Bijna een affo

16 Aug

De afgelopen tijd was het wat stiller hier op deze blog, maar er was nou eenmaal weinig spannends te melden. Niet dat ik niets gedaan heb, maar het zou wat saai worden als ik steeds alleen maar zou schrijven: ik ben (nog steeds) mijn Wedding Ring aan het quilten… Want dat was waar ik de afgelopen tijd eigenlijk alleen maar mee bezig ben geweest. Maar wel met resultaat: ik kan nu melden dat het quiltwerk klaar is!!! Morgen neem ik de quilt even mee naar de winkel om stof voor de afwerkbies uit te zoeken, en dan kan ik daarna aan de slag met het afwerken van de quilt. Ik laat er nog geen foto van zien, pas als de quilt helemaal klaar is, post ik er weer over. Tot die tijd moeten jullie het nog even doen met deze work in progress foto😉

Laatste WIP foto

Laatste WIP foto

Het enige wat ik tussendoor nog even gedaan heb, is het volgende blok maken voor de It Giet Oan Blokkenruil. Van Wil kregen wij het verzoek om voor haar een Schoolhouse blok te maken, in rode en witte stoffen. De gekozen methode was foundationpiecing en Wil had bij haar tekening ook een paar velletjes luierinleg gedaan om de tekening op over te nemen en om op te naaien. Ik vond het een heel erg leuk blok om te maken. Ik vind dit soort huisjes/schooltjes altijd wel erg leuk, en dit was ook een mooi formaat. En de gevraagde kleuren vind ik erg mooi bij elkaar. Dit is mijn blok geworden:

Schoolhouse blok voor Wil

Schoolhouse blok voor Wil

En toen ik afgelopen week het quiltwerk van de Wedding Ring klaar had, had ik daarna mooi de tijd om nu eindelijk eens het “reistenue” voor Sunbonnet Sue te maken. Want Sue gaat binnenkort op wereldreis (wat dan weer toepasselijk is voor een quilt met de titel “Sunbonnet Sue’s Wereldreis”) Hoewel, een wereldreis is het nou niet echt, maar het is wel voor het eerst dat Sue alleen zover op reis gaat. Aanstaande dinsdag breng ik Sue namelijk eerst naar Hilversum, waar zij een aantal van de andere quilts zal “ontmoeten”, daarna reizen ze met z’n allen door naar Nijkerk en van daaruit reizen ze door naar Alkmaar. En dan in Alkmaar gaat zij de Grote Kerk uitgebreid van binnen bekijken, want hier mag zij maar liefst 6 dagen verblijven…

Jullie hadden het waarschijnlijk al wel door: Sue is geselecteerd om (met heel veel andere mooie quilts) geëxposeerd te worden tijdens de Algemene Tentoonstelling van het QuiltersGilde in Alkmaar. En om het vervoer nu zo soepel mogelijk te laten verlopen, moest er nog een handige opberghoes gemaakt worden. Ik had nog dikke gestreepte stof van de IKEA liggen, welke ik voor de buitenkant gebruikt heb. En aan de binnenkant zit lekker gladde voeringstof. Koord erin verwerkt met een handige koordstopper, label erop en Sue is klaar voor de reis:

Hoes Sunbonnet Sue

Hoes Sunbonnet Sue

Dinsdag breng ik haar weg, en dan in september ga ik kijken of ze een mooi plekje in de kerk heeft gekregen. Komen jullie ook kijken naar al die mooie quilts die er zullen hangen?

Omdat ik dus nog even moet wachten op de stof voor de bies van de Wedding Ring, en ik nog helemaal in het quiltritme zit, besloot ik om meteen maar door te gaan met nog een UFO. Ik heb namelijk de top van mijn New York quiltje meteen geregen en ben deze intussen al aan het quilten. Dus binnenkort kan ik hier in ieder geval 1, maar misschien wel 2 affo’s laten zien!

New York quiltje

New York quiltje

 

19 Reacties to “Bijna een affo”

  1. Ria 16 augustus 2013 bij 20:35 #

    Het ziet er weer allemaal goed uit. en een perfect riestenu voor Sue.

    Groetjes van Ria ;0))

  2. Ineke Hulzebos 16 augustus 2013 bij 21:00 #

    Spannend, bijna een AFFO!!! En ik weet nog niet of ik naar Alkmaar ga, ligt er aan hoe het hier allemaal loopt.
    Fijn weekend

  3. Jeannet 16 augustus 2013 bij 21:19 #

    Wat zal je affo mooi worden Gert….en je hoes vind ik ook super, die moet ik dus ook nog maken, nog achter voeringstof aan, doe je de quilt nou met de goede kant buiten oprollen of juist naar binnen? Weet jij vast wel.
    Hartelijke groet, Jeannet

  4. Francien 16 augustus 2013 bij 21:29 #

    Ohhhh…ik vind je NY quiltje ook prachtig Gert…allebei de quilts worden weer “masterpieces”…ben benieuwd naar allebei….groetjes Francien….

