De eerste tulpen zijn gearriveerd

24 Apr

Zoals ik al verwacht had, bezorgde de postbode de afgelopen dagen bijna elke dag wel leuke post bij mij/ons. De deelnemers aan de It Giet Oan blokkenruil zijn namelijk aan de slag gegaan met mijn tulpenblok, en de eerste resultaten heb ik de afgelopen dagen al mogen ontvangen. Ik heb van Willeke, Bep, Cuny en Anja het blok al ontvangen (en Willeke stuurde zelfs 2 versies) Allen hartelijk dank voor de mooie blokken! En het is toch een vrolijkheid zo bij elkaar, kijk maar:foto 2-1(bovenste rij links is mijn blok, de 2 ernaast zijn van Willeke, tweede rij links is van Bep en de rechter is van Cuny, en de onderste is van Anja) Op het blok van Cuny zitten trouwens 2 houten knoopjes van Sam, de mannelijke “tegenhanger” van Sunbonnet Sue, die zij speciaal voor mij en mijn lief op de borduurbeurs kocht (en speciaal voor ons zijn het 2 mannetjes, en ook nog een linker en een rechter-variant, dus ze staan prima zo naast elkaar😉 ) Erg leuk gedaan Cuny!foto 3-1Op dit moment komt er niet zo heel veel uit mijn handen, omdat ik de afgelopen dagen ’s avonds veel weg ben. Maar straks rond Koninginnedag heb ik een paar dagen achter elkaar vrij, dus dan heb ik weer wat meer tijd. En over niet al te lange tijd begint ook onze vakantie (2,5 week, waarvan 1 week naar Londen), dus er komt genoeg vrije tijd aan.

Ik maakte nog wel 2 nieuwe blokken voor mijn Japanse sampler. Geen idee hoeveel blokken ik ga maken, en hoe groot de quilt dus gaat worden, dat zie ik vanzelf wel. Zo maakte ik dit leuke vouwwerkje, waarop ik in het midden een houten bloemenknoopje vastmaakte:foto 1-1En dit is het laatste blokje wat ik maakte, met een lichte en donkere helft in het blok:foto 2-2Zo zien alle blokken er bij elkaar uit tot nu toe:foto 4Rechts onderin zie je alvast het begin van een nieuw blok, huisjes en boompjes komen hier in. Binnenkort meer!

24 Reacties to “De eerste tulpen zijn gearriveerd”

  1. Anita - Vlijtige Handjes 24 april 2013 bij 17:32 #

    Prachtige blokken heb je gemaakt. Het vouwwerk is heel leuk. Ik heb ook eens zo’n hexje gemaakt. Mooie lentetulpen dat moet wel een vrolijk quitje worden.

  2. Phyllis 24 april 2013 bij 17:39 #

    Wat een superleuke tulpen, zeg. En net nu het eindelijk lente is. Volgens mij heb jij er meer dan er op de Keukenhof staan! Je Japanse quilt wordt erg mooi, hele fijne, zachte kleuren. En een week Londen, wat heeeeerlijk! Ben heel benieuwd wat je daar allemaal gaat doen!

  3. Francis Gortmaker 24 april 2013 bij 18:07 #

    Wat wordt je Japanse sampler mooi! Die kleuren zijn bijzonder. Werk maar lekker door, want ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat😉
    Groetjes, Francis.

  4. Lia 24 april 2013 bij 18:09 #

    Wat een gezellige tulpenblokken heb je ontvangen en een hele mooie japanse quilt wordt dat.
    Heerlijk een week naar Londen,ga je ook naar de David Bowie tentoonstelling in het Voctoria en Albert Museum,dat is echt zo geweldig.
    Groetjes Lia

  5. quiltingmieke 24 april 2013 bij 18:42 #

    piep, oh hoe leuk die tulpen. ben benieuwd naar het resultaat.

    en je japanse, mmmm, I like it,
    vouwwerkje is ook erg mooi.

    knuf mieke

  6. Ineke Hulzebos 24 april 2013 bij 18:45 #

    Prachtige tulpen en wat ontzettend leuk van Cuny om speciaal voor jou de 2 Sam erbij te doen.
    Je blokken worden prachtig en die van het vouwwerk is enig erbij.
    Groetjes, Ineke

  7. Floor 24 april 2013 bij 19:04 #

    Wat leuk al die tulpjes bij elkaar!
    Die 2 mannetjes is ook erg leuk bedacht.
    Dat Japanse vouwblokje is echt schitterend!!!
    Ziet er zo mooi uit, daar zou je ook leuk een hele quilt van kunnen maken🙂
    Ach, je hebt toch niet zo veel te doen….
    Groetjes,
    Floor

