Mysteriequilt Reiko Kato en 21 jaar

16 Jan

In mijn vorige posting over de kleine quiltstandaard was ik vergeten te vermelden waar ik het rekje kocht. Ik vond het in Engeland bij Cottonpatch.co.uk, als je op de link klikt, kom je meteen op de pagina met de standaards terecht.

Ik had eigenlijk nu graag mijn gequilte Sunbonnet willen laten zien, alleen gooide mijn rug de afgelopen tijd wat roet in het eten. Door rugpijn kon ik niet quilten, waardoor dit even minder snel gaat. Maar de witte rand is intussen helemaal klaar, en ik ben begonnen aan de blauwe rand. In de witte rand heb ik waaiers gequilt:foto 3Quilten ging dus helaas even niet, maar op de bank breien ging nog wel, dus ik ben weer een stuk opgeschoten met mijn tweede sjaal. Ik heb 4 bolletjes wol hiervoor, en ben bijna klaar met de derde, dus dat schiet mooi op.foto 1

En dan moet ik hier ook maar meteen bekennen dat ik afgelopen weekend toch weer gevallen ben voor een nieuw project… Vrijdag lag namelijk de nieuwe QuiltMania in de bus, en ik had al gelezen dat er een Mysterie van Reiko Kato zou komen in 2013. Toen ik de eerste plaatjes hiervan op Facebook zag verschijnen, wist ik het eigenlijk al, en toen ik de QuiltMania in handen had, wist ik het zeker: die wil ik maken! Het komende jaar staat er in elk magazine 1 deel, en uiteindelijk zullen het 6 delen worden. Ik ben intussen gestart met het eerste deel en het is erg leuk om te doen. Heel pietepeuterig werk af en toe, vooral de handjes zijn erg klein, maar wel te doen. Zijn er nog meer mensen die met deze Mysterie mee gaan doen?foto 2De meeste bloglezers/quilters zullen het wel gezien hebben, op diverse blogs verschijnen de afgelopen tijd “21 jaar” foto’s. Als ik het mij goed herinner, plaatste Mienke op haar blog een foto van toen zij 21 was, en sindsdien verspreidt dit fenomeen zich als een olievlek over BlogLand ;-)ย  Erg leuk om te zien! Hier werd al gehint of ik als man ook niet mee wilde doen hieraan. Dus…zojuist even boven in de kast gekeken bij de fotoboeken, en jawel, ik vond een vakantie-album uit 1991. Niet echt een duidelijke foto, maar ik ben het toch:foto 4Het was dus 1991, ik was 21 en ging voor het eerst alleen (zonder ouders) op vakantie. Met My Way op jongerenreis, naar Albufeira in Portugal. Voor het eerst zo ver weg, en voor het eerst vliegen. Het was een leuke vakantie.

En tijdens het zoeken kwam ik ook nog deze foto tegen. Ietsjes later gemaakt, het exacte jaartal weet ik niet, maar zeker ergens begin jaren negentig, dus ik was begin twintig. Aan mijn kleur te zien was ik ook net op vakantie, ik gok dat dit op Cyprus is, maar weet het niet zeker.foto 5Volgens mij had ik in deze periode een beugel, aan mijn mond te zien. En ik had hier nog haar๐Ÿ™‚

Grappig om te zien dat het eigenlijk nog maar zo kort geleden lijkt, maar dat je intussen toch weer zo veranderd bent.

30 Reacties to “Mysteriequilt Reiko Kato en 21 jaar”

  1. Anita - Vlijtige Handjes 16 januari 2013 bij 11:42 #

    Leuk Gert dat je ook meedoet met de foto’s. Leuk in gedachten veranderen we toch niet….dus houden zo๐Ÿ™‚ Ik doe niet mee met de BOM maar jouw Sue is wel heel mooi quiltwerk. Mooie kleine steekjes. En je sjaal is helemaal super in de prachtige kleuren. Heel veel beterschap met je rug. Weet nu hoe heftig het kan zijn.
    Groetjes Anita

  2. Willeke 16 januari 2013 bij 11:57 #

    Leuke foto’s Gert en inderdaad met een gezond kleurtje.
    (da’s wel wat anders met dit koud weer๐Ÿ˜‰ )
    Prachtig quiltwerk; schitterende shawl! Hopelijk knapt je rug snel weer op.
    groetjes,

  3. Evelyne 16 januari 2013 bij 12:04 #

    Wat vervelend van je rug. Je quilt wordt beeldschoon, wat een mooie regelmatige steekjes. Ik zie dat ik nog veel moet leren!
    Je sjaal is prachtig die kleuren… beautiful!
    Leuke foto’s!

