Tweemaal ronde vormen

21 Feb

Van Cuny ontvingen wij (de deelnemers aan de It Giet Oan blokkenruil) een paar dagen geleden de brief met daarin het blok wat zij voor ons uitgezocht had. Cuny wil graag New York Beauty blokken hebben, en had gevraagd om dit in een bepaalde kleurstelling te doen. In eerste instantie dacht ik dat het een moeilijk blok zou zijn om te maken: de driehoeken zou ik als paperpiecing kunnen doen, maar hoe doe ik dat dan met de ronde vormen? Na een tijdje denken, dacht ik ineens: waarom niet gewoon los met de hand aan elkaar zetten? Dat heb ik gedaan, en het viel eigenlijk enorm mee: het blok zat zo in elkaar!Blok voor CunyNew York BeautyIk ben erg tevreden met het resultaat, en vond het erg leuk om deze ronde vormen te maken. Ik ben benieuwd wat Cuny straks met al onze blokken gaat maken.

En omdat ik toch goed de smaak te pakken had van de ronde vormen, heb ik er meteen een blok in Japanse stoffen achteraan gemaakt. Geen New York Beauty, maar een Grandmothers Fan. Zelf getekend op de maat van de blokken die ik wil maken. Ik heb ervoor gekozen om de blokken 18×18 centimeter te maken, omdat 18 makkelijk deelbaar is door o.a. 2, 3, 4 en 6, wat het tekenen wat makkelijker maakt. Hier zie je beide blokken bij elkaar:Cardtrick en Grandmothers Fan

20 Reacties to “Tweemaal ronde vormen”

  1. Rennie 21 februari 2013 bij 23:30 #

    Hai Gert, Zo los uit de pols werken gaat je kennelijk goed af. Je mooie ronde vormen zien er gaaf uit! Keep going!

  2. Carin 21 februari 2013 bij 23:40 #

    Moest even lachen om de titel … twee ronde vormen🙂

    Je beide blokjes zijn weer plaatjes !! Maar wat doe je nu als je een blok door 5 moet delen ?😛

  3. Lida 22 februari 2013 bij 07:16 #

    Dat blok wil ik vandaag dus gaan maken, heb nu licht en warmte dus moet lukken! De jouwe ziet er prachtig uit en ik ben helemaal weg van je Japanse blokken, wat zien ze er gaaf uit! Fijne dag
    Lida

  4. sylvia 22 februari 2013 bij 08:36 #

    haha ik moest net als Carin wel even lachen: huh, twee ronde vormen??
    wij vrouwen denken dan aan heel andere dingen, Gert….;)
    Maar het blok is mooi gemaakt, ik gruwel van ronde vormen!! Krijg het nooit netjes.
    Tja en die Japannertjes…..zucht….prachtige stofjes! Wat zit er in je hoofd? Eenvoudige eeuwenoude blokken met die mooie stoffen? Dat zal een prachtige quilt opleveren, het blijkt vaak dat eenvoud in de patch zo mooi is…..
    fijn weekend, groetjes, Sylvia

  5. Inge Slaats 22 februari 2013 bij 09:29 #

    Het gaat je goed af, die ronde vormen. Ik ben met de King George bezig, een en al cirkel en soms gaat het makkelijk, soms is het een heel geworstel. Jouw blokken zien er perfect uit, zowel die voor Cuny als je Japanse. Mooi zijn die Japanse stoffen!

    Fijn weekend,
    Inge

  6. creatievelingelly 22 februari 2013 bij 09:41 #

    Prachtig is de New York Beauty geworden.
    En je hebt helemaal de smaak te pakken van de Japannertjes. Wordt heel mooi.

    • Anita 22 februari 2013 bij 10:08 #

      Mooi zijn beide blokken geworden. De Japanse heeft mijn voorkeur.

  7. Gerard Quak 22 februari 2013 bij 10:15 #

    Ziet er allemaal prima uit. De New York Beauty is lekker fel van blauwe kleur in tegenstelling tot de Japanse kleuren. Leuk contrast en beiden erg mooi!

  8. Josee 22 februari 2013 bij 11:40 #

    A beauty the New York beauty😉 Mooie kleur blauw ook. De andere blokken zijn ook zeker geslaagd.

  9. Jeannet 22 februari 2013 bij 13:33 #

    Prachtig geworden je ronde blok, toevallig keek vriendin er gisteren ook naar, de andere vind ik heel mooi van kleur, misschien moet ik dat gewoon ook eens doen, zelf blokken tekenen en een quilt van maken.Wel zo persoonlijk.

  10. Mieke 22 februari 2013 bij 13:34 #

    Je hebt een mooi blok voor Cuny gemaakt.
    Ik zou de ronde vorm ook met de hand gemaakt hebben.

    Mooie kleuren heb je voor jouw blokken gebruikt.
    En 2 leuke patronen.
    Hoeveel verschillende wil je gaan maken ?
    grtjs Mieke

  11. Saskia Smit 22 februari 2013 bij 14:34 #

    Mooie Japanse blokken weer.

  12. Ageeth 22 februari 2013 bij 15:28 #

    Lijkt mij ook best wel een lastige, die New York beauty, maar je hebt het er prima vanaf gebracht! En de onderste, met de “fan” en de blokjes zijn ook erg mooi geworden.
    Groetjes van Ageeth

  13. Floor 22 februari 2013 bij 17:31 #

    Wat zijn je blokken mooi in die zachte Japanse kleuren!
    Ronde vormen, best moeilijk om het mooi te krijgen, maar het is je prima gelukt.
    Groetjes,
    Floor

  14. Francien 23 februari 2013 bij 12:53 #

    Eerlijk gezegd vind ik jouw blokken mooier Gert….de stofjes zijn zo mooi en het cardtrick blok is mijn favoriet….schitterend gemaakt….

  15. Francien de Klerk 23 februari 2013 bij 12:58 #

    Je hebt weer schitterende blokken gemaakt….die voor jezelf vind ik de mooiste met die prachtige stofjes………dan heb ik nog een vraag Gert….laast schreef je dat je op de marktplaats wel eens door snuffelt voor quiltboeken…..bedoel je dan Marktplaats.nl of de marktplaats van het quiltersprikbord? of andere……….ik ga veel van mijn quiltboeken die ik niet gebruik of gebruikt heb…verkopen…ik maak geen grote quilts meer en misschien heeft iemand anders er iets aan dan…..als je zou willen antwoorden graag……ga dan kijken hoe ik dat moet doen….groetjes en een fijn weekend verder….

    http://francien-bulldogmeis.blogspot.com

    Date: Thu, 21 Feb 2013 22:02:22 +0000 To: francien_de_klerk@hotmail.com

  16. inge 23 februari 2013 bij 13:57 #

    ronde vormen vallen best wel mee, met een goeie voorbereiding en met precisiewerk! mooie blokken!

  17. Evelyne 23 februari 2013 bij 21:18 #

    Knap gedaan het blok met de rondingen! En zelf er dan ook nog een tekenen in de goede maat ik heb er bewondering voor en allebei zijn ze mooi.

    Fijn weekend, Evelyne

  18. Ria 24 februari 2013 bij 13:22 #

    Het bijven prachtige stofjes die Japannertjes, jammer te weinig tijd. Het blok voor Cuny is ook mooi geworden.

    Groetjes Ria ;0))

    P.S. de reis staat vast.

  19. Anja M 25 februari 2013 bij 21:58 #

    Dat ziet er goed uit Gert, alle drie de blokken erg mooi gemaakt.
    Quilt groetjes Anja.

Geef een reactie

