Blok voor Lida en vorderingen cursusquilt

20 Mrt

Vorige week ontving ik via de post alweer het derde blok van de It Giet Oan Blokkenruil. Dit keer was het de beurt aan Lida, en zij stuurde ons een patroon van een mandjesblok. In de “instructies” stond dat zij het liefst een cremekleurige of offwhite ondergrond wilde en het moet combineren met bordeauxrood. Voor de rest waren we vrij om met het mandje te doen wat we willen.

Na even zoeken in mijn voorraad stoffen, kwam ik een mooie rozenstof tegen, die precies mooi paste als mandje. Een rode stof erbij gezocht voor het hengsel en de voet, en het mandje was klaar. Ik had al bedacht dat ik iets met yoyo’s wilde doen, alleen nog niet precies wat, maar dat ontstond gaandeweg: het werd een randje langs de mand. Alleen vond ik alleen de yoyo’s wat kaal, dus op zoek naar kralen voor op de yoyo’s. Ik kon niets vinden wat er mooi bij past, maar ik vond wel een zakje met kleine roosjes, die ik eens gekocht had “voor ooit”. En die passen precies op de yoyo’s, dus dat is het uiteindelijk geworden:Blok LidaLida heeft het blok intussen ontvangen, en ik ben benieuwd hoe alle blokken bij elkaar er uiteindelijk uit gaan zien.

En naast het maken van dit blok ben ik voornamelijk bezig geweest met het “huiswerk” van de quiltcursus. In de vorige posting schreef ik al dat we een quilt gaan maken gebaseerd op een blok uit het Nearly Insane boek. Het middenstuk is voor iedereen vrij om te maken, maar voor de rest werkt ieder met hetzelfde patroon. Alleen omdat ieder een ander thema kiest, lijken de quilts niet op elkaar. Ik maak de quilt in rustige warme Japans aandoende kleuren. Voor het middenstuk maakte ik een blok uit het boek Japanese Taupe Quilt Blocks: past prima bij de Japanse sfeer. En daar omheen komen dus de randen van het Nearly Insane blok. De quilt is nog niet klaar, maar zo ziet het er tot nu toe uit:foto 1Ik ben erg tevreden met het resultaat tot nu toe. Op de foto zijn de kleuren iets fletser dan in het echt. Binnenkort hoop ik het eindresultaat te kunnen laten zien.

24 Reacties to “Blok voor Lida en vorderingen cursusquilt”

  1. Kelly 20 maart 2013 bij 12:36 #

    Erg mooi geworden Gert. Het mandje is super leuk.

  2. Lida 20 maart 2013 bij 13:20 #

    En ik ben er echt blij mee, het is een hartstikke gaaf mandje geworden en hij wordt zo leuk mijn wisselwquilt! Nogmaals bedankt!
    Je blok ziet er schitterend uit en ik vind je stoffenkeuze echt geweldig, dijne dag nog, groetjes
    Lida

    • Anita 20 maart 2013 bij 13:44 #

      Wat eeen prachtig blok wordt het. Mooie kleuren,. Ja mandje voor Lida is heel erg leuk geworden.

  3. Annelies 20 maart 2013 bij 13:52 #

    Wat een leuk mandje voor Lida.
    De cursusquilt ziet er mooi uit. Mooie kleuren !

  4. Willeke 20 maart 2013 bij 14:06 #

    Mooi, mooier mooist!

  5. Anita - Vlijtige Handjes 20 maart 2013 bij 14:07 #

    Eenleuk blok voor Lida en mèt rozen. Je blok is erg mooi. Petje af voor de kleine stukjes. De kleuren zijn prachtig.

  6. Anita A 20 maart 2013 bij 14:28 #

    Je blok ziet er goed uit !

  7. Anja M 20 maart 2013 bij 15:12 #

    Ha jij heb het mandje ook al af zie ik, mooi geworden.
    Als alles goed is heeft Lida die van mij ook vandaag gekregen.
    Quilt groetjes Anja.

