Een nieuw It Giet Oan blok

4 Apr

In de vorige posting liet ik het mandjesblok zien wat ik gemaakt heb voor Lida in het kader van de It Giet Oan blokkenruil. Kort daarna viel het nieuwe blok alweer in de bus, dus daar kon ik ook  meteen mee aan de slag. Dit keer is het de beurt aan Anja. Anja heeft sinds kort een nieuwe huisgenootje erbij, poes Zoeï. En de komst van Zoeï inspireerde haar tot het blok wat zij ons stuurde, namelijk een poezenblok. Anja vertelde dat ze dol is op vrolijke kleuren en vroeg of we het blok in vrolijke stoffen uit wilden voeren. Ik koos ervoor om de poes in Kaffe Fassett stof te maken, en dat bleek een goede keus te zijn, want ik kreeg bericht van Anja dat ze dol is op Kaffe Fassett stoffen. Dit is mijn poezenblok geworden:foto 1Het zal ongetwijfeld een vrolijk en bont gezelschap bij elkaar zijn, ik ben benieuwd hoe alle blokken er bij elkaar uitzien.

De eerstvolgende die aan de beurt is voor de Blokkenruil ben ik! Ik heb mijn blok al getekend en heb mijn voorbeeld al klaar. Ik laat dit natuurlijk nog niet zien, want het is nog geen tijd om het blok te versturen naar de deelnemers, maar ik licht alvast een klein tipje van de sluier op:foto 2Goed, dat kan dus alle kanten nog op ;-)  Ik laat binnenkort meer zien, wanneer het blok bij de deelnemers aangekomen is. Dus: nog even geduld!

Tot slot maakte ik ook nog 2 nieuwe blokken voor mijn Japanse sampler quilt:foto 3De ronde vormen waren heel erg leuk om te maken, en het in elkaar naaien viel nog best mee. En het “Square in a square” blok vind ik ook altijd erg leuk om te zien, dus die moet er ook zeker in komen. Tot nu toe zijn er 6 blokken klaar, er zullen er vast nog vele volgen:foto 4

PS komend weekend zijn in Rijswijk de Patchwork en Quiltdagen. Kom ik 1 van jullie misschien nog tegen? (ik ben er vrijdag en zondag te vinden) Misschien tot dan!?

20 Reacties to “Een nieuw It Giet Oan blok”

  1. Shirley 4 april 2013 bij 18:52 #

    Tot morgen!

  2. ingeslaats 4 april 2013 bij 19:31 #

    Wat een leuke en mooie blokken allemaal, Gert. Blokken maken is leuk hè!
    Veel plezier in Rijswijk. Ik sla dit jaar over, maar er zullen vast veel verhalen en foto’s te zien zijn op de diverse blogs en op FB.

  3. Annelies 4 april 2013 bij 20:12 #

    Mooie blokken !
    Nee, ik ben niet in Rijswijk.

  4. Ria 4 april 2013 bij 21:38 #

    Leuk poezenblok, en prachtige blokken voor je sample mooie kleuren,

    Groetjes van Ria ;0))

  5. Lida 4 april 2013 bij 22:21 #

    Oh wat is je kat gaaf geworden, het wordt echt een vrolijke quilt met al die fleurige katten! Ben zo nieuwsgierig wat jouw opdracht is! Nog even geduld hebben dus! Je Japanse blokken zijn echt beeldschoon en ik vind je stoffen schitterend! Geniet van je steekjes, knuffel
    Lida
    P.S. Weet nog niet wanneer ik er naar toe kan, misschien tot ziens!

  6. mieke 4 april 2013 bij 22:54 #

    De kat is hartstikke leuk.
    De blokken van de Japanse sampler quilt, zien er ook goed uit.
    Er zijn een paar blokken bij die ik in mijn allereerste quilt heb zitten.
    Zaterdag gaan mijn zus en ik naar Rijswijk.
    Dus tot ziens een andere keer ! grtjs Mieke

  7. Marina Fluit 4 april 2013 bij 22:57 #

    Je bent weer druk geweest! De japanse blokken zien er prachtig uit, net als de KF poes😉 misschien zie ik je zondag in Rijswijk. Het staat in de planning om naar mijn huisjesquilt te gaan kijken ;-))) en lapjes natuurlijk, daar krijg ik toch nooit genoeg van. Tot zondag,
    Marina.

