Klein mijlpaaltje bereikt met een “oudje”

10 Feb

Allereerst iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties die ik gekregen heb naar aanleiding van mijn Sunbonnet Sue quilt. Erg leuk om al die reacties te ontvangen en te lezen๐Ÿ™‚

Nadat de Sunbonnet Sue klaar was, heb ik een tijdje zitten dubben waar ik nu mee verder wilde gaan. Ik besloot om weer eens een paar nieuwe blokken te maken voor een “oudje” waar ik in het verleden ooit mee gestart ben. Het is nog niet zo lang geleden dat ik hier aan werkte, dus waarschijnlijk zullen jullie d’r wel herkennen, namelijk de Japanese Boxes quilt. Afgelopen dagen heb ik er weer een aantal bij gemaakt:Japanese boxesNiet echt een spannende foto, want het zijn nog steeds alleen maar losse blokken op een piepschuim plaat geprikt. Het wordt pas weer interessant als ik de blokken aan elkaar zet.

Maar goed, dat duurt nog wel een tijd voordat ik zover ben, want er moeten er nog veel meer gemaakt worden. Op dit moment heb ik een klein mijlpaaltje bereikt, want net heb ik nummer 100 gemaakt. De stand van zaken is momenteel als volgt:Stand van zaken Japanese BoxesNog lang niet klaar dus, want ik moet in ieder geval 266 blokken maken, en dan nog de hoekstukken en dergelijke. Zolang ik zin heb om deze blokken te maken, moet ik er van profiteren en de vaart er in houden, want ik ken mijzelf: ik ben nogal snel verveeld, afgeleid, geinspireerd door nieuwe projecten als ik zoveel keer dezelfde blokken achter elkaar moet maken…๐Ÿ˜‰

23 Reacties to “Klein mijlpaaltje bereikt met een “oudje””

  1. Josee 10 februari 2013 bij 15:31 #

    Ik blijf mij er altijd over verbazen wat een optisch bedrog dat is. Veel plezier met de overige blokken.

  2. Anita 10 februari 2013 bij 15:56 #

    Wat een aparte blokken. Je weet dat het illusie is, maar toch. Succes.

  3. Ria 10 februari 2013 bij 15:59 #

    Leuk project, wel veel blokken maar erg mooi ( hoe groot zijn de middelste blokjes?)
    Bekent verschijnsel hoor nieuwe werkstukken, heb me er vanmiddag ook weer schuldig aan gemaakt hahaha… dat resultaat komt ook wel weer op mijn blog.
    Veel plezier met maken en groetjes van Ria ;0))

    • Gert 10 februari 2013 bij 17:06 #

      Hoi Ria, de middelste (gekleurde) blokjes zijn 4 centimeter (1 zijde van de ruitvorm) Ik ben benieuwd wat jouw nieuwe project gaat worden!

  4. Rennie 10 februari 2013 bij 16:15 #

    Het is en blijft een prachtige quilt die Japanse Boxes. Ooit zou ik deze ook willen maken. Heb een kleine Japanse tik. Van je overzicht begrijp ik zo geen ene sikkepit, maar je top gaat er geweldig uitzien. Chapeau!

  5. Jane 10 februari 2013 bij 16:16 #

    Het ziet er zeer overtuigend uit, dat gezichtsbedrog! Ja, nieuwe werkstukken zijn altijd zo verleidelijk….

  6. Yvonne 10 februari 2013 bij 17:46 #

    Oh ja, daar was je ook nog mee bezig, was ik alweer vergeten. Ik vind ‘m zo mooi!