    Groetjes, Evelyne

  4. Erica 16 januari 2013 bij 12:12 #

    Al mooi gequilt Gert. Veel succes met de mysterie van Reiko Kato!
    En natuurlijk een snel herstel gewenst, rugpijn is bijzonder vervelend.

  5. Bep 16 januari 2013 bij 12:15 #

    Oh, Gert wat leuk zeg jij als jonge blom en wat ben jij vooruit gegaan met de knappigheid, dat kun je van mij niet zeggen, groetjes Bep

  6. Martine 16 januari 2013 bij 12:43 #

    piep dag Gert,

    ik ben ook weg van die quiltstanddaard… in onze handwerkwinkel hebben ze hem maar 40 โ‚ฌ, mag ik vragen wat hij jou in totaal heeft gekost, shipping in dus.

    bedankt

    knuf mieke

    Martine Van Reet

    culipatch.blogspot.com

    Op 16-jan.-2013 om 11:34 heeft Real Men Stitch and Sew het volgende geschreven:

    > >

  7. Gerard Quak 16 januari 2013 bij 12:46 #

    Ik zag de mysterie quilt en besloot om hem niet te gaan maken, hoewel ik nog steeds op zoek ben naar een nieuw project… Jeugdige foto’s van toen je ongeveer 21 jaar bent. grappig. Is dat een trend? Zou ik ook eens gaan kijken of ik er eentje uit 1971 heb…Mooie kleuren in je sjaal! Sterkte met de rug.

  8. Balsemien 16 januari 2013 bij 12:46 #

    Ha Gert, vervelend dat je last van je rug had/hebt. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, want zo kwam je aan breien toe๐Ÿ˜‰
    Leuk dat je meedoet aan de mystery quilt, ik zag het inderdaad op FB. En dan de jonge Gert, ik had je er niet van herkend! Leuk dat je ook en foto geplaatst hebt…

  9. Renske 16 januari 2013 bij 12:48 #

    Beterschap met je rug. Goed warm houden en veel water drinken (en blijven bewegen, hoe moeilijk dat ook gaat), zeg ik uit ervaring.๐Ÿ˜‰

    Leuk, eindelijk een man die mee doet.๐Ÿ˜€ Leuke foto’s en zo heerlijk bruin. Zo heerlijk zomers en warm.

    Mooie blauwe quilt en leuk dat je meedoet met de mysterie quilt. Het ziet er al leuk uit.
    Mooie sjaal met mooie kleuren. Heb je nu niet de neiging om t.z.t. ook zelf te gaan spinnen?

  10. Floor 16 januari 2013 bij 12:59 #

    Hoop dat het al iets beter gaat met je rug, want dat is niet fijn.
    Kan je vast ook niet bij C.C. werken. Al die rollen stof sjouwen….
    Wat word je sjaal mooi! Leuk die verschillende kleurtjes.
    En dan die oude foto’s….. altijd leuk om te zien hoe iemand er vroeger uit zag, hoewel het bij jou niet zoveel vroeger is, want je bent nog piep, bij mij vergeleken dan๐Ÿ˜ฆ
    Volgens mij was je toen iets dikker dan nu, maar misschien lijkt dat maar zo.
    En weer een nieuw project……. ik zeg niks hoor….
    Maar…. het is wel weer leuk, maar dat is geloof ik bij alle nieuwe projecten.
    Er is zoveel moois en we willen het allemaal maken.
    Jij hebt gelukkig nog heel lang de tijd haha!
    GRoetjes,
    Floor

  11. Rennie de Jonge-Bestman 16 januari 2013 bij 13:19 #

    Oh Gert ben je er nu toch weer voor gevallen? Ik kan het me voorstellen hoor. Hetnis dat ik mezelf beloofd heb eerst drie quilts klaar te maken die alsmaar naar me knipogen, anders!! was ik ook een gevallen vrouw hihi! Je sjaal wordt prachtig en wel voorzichtig zijn met je rug. Hij geeft niet voor niets een seintje. Geniet van het prachtige weer.