  8. willeke 4 april 2013 bij 23:03 #

    Mooie blokken heb je gemaakt Gert voor de japanse sampler.
    Heel veel plezier in Rijswijk.

  9. Juud 4 april 2013 bij 23:39 #

    Wat een leuke kat/poezenbeest. Dat wordt vast een leuke quilt, ook jouw 9 patch beloofd wat, mooie kleuren. Ook voor mij geen Rijswijk, ik ga naar Nantes eind van de maand!. Goed weekend

  10. Anita - Vlijtige Handjes 5 april 2013 bij 06:17 #

    Mooie blokken. De ronde vormen bevallen mij ook goed en met het appliceren wat ik pas heb ontdekt moet er een leuke quilt inzitten. Misschien zie ik je zondag in Rijswijk.
    Veel plezier groetjes Anita

  11. Anita 5 april 2013 bij 08:19 #

    Mooi zijn je Japanse blokken. Het poezenblok is heel kleurrijk. Jammer dat we elkaar niet kunnen zien in Rijswijk.

  12. Dineke 5 april 2013 bij 10:02 #

    Wat heb je weer mooi blokken gemaakt Gert! Helaas, Rijswijk zit er niet in. Een mens moet keuzes maken en voor dat benzinegeld heb ik net stof gekocht geloof ik LOL

  13. Gerard Quak 5 april 2013 bij 11:50 #

    Wat een leuke vrolijke kat heb jij gemaakt. Het ziet er heel wat vrolijker uit dan onze zwarte kat, waar verder geen ander kleurtje in haar vacht zit, haar ogen zijn geelgroen en dat valt heel erg op.
    Je Japanse blokken zijn prachtig.

  14. Jane in Wales 5 april 2013 bij 12:49 #

    Wat is dat poezenblok mooi, Gert! En ik vind je Japanse blokken fantastisch!
    Helaas, Rijswijk is te ver…!

  15. Berna 5 april 2013 bij 12:50 #

    Wat een mooie blokken komen hier voorbij!
    Helaas geen Rijswijk dit jaar. Ben het hele weekend onder de pannen met het vieren van mijn verjaardag 😔
    Goed weekend en veel plezier in Rijswijk.

  16. Ageeth 5 april 2013 bij 14:06 #

    Geweldig leuk, je poezenblok! En de Japanse blokjes zijn beeldschoon. Ben benieuwd, wat jouw opdracht gaat worden, misschien iets in 30-er jaren stofjes? En ik ga zondag
    naar Rijswijk (te herkennen aan een van de weinigen, die met haar DH gaat, maar ik
    mag momenteel even geen auto rijden ivm medicijnkuurtje). Misschien zie ik je!
    Groetjes van Ageeth

  17. Phyllis 5 april 2013 bij 19:43 #

    Jeetje Gert, lees dit nu pas en ben vandaag in Rijswijk geweest, hadden we een bakkie kunnen doen, wat jammer nou. Anyway, ik heb een prima dag gehad, jij ook? Raad iedereen aan om te gaan.
    Het poezenblok is enig geworden, leuke stof. En je Japanse sampler wordt heel prachtig ben gek op dat paars erbij! En dat rose!
    Nog veel plezier zondag, leuk dat je 2 dagen kan (mijn portemonnee is weer leeg,…)

  18. Willeke 5 april 2013 bij 22:52 #

    Natuurlijk ben ik stik nieuwsgierig naar jouw blok!!!!!!
    grinnekende groetjes, Willeke

  19. marijke 6 april 2013 bij 08:36 #

    Leuk poezenblok en mooie diverse techniek blokken. Misschien zwaai ik vandaag nog wel even op de beurs naar je, vandaag met een ander stel dames!
    groetjes van Marijke

  20. Berthy Edelaar - Scheffers 15 april 2013 bij 16:17 #

    Hi Gert,

    Je blok ziet er geweldig verzorgd uit. Ik heb er echt zin in om er iets moois van te maken.

    Veel groetjes, Berthy

Geef een reactie

