Bijna alle tulpen zijn gearriveerd

8 Mei

De vorige posting is al weer even geleden, en intussen zijn bijna alle tulpen bij mij gearriveerd. Ik mis nog 1 inzending, maar dat is bekend dat ik deze wat later ontvang in verband met vakantie van degene die ‘m gaat maken. Dit zijn alle tulpen bij elkaar:foto 2We zijn met 12 deelnemers aan deze blokkenruil, maar je ziet dat er 13 blokken liggen, terwijl ik er nog 1 moet krijgen. Dat komt omdat ik van 2 deelnemers 2 blokken heb ontvangen. Ik moet nog even bedenken of ik ze alle 14 dan in de top verwerk, of dat ik ga voor 12 blokken (van iedereen 1 exemplaar) en dat ik de andere 2 aan de achterkant verwerk. Grappig om te zien dat mijn eigen blok (linksboven) zelfs wat bleekjes afsteekt bij alle andere fleurige exemplaren. Maar goed: niet iedere tulp is natuurlijk hetzelfde.

Voor mijn Japanse samplerquilt maakte ik weer 2 nieuwe blokken:foto 5Het blok links bovenin komt uit het laatste boek van Yoko Saito en het andere blok heb ik zelf getekend met behulp van een passer. Beide zijn erg goed geslaagd, en passen prima bij de rest van de blokken. Je ziet het: er is nog geen nieuw huisje en boompje bij gekomen, even binnenkort wat moed verzamelen om met het vervolg van deze piepkleine blokjes verder te gaan๐Ÿ˜‰

De boekenkast is de afgelopen periode ook weer wat aangevuld met 2 prachtig uitgevoerde boeken van QuiltMania, namelijk het nieuwste boek van Petra Prins en An Moonen, en het nieuwe boek van Di Ford:foto 3Heel mooi verzorgde en uitgevoerde boeken, met prachtige quilts en patronen. Heerlijke blader- en genietboeken.

Afgelopen weekend was Di Ford zelf aanwezig op de Expo Veldhoven, en zaterdag had ik mijn boek mee genomen om door haar te laten signeren. Ik ben meteen aan het begin van de dag (toen het nog lekker rustig was) naar haar toe gegaan en heb even met haar en haar man staan praten. En daarna heb ik natuurlijk mijn boek laten signeren, ik vind het toch wel altijd bijzonder als er een originele handtekening in staat:foto 4Tijdens de tentoonstelling en beurs in Veldhoven heb ik weer volop mooie quilts en ideeรซn gezien, en ook bij alle aanwezige winkels was het volop genieten. Dit is de buit die ik na afloop meenam naar huis: nieuwe “Japanners” voor mijn toekomstige blokken voor de sampler, en een exemplaar van het Japanse Patchwork Tsushin magazine:Patchwork Tsushin

 

13 Reacties to “Bijna alle tulpen zijn gearriveerd”

  1. Phyllis 8 mei 2013 bij 17:05 #

    Heel erg leuk al die tulpen bij elkaar, de variatie in kleuren en sterkte maakt het juist zo bijzonder. Ja, die nieuwe QM boeken, mooi he? Heb mijn boek zondag ook door Di laten signeren, het was zondag niet zo heel druk op de beurs, dus had ook tijd voor een praatje (leuke vrouw, die Di) en tijd om in alle rust haar quilts te bewonderen en fotograferen. Zoveel inspiratie!
    Je eigen inbreng in de Japanse quilt zijn zeer geslaagd, vooral ook het door jezelf getekende Dresdenplate’je. Daar zou je zo maar een grotere quilt van kunnen maken, echt een enig blok!

  2. Evelyne 8 mei 2013 bij 18:28 #

    Wat een leuke blokken, je tulpen quilt zal vast leuk en vrolijk worden.
    Het idee van de twee extra blokken voor de achterkant te gebruiken vind ik erg goed.
    Je Japanse quilt vind ik fantastisch, wat een plaatje! Mooie stoffen!
    Prachtige boeken en geweldig dat je het hebt laten signeren!
    Succes verder met het quilten .
    groetjes, Evelyne

  3. Renske 8 mei 2013 bij 19:37 #

    Dit zijn wel hele leuke blokken hoor en de kleuren zijn ook prachtig. Mooie Japanse blokken en stofjes. Leuk dat je de boeken hebt laten tekenen, dan is het wel heel erg speciaal voor je.

  4. mieke 8 mei 2013 bij 21:53 #

    Leuk die tulpen blokken.
    En ook leuk een originele handtekening. incl praatje.
    De blokjes voor de sampler zijn mooi.

  5. wilma oud 8 mei 2013 bij 23:06 #

    Mooie stofjes Gert!

  6. Yvonne 9 mei 2013 bij 08:22 #

    Prachtige blokken heb je gemaakt van je Japanse stoffen en ook de tulpen zien er zo bij elkaar prachtig uit. Wordt vast ook een beauty van een quilt!

  7. Lida 9 mei 2013 bij 10:24 #

    Gaaf om alle tulpen zo samen te zien en ik ben dus ook benieuwd hoe je alles gaat verwerken! Ik vind de kleurtjes wonderwel bij elkaar passen! Je Japanse blokken zijn echt prachtig geworden! Veel plezier met je steekjes knuffel
    Lida

  8. Martine 9 mei 2013 bij 18:26 #

    Ik vind jouw tulpenblokje echt super. Gaat vast een leuke quilt worden en de combinatie tulpen met japanse stofjes zou ook leuk zijn.
    Verder vond ik het weer gezellig je te zien.
    Tot de volgende tentoonstelling.

  9. Gerard Quak 9 mei 2013 bij 19:33 #

    Schitterende serie tulpen en ja tulpen kunnen er werkelijk uitspringen wat kleur aangaat en dat doen ze bij jou nu ook. Mooi.
    Je Japanse blokken zijn fijntjes van stof, kleur en hoe je ze gemaakt hebt. Ook mooi! De boeken zijn een aanwinst en helemaal als de handtekening van de schrijfster er in is gekomen!

  10. creatievelingelly 13 mei 2013 bij 08:15 #

    Gefeliciteerd dat je blok van de week bent bij het gilde. Hiermee word je in het zonnetje gezet.

  11. cobie 13 mei 2013 bij 10:35 #

    gefeliciteerd,met je blog van de week bij het gilde,wat een eer.
    gr. cobie

  12. Jantine Urban 13 mei 2013 bij 12:19 #

    Wat een geweldig idee, een Japanse Sampler! De blokken worden mooi, ik ben erg benieuwd naar het geheel!

  13. Patricia 26 september 2014 bij 18:45 #

    Wat een prachtige stoffen !

Geef een reactie