  12. Anita 16 januari 2013 bij 13:25 #

    Het is zo’n leuke quilt. Ik begrijp dat je er voor gevallen bent. Ik (nog) niet. Je quiltwek is mooi. Het breien bevalt je dus wel aan je mooie sjaal te zien. Leuke foto’s.

  13. Inge Slaats 16 januari 2013 bij 14:46 #

    Leuk, jij als “jongeman” met heel veel haar!!!!
    Gaaf project van Reiko, echt iets voor jou. Wordt nu al mooi.
    Sjaal is ook super. Jij bent echt van alle markten thuis.
    Beterschap met je rug, is niet leuk hรจ.

  14. mieke 16 januari 2013 bij 14:57 #

    Mooie kleuren van de sjaal, het schiet al lekker op.
    Van de mysterie heb ik hier en daar al mooie foto’s gezien.
    Ik ga er niet aan beginnen, heb nog genoeg te doen !
    En wat een metamorfose, wel of geen begroeiing en het soort bril, op het gelaat / hoofd.

  15. Lida 16 januari 2013 bij 15:11 #

    Leuke foto’s van jou en ik hoop dat je rug weer snel opknapt! Nee doe niet mee met de mysterie heb nog een boek van haar waar ik wat uit wil maken!
    Fijne dag
    Lida

  16. Greetje 16 januari 2013 bij 15:40 #

    Hele mooie foto’s Gert. nu weet ik waarom ik op je broer gevallen ben๐Ÿ˜‰ .
    Ik denk dat ik ook maar begin aan de quilt van Reiko hij ziet er inderdaad fantastisch uit.
    En nog wel even doorgaan met Sue bonnet he??
    Groetjes uut Attem

  17. Ageeth 16 januari 2013 bij 15:45 #

    Wat een leuke foto’s van jou, nog helemaal piepjong en inderdaad met een gezond kleurtje! Mooi quiltwerk aan je Sunbonnet, wat een pracht-steekjes (ben jaloers…).
    En ik laat de mysterie ook even aan me voorbijgaan, want mijn nieuwe project vergt
    al mijn tijd momenteel (maar het is geen straf, bepaald niet). En wat een mooie shawl
    ben je aan het breien (dus dat kun je ook nog; petje af, hoor)!
    Groetjes van Ageeth

  18. marijke 16 januari 2013 bij 17:02 #

    Ooo wat is die witte rand mooi met ienie mienie steekjes gequilt!!!
    En leuk jij in je jonge jaren… de tijd gaat snel!
    Mooie kleuren voor de sjaal!
    groetjes van Marijke

  19. Josee 16 januari 2013 bij 18:57 #

    Hihi Gert wat een leuke foto’s. Heel veel jonger en toch duidelijk herkenbaar.

  20. Klaske 16 januari 2013 bij 18:58 #

    Leuke foto’s Gert, om eerlijk te zijn had ik je niet herkend… Ben in de dub om de quiltmania te kopen, hij is heeeeeeel erg leuk, maar ik heb al zoveel projecten :-((
    Maar wie weet…Ik wil eerst mijn bol af voordat er weer een project bij komt.Fijne avond

  21. Jane in Wales 16 januari 2013 bij 22:38 #

    Leuke foto’s. Het mysterie blok ziet er grappig uit. Akelig is dat rugpijn, had ik vorig jaar ook zo’n last van, maar gelukkig nu weer veel beter. Pas goed op jezelf.
    Groetjes

  22. carine 17 januari 2013 bij 03:21 #

    Hallo Gert,
    eerste reactie op je blogje, mijn ventje patchworkte vroeger ook, maar heeft helaas er de brui aan gegeven, jammer!!