  8. Lida 24 april 2013 bij 19:14 #

    Ze zijn inderdaad gaaf, hoop de mijne morgen op de post te doen, als er tenminste niet weer iets tussen komt! De mannetjes zijn hartstikke leuk, ik was erbij toen zij ze kocht en vertelde wat ze zou doen en het is helemaal gaaf voor jullie!
    Je quiltblokken zien er heel ingenieus uit en je quilt wordt echt geweldig! Groetjes
    Lida

  9. Evelyne 24 april 2013 bij 19:29 #

    Wat een leuk initiatief met de blokken ruil! De tulpenblokken zijn heerlijk vrolijk, echt lente tulpen.
    Wat lief dat iemand aan jullie denkt als ze de Sunbonnet mannetjes op de beurs zien liggen. Heel attent!!
    Je Japanse quilt vind ik fantastisch, wat maak je toch mooi werk!

    groetjes, Evelyne

  10. Renske 24 april 2013 bij 19:30 #

    Wat zijn ze toch mooi Gert. Mooie kleuren bij elkaar. Het is net alsof je over de bollenvelden bij de keukenhof kijkt.😉 De Japanse vouwblokjes zijn echt schitterend. Wat een idee omdat zo te doen. Ook weer met mooie stofjes. Succes met alles.
    Groetjes,
    Renske

  11. Ria 24 april 2013 bij 19:57 #

    Wat e vrolijke tulpjes heb je mogen ontvangen, frisse kleurtjes. Die twee knoopjes zijn ook helemaal geweldig. Maar de vouwseltjes voor je Japanse zijn supermooi.

    Groetjes van Ria ;0))

  12. mieke 24 april 2013 bij 20:06 #

    Hele leuke blokken.
    En de tulpen ………dat gaat een heel gezellig kleed worden.
    grtjs Mieke

  13. zipjezopje 24 april 2013 bij 21:29 #

    Wat een mooi bosje tulpen, ze passen goed bij elkaar, en ah die 2 mennekes, leuk!

  14. Willeke 24 april 2013 bij 21:56 #

    Bofkont.. zoveel vrije dagen in ’t verschiet. De tulpen zijn errug leuk!

  15. Jane in Wales 24 april 2013 bij 22:14 #

    Wat leuk, die fleurige tulpen! Je Japanse wordt een schoonheid!

  16. Gerard Quak 25 april 2013 bij 10:34 #

    Even zijn wij een weekje naar Engeland en dan staan er ineens twee stukjes op je weblog. Heel leuk om te lezen en prachtige dingen laat je zien. Je Japanse blokken zijn werkelijk prachtig. Ik ben jaloers op de tulpenblokken, ze zijn schitterend!

  17. sylvia 25 april 2013 bij 12:06 #

    errug leuk, die tulpen……..met knopen!!!!
    en je Japanner wordt ook steeds mooier, wilde dat er een winkel met japanse stoffen een beetje hier in de buurt zat! Van Inge een prachtig boek met japanse blokken gekregen, met stof, maar wil natuurlijk meer…;)

  18. Anita 25 april 2013 bij 13:56 #

    Wat een leuke tulpenblokken heb je al gekregen. Dat wordt vast een hele mooie quilt. Je Japanse blokken zijn ook super.

  19. Annerieke 25 april 2013 bij 14:05 #

    Ziet er mooi uit. Het zijn prachtige knoopjes😉, ontzettend lief.

  20. Carin 27 april 2013 bij 10:48 #

    Wat leuk die tulpenblokken, maar dat japanse blok is prachtig met het knoopje in het midden !!

  21. Marion 27 april 2013 bij 12:18 #

    Gert wat ben je druk met allemaal leuke dingen te maken. Dat Japanseblok vind ik helemaal geweldig.
    Heel veel succes met de vooruitgang. Lieve groetjes van Marion

  22. miranda 27 april 2013 bij 23:21 #

    Geweldig die tulpen! Heerlijk lentegevoel..en die knoopjes derbij, love it! Je Japanse lapjes worden mooi verwerkt zo in deze blokken Gert. Fijne vakantie en gewoon genieten hoor, of het nu van les, lapjes, het vriendje of wat dan ook doen….

  23. Joke Zweden 5 mei 2013 bij 07:54 #

    Schitterend
    en vond het zo leuk om je gisteren gezien te hebben, veel plezier van de week in London wou dat i mee kon schitterende stad geniet, er is heel veel te zien, zou je aanradden een bus te nemen vercshillende kleuren, en dan steeds uitstappen dan zie je heel veel
    liefs Joke

  24. Willeke 6 mei 2013 bij 00:09 #

    Dat knoopje van Cuny is inderdaad hartstikke leuk! Ik had geen idee van het bestaan ervan. groetjes,

Geef een reactie