  5. Rennie de Jonge-Bestman 16 augustus 2013 bij 22:36 #

    Dat wordt smullenin Alkmaar. Ik zal Sue zeker gaan bewonderen.

  6. Petra 17 augustus 2013 bij 00:10 #

    Sue gaat het vast prima naar haar zin krijgen in Alkmaar -:)

  7. miranda 17 augustus 2013 bij 08:06 #

    Dat gaat lekker, dat gaat beter! En weer een quiltje bijna af…
    En die Sue…laat ze maar gaan. De wijde wereld gaan ontdekken, vele mensen mag ontmoeten en natuurlijk bewonderd worden.

  8. Sylvia 17 augustus 2013 bij 08:13 #

    Dat NY quiltje zal een dierbaar quiltje zijn, echt leuk met al die bijzondere stofjes!!!

  9. Anja M 17 augustus 2013 bij 09:12 #

    Wat leuk dat Sue naar Alkmaar gaat, jammer dat het voor mij zover weg is anders was ik haar gaan bewonderen.
    Quiltgroetjes Anja.

  10. Floor 17 augustus 2013 bij 10:04 #

    Je bent lekker bezig Gert! Leuk toch om weer een affo te hebben.
    Je hebt vast een mooi stofje uitgezocht voor de afwerkbies en dat kan er dan mooi in het weekend aan worden gezet.
    Het huisje is ook erg leuk. Eigenlijk zijn die altijd leuk, in welke kleur je ze ook maakt.
    En dan Sue die helemaal alleen (zonder jou) naar Alkmaar gaat!
    Best eng voor zo’n kleine meid. Maar gelukkig kom je naar haar kijken als ze “hangt”.
    Ik jammer genoeg niet, het is me te ver van Utrecht.
    Groetjes,
    Floor

  11. Gerard Quak 17 augustus 2013 bij 12:29 #

    Ik ben vreselijk benieuwd naar het eindresultaat van de weddingringquilt. Van wat ik heb gezien is het al mooi, dus als hij af is…
    Leuk als je quilt tentoongesteld gaat worden. Prima reiskleding voor Sue! Als ik in Nederland zou zijn zou ik komen kijken, maar in die tijd blijf ik thuis: zuid-west Frankrijk, heerlijk!

  12. Berna 17 augustus 2013 bij 13:47 #

    Heerlijk een bijna affo! Kan die ook zijn plekje vinden.
    Hierzit er momenteel een in de droger.
    Leuk dat Sue naar Alkmaar mag. Helaas zijn wij dan niet in het land.

  13. Juud 17 augustus 2013 bij 23:31 #

    Affo’s, oh ik droom ervan! Of ik sue kom bekijken? Misschien, wie weet. Shoppen in Alkmaar moet leuk zijn. Je ny quilt is echt te gek! Wat een super stoffen! Fijn zondag, dag juud

  14. Evelyne 18 augustus 2013 bij 01:45 #

    Je maakt me nieuwsgierig! Je Wedding ring ziet er al mooi uit.
    Wat gaat je Sue verzorgt op reis!
    Jammer dat ik niet in Nederland ben anders kwam ik zeker kijken.
    Succes met de laatste steekjes.

    Fijne zondag.
    Evelyne

  15. W 18 augustus 2013 bij 10:58 #

    Wat maak je een prachtige werkstukken Gert. Een Kunstenaar met textiel. Je kaartje dat je me al een aantal jaren geleden gaf zit nog steeds in m,n tas. Je bent een kanjer. Ik,doe niet mee aan de wedstrijd wie de meeste vrienden heeft, ik zoek de krenten uit de pap. Heel veel dank voor je aardige spontane reactie.

  16. Anita A 18 augustus 2013 bij 11:40 #

    Wat een tempo ineens! Ga zo door zou ik zeggen!

  17. Ageeth 18 augustus 2013 bij 12:11 #

    Super, dat je het quiltwerk voor de weddingringquilt helemaal klaar hebt, wat zal dat een goed gevoel geven. En vooral ook superleuk, dat je Sunbonnet Sue in de kerk mag hangen (en haar reispakje ziet er geweldig uit)!
    Groetjes van Ageeth

  18. Jane in Wales 18 augustus 2013 bij 15:30 #

    Jij hebt inderdaad niet stilgezeten zeg!Geweldig dat je weddingring af is (ben zooooo benieuwd naar de foto!), en wat enig dat Sue helemaal naar Alkmaar gaat, wat een prachtige hoes heb je voor haar gemaakt!

  19. Yvonne 19 augustus 2013 bij 11:11 #

    Volgens mij is ie echt super geworden Gert! Ben zo benieuwd ‘m helemaal te zien! Gaaf New York quiltje ben je aan het maken. Heb ook een zwak voor die stad dus van zulke stofjes gaat mijn hart sneller kloppen!

Geef een reactie