  7. Marianne 10 februari 2013 bij 17:50 #

    Vandaag las ik je blogje over sun bonnet sue, wat is dat een prachtige quilt geworden. Ik vind hem geweldig en die keuze van alle stofjes uit verschillende werelddelen. daar mag je wel trots op zijn. Hoe gaat het met het blok van de quiltmania? ben er ook mee begonnen, maar het is me een priegelwerk , ik ben wat applicatie betreft pas een beginneling nl. maar wel leuk, ben benieuwd naar hoe het verder gaat en naar jouw resultaat.
    maar zo te lezen ben je nu met iets anders bezig, ook een leuk idee Ach ja, er zijn zoveel mooie dingen om te maken. Fijne dag en groetjes van Marianne

  8. Jeannet 10 februari 2013 bij 18:28 #

    Wat geeft dat zo een geweldig Escher effect, heel erg mooi, zelfs zonder aan elkaar te naaien zie je het al heel goed, die diepte.

  9. Juud 10 februari 2013 bij 19:17 #

    Nieuwe werkstukken zijn heerlijk, verleidelijk en altijd leuker dan waar je mee bezig bent, ach het zal ooit goed komen met al onze projecten, fijne avond.

  10. Annelies 10 februari 2013 bij 19:28 #

    Een hele mooie quilt die het zeker waard is afgemaakt te worden.

  11. Floor 10 februari 2013 bij 19:39 #

    Iedere keer als je een foto laat zien van deze quilt in wording vind ik hem weer zo mooi!
    Ik zou zo nieuwegierig zijn hoe hij is als ie klaar is, dat ik alsmaar door zou gaan met blokjes.
    Ja… snel afgeleid….. dat kan ook niet anders, er is zoveel moois dat je overal ziet, dat wil je allemaal wel maken.
    Maar het leven bestaat uit keuzes maken…… (Floor’s wijsheid๐Ÿ™‚ )
    Groetjes,
    Floor

  12. Berna 10 februari 2013 bij 20:45 #

    Het ziet er ingewikkeld uit maar mooi!
    Fijne avond!

  13. Lida 10 februari 2013 bij 20:47 #

    Oh wat herken ik dat! Ik krijg ook veel te vaak nieuwe inspiratie ten koste van mijn oudjes! Maar dit wordt wel een heel gave quilt als hij af is en dus wens ik je heel veel plezier met je doosjes, groetjes
    Lida

  14. creatievelingelly 10 februari 2013 bij 21:15 #

    Wat geeft het toch een prachtig effect!

  15. Phyllis 11 februari 2013 bij 06:59 #

    Je Japanese boxes worden mooi, zit echt diepte in. Dat van dat afgeleid worden door andere projecten, dat herken ik (en velen met mij denk ik), er is zoveel leuks te doen! Maar voor nu, succes met de Japanners!

  16. Johanna Zweden 11 februari 2013 bij 10:34 #

    Wat een schitterend effect,
    Fijne maandag gr joke

  17. Marion 11 februari 2013 bij 12:16 #

    Moeilijk hoor Gert als ik dat allemaal zie. Ik neem mijn borduurnaaldje, garen en stof wel.
    Het is echt heel mooi.

    Lieve groetjes van Marion en ik zie je in Zwolle.

  18. Linda 11 februari 2013 bij 12:59 #

    wat een prachtige blog,heerlijk om naar te kijken

  19. Debby 11 februari 2013 bij 16:06 #

    Ziet er goed uit, dat oude quiltje! En ik dat, die verleidingen……

    Groetjes Debby

  20. Gerard Quak 11 februari 2013 bij 20:53 #

    Nieuwe projecten zijn zo uitdagend, maar zo leuk en spannend… Vaak kom je dan in meerdere projecten terecht. Tja, meerdere projecten te gelijker tijd is een ander probleem: met welke ga ik vandaag verder? Gewoon doorgaan en toch een nieuw iets niet schuwen.

  21. harma 13 februari 2013 bij 18:40 #

    Hallo Gert, gaaf hoor die boxen! Mooie stofkeuze. Ik heb laatst op een tentoonstelling iets soortgelijks gezien. Op de bodem van de boxen waren toen stoffen verwerkt van oude stropdassen. Het leek net of die netjes in een doos lagen.Succes verder met de uitwerking,ik denk dat ik vaker op je site kom kijken.

  22. Carin 17 februari 2013 bij 12:24 #

    Wat zien die blokken er superleuk uit !!!!

Geef een reactie