  8. Francien 20 maart 2013 bij 15:29 #

    Òh wat kun je mooi patchen Gert… die puntjes allemaal zo mooi bij elkaar en gave kleurtjes…zag het mandje al bij Lida op haar blog…het is heel leuk geworden….groetjes Francien.

  9. mieke 20 maart 2013 bij 15:37 #

    Een mooi blok.
    En het mandje ziet er ook super uit, met dat rozenstofje
    grtjs Mieke.

  10. cobie 20 maart 2013 bij 16:04 #

    wat heb je een mooi mandje gemaakt,je hebt er echt iets van gemaakt.

  11. Jane in Wales 20 maart 2013 bij 17:15 #

    Die roosjesrand op het mandje is prachtig, en past zo goed bij dat rozenstofje! Je Japanse ziet er ook heel mooi uit.

  12. zipjezopje 20 maart 2013 bij 17:24 #

    Een pracht blok van die Japanse stoffen, en wat een schattig mandje heb je gemaakt, dat is een feestje op zich! Gert,

    • zipjezopje 20 maart 2013 bij 17:25 #

      haha, raar eind, zo met je naam en eer komma, maar er kwam niks meer achteraan hoor, mocht je je dit afvragen.

  13. Ria 20 maart 2013 bij 19:48 #

    Mooi Blok in fijne kleuren, en het mandje voor Lida helemaal top.

    Groetjes van Ria ;0))

  14. Floor 20 maart 2013 bij 20:00 #

    Wat een beeldig mandje is dat geworden Gert!
    Zo lief met die bloemetjes op de rand.
    Echt een voorjaarsmandje. Ach je moet wat, met dit het weer zal je het nog niet zeggen.
    Ben benieuwd of die Quiltmania morgen nou eens in de bus ligt.
    Heb al gebeld, hij was onderweg.
    Zag hem al bij Petra Prins op haar blog.
    Je Japanse wordt ook mooi met die zachte kleuren.
    Groetjes,
    Floor

  15. Evelyne 21 maart 2013 bij 01:05 #

    Wat een mooi blok weer. Het mandjes blok voor Lida is ook erg mooi geworden. leuk gedaan met de bloemetjes rand.

    Groetjes, Evelyne

  16. creatievelingelly 21 maart 2013 bij 08:50 #

    Mooi mandje en wat een mooie kleuren van het blok

  17. Hubertine 21 maart 2013 bij 08:55 #

    Wat leuk bedacht! Echt een schattig mandje!!

  18. Phyllis 21 maart 2013 bij 09:14 #

    Wat een goed idee, die roosjes op dat mandje, enig! Je blok is erg mooi geworden, bijzonder he, die Japanse stoffen?

    • Johanna Zweden 21 maart 2013 bij 10:27 #

      Wat een mooi blok en wat een schattig mandje
      Fijne dag groetjes Joke

  19. Ageeth 21 maart 2013 bij 14:13 #

    Het is een lief en mooi mandje geworden voor Lida, en ik las, dat ze er erg blij mee is, dus dat is helemaal goed gekomen! En je cursusquilt is een spannend project: je hebt er erg
    mooie stofjes voor uitgekozen. Veel plezier met het vervolg ervan.
    Groetjes van Ageeth

  20. Gerard Quak 22 maart 2013 bij 11:15 #

    Op Lida’s weblog keek ik al met bewondering naar je mandje met de roosjes. Het lijkt me heel uitdagend om aan zo’n “it giet oan blokkenrui”l mee te doen. Om voor de anderen iets te maken is al spannend, maar helemaal om van de anderen te ontvangen.
    Je cursus is zo mooi van kleur. Japans is helemaal mode op dit moment, ook in Frankrijk.

  21. Carin 26 maart 2013 bij 10:20 #

    ik had je blok al bij Lida gezien en ik vind het prachtig met die roosjes.
    Je cursus blok is ook erg mooi.

Geef een reactie