    Ik doe ook mee aan deze quilt, maar telkens het pakketje, heb het nog niet maar denk , binnen de veertien dagen, kan ik er aan beginnen. Ga toch de quiltmania kopen , van zodra ik buiten kan!
    Veel succes verder en het is een mooie foto en deze van nu mag er ook zijn hoor!
    tot weldra en veel succes met je mysterie! zal hem dan ook op de blog zetten…
    groetjes uit Brugge Carine- patchworkstarblogspot.com

  23. Berna 17 januari 2013 bij 18:24 #

    Wat quilt jij mooi fijn!! Om jaloers op te zijn. Mijn handen willen niet meer met zo fijn werken. Jammer.
    Je bent met mooie projecten bezig en die foto’s. Leuk hoor.
    Sterkte met je rug. Blijf maar lekker bij de kachel.

  24. Carin 18 januari 2013 bij 12:08 #

    Bedankt voor die link naar die quiltstandaard… zijn de verzendkosten een beetje redelijk?

    Wat is je quilt mooi met dat doorquiltwerk en wat leuk om je foto te zien waar je 21 bent !!

    Ik ga vandaag kijken of de quiltmania in de winkel ligt en of ik die mysterie ga maken, weet ik nog niet. Er is zoveel leuks !!

  25. Marianne 18 januari 2013 bij 19:01 #

    leuke foto’s. En ja, ik ben ook aan de mysterie begonnen.Ik ga hem wel van heel andere kleurtjes maken. niet dat ik deze niet mooi vind, maar omdat ik voor felle kleurtjes heb gekozen. Hij komt nl. Op een kinderkamer te hangen en die houden wel van kleurtjes. Ben benieuwd welke bloggers hem gaan maken.
    groetjes Marianne

  26. sylvia 19 januari 2013 bij 10:12 #

    jeetje, Gert, onherkenbaar!!!!!
    Maar heel leuk!
    Ook gezwicht voor de mysterie, nee, ik niet, maar ik heb er al vaker voorbij zien komen, weet helaas niet meer waar!
    Leuk die sjaal, wat heb je toch fantastische garens tegenwoordig, he? Ik ben ook weer bezig met zulk leuk spul, met heel kort kleurverloop.
    Je quiltwerk ligt dan even stil, wat er zit ziet er weer echt Gert’s uit. mooi dus!
    Beterschap met je rug en fijn weekend, groetjes, Sylvia

  27. saskia 19 januari 2013 bij 22:49 #

    Net als Klaske wil ik ook eerst de bol afmaken, maar misschien begin ik toch vast met tekenen? De verleiding is wel heel groot met al die foto’s van boomklimmende kinders…

  28. Ria 20 januari 2013 bij 11:55 #

    Hoi Gert, wat een leuke foto’s, foto’s rond mijn 21 ste heb heel weinig dus daar doe ik maar even niet aan mee. Sue wordt prachtig met dat diverse quiltwerk. Ook aan de mysterie doe ik niet mee, teveel andere kleine werkjes onder handen, maar ik heb wel respect voor dat aplicatiewerk, Janny is bijna klaar met de huisjes van vorig jaar en was ook al zo’n klus maar erg mooi. Sterkte met je rug ik hoop dat het snel over is.

    Groetjes van Ria ;0))

  29. supergoof 26 januari 2013 bij 12:08 #

    Hoi Gert, gaat het weer een beetje?
    Ik vind je echt veel knapper zonder al het haar op je hoofd. je hebt nu zo’n uniek koppie!
    :o)

  30. Annie van Brunschot 25 april 2013 bij 23:29 #

    Hallo Gert
    We hebben al eens contact gehad over borduren
    En nu ben je met patchwork bezig.ik doe het ook al enkele jaren
    en ook met de mysterie van quiltmania
    moet nog maar net met de 2de begonnen
    Laat je nog wat zien hoever je bent
    groetjes Annie

Geef een reactie

