Elly L 11 november 2012 bij 16:38 #

    Hij is prachtig geworden, vol met herinneringen

  2. Josee 11 november 2012 bij 16:42 #

    Super Gert. New York zelf is ook druk, dus dan is dit een mooie afspiegeling. Ik vind het goed geslaagd.

  3. Ineke Hulzebos 11 november 2012 bij 16:44 #

    Heel erg mooi Gert, zo heb je een leuke herinnering aan de stad New York!
    Groetjes, Ineke

  4. Ria van Kasteel 11 november 2012 bij 16:44 #

    Hoi Gert, wauw wat een mooi aandenken heb je daar gemaakt, hartstikke goed gelukt, en in zo’n korte tijd.

    Groetjes van Ria ;0)

  5. Rennie de Jonge-Bestman 11 november 2012 bij 16:45 #

    Zo leuk om waar je hart en ziel van vervuld is tot fysieke expressie te maken. De quilt wordt toch hartstikke tof zo!

  6. Shirley 11 november 2012 bij 16:47 #

    Valt best mee wat het drukke betreft, de prachtige rode sashing brengt rust, er is genoeg te zien op dit quiltje, zo klein toch nog, voor al die shopmomenten😉

  7. inge 11 november 2012 bij 16:57 #

    ik zou ook enkel in de ditch quilten, heel erg mooi!

  8. Berna 11 november 2012 bij 17:35 #

    Wat een leuke herinneringsquilt heb je gemaakt. Meer dan in de ditch quilten heeft hij idd niet nodig. Fijne avond.

  9. Katrien 11 november 2012 bij 17:35 #

    Heel leuk gedaan.

  10. mieke 11 november 2012 bij 17:36 #

    Leuk,apart. Het drukke valt reuze mee. Mag ik de foto vd top doorsturen naar mijn zoon? Gewoon om te laten zien. Zijn vriedin woont in NY.

  11. Francien 11 november 2012 bij 18:24 #

    Ik vind hem nu al prachtig geworden en het zou ook een mooi muurquiltje zijn zo….kun je er steeds naar kijken en wegdromen…

  12. Anita 11 november 2012 bij 18:52 #

    Wat is het een leuke quilt geworden. Helemaal niet druk, alles past mooi bij elkaar.

  13. Floor 11 november 2012 bij 19:42 #

    Wat een leuk en fleurig topje is dat geworden Gert!
    Druk, maar dat is echt zoals New York is toch?
    Vooral die gele taxi’s komen zo leuk uit.
    Een pracht van een herinnering voor jullie.
    Misschien boven het bed als hij klaar is?
    Groetjes,
    Floor

  14. Francis Gortmaker 11 november 2012 bij 21:22 #

    Hallo Gert,

    wat een mooie manier om vakantieherinneringen vast te leggen! En goed idee om stofjes als souvenir te kopen!

    Groetjes, Francis

  15. Jeannet 11 november 2012 bij 21:33 #

    Heel erg leuk Gert, niet helemaal wat ik van je gewend bent, maar dat maakt het juist zo leuk! Het is een hele persoonlijke quilt geworden waar je vast van kan genieten steeds als je hem ziet, een persoonlijk verhaal. Knap!

  16. Glenn 11 november 2012 bij 22:12 #

    Well done! It’s a great way to combine your art and a memory.

    Great idea!

  17. Lida 11 november 2012 bij 22:44 #

    Gaaf geworden en wat een leuke stoffen! Groetjes
    lida

  18. Dineke 12 november 2012 bij 09:18 #

    Wat heb je de verschillende drukke stofjes mooi bij elkaar gebracht Gert. Een prachtig souvenir heb je zo als herinnering aan de mooie reizen.

  19. Elle 12 november 2012 bij 10:26 #

    Heel erg leuk. Dat heb je mooi gedaan Gert, je hebt er echt een geheel van weten te maken.

  20. marijke 12 november 2012 bij 11:00 #

    Leuk zo’n vakantie aan de muur! Krijg je vast zin om weer te gaan, hihi!
    groetjes van Marijke

  21. Carin 12 november 2012 bij 15:04 #

    Ohhh Gert… die is GEWELDIG geworden !!! Ik vind hem niet bont… het past allemaal geweldig bij elkaar. Mijn komplimenten !

  22. Birgitte alias Bietje 12 november 2012 bij 15:25 #

    Keileuk is ie geworden. Veel leuker dan een foto-album als herinnering. Compliment.

  23. Ageeth 12 november 2012 bij 15:33 #

    Ik vind het echt erg mooi geworden, zo met die rode stof, waarin de plaatjes geframed zitten! Het geeft best goed het bruisende karakter van New York weer, en inderdaad,
    het heeft niet veel quiltwerk nodig. Een mooi, persoonlijk geheel.
    Groetjes van Ageeth

  24. Yvonne 12 november 2012 bij 19:11 #

    Geweldig quiltje Gert! Ook voor mij heel veel bekende plaatjes. Blijft een geweldige stad!

  25. Phyllis 12 november 2012 bij 22:07 #

    Oh, wat leuk! Je zou zo de subway pakken! En die rode stof doet het fantastisch!

  26. Ida 12 november 2012 bij 23:51 #

    Je top is een echt toppertje geworden, complimenten!

  27. Gerard Quak 13 november 2012 bij 13:47 #

    Prima zo’n souvenir quilt, leuk en ik hou wel van bonte kleuren.

  28. Edith 13 november 2012 bij 16:36 #

    Wat mooi gedaan! De kleurstelling met al die primaire kleuren vind ik helemaal bij de dynamiek van New York passen.

  29. Marion Freijzer 15 november 2012 bij 09:31 #

    Als jullie dan thuis zijn hoef je New York niet zo te missen. De Quilt wordt vast een pronkstuk.
    Lieve groetjes van Marion

  30. Debby 15 november 2012 bij 15:20 #

    Geweldig! Wie wat bewaard, heeft wat!

    Groetjes Debby

  31. Anita A 16 november 2012 bij 16:32 #

    Hoi Gert,
    Hij is leuk geworden. Lekkere kleuren en een mooie herinnering, geweldig !!

  32. Ledda 20 november 2012 bij 21:23 #

    Hallo !

    Wat komen die stofjes me bekend voor…. mijn jongste zoon bracht ze voor me mee uit NY.
    Ik naaide voor hen er placemats van,als aandenken aan hun huwelijksreis.
    Ook voor jou is dit een mooie herinnering !

  33. Evelyne 24 november 2012 bij 11:31 #

    Ha Gert, wat late reactie ,maar je was uit mijn blogrol verdwenen, maar ik heb je weer terug geplaatst!!!!
    Hele originele quilt heb je gemaakt met een bijzondere betekenis voor jou!
    Erg leuk!

    Fijn weekend, Evelyne

  34. sylvia 9 december 2012 bij 10:08 #

    wat een geweldige leuk ‘souvenir’ heb je gemaakt, zeg, prachtig!!
    en je quilt je Sue zo mooi door en je verhaal over Kaffe is leuk: moet een enorme leuke ervaring geweest zijn om deze kunstenaar in het ‘echie’ te zien en vooral te horen!
    Je brei-avonturen zijn hilarisch, maar je hebt je sjaal af en je niet uit het veld laten staan door een paar priemen……..;)
    groetjes, Sylvia

Geef een reactie

