De Wedding Ring is klaar

19 Aug

Afgelopen zaterdag heb ik de stof uitgezocht voor de afwerkbies voor de Wedding Ring quilt, welke ik ’s avonds al aan de quilt kon naaien. Op zondag heb ik de bies omgeslagen en vastgenaaid aan de achterkant. Daarna kon de quilt een rondje draaien in de wasmachine, want de blauwe stift zat er ook nog in, even drogen en klaar! Dus eindelijk kan ik hier een foto laten zien van het eindresultaat:

Wedding Ring quilt

Wedding Ring quilt

En zo ziet de achterkant er uit, met de Ikat stof van Kaffe Fassett:

Achterkant Wedding Ring

Achterkant Wedding Ring

De oplettende kijker zal zien dat er nog geen tunnel aan zit en de quilt nog geen label heeft, maar dat komt nog.

Hier nog even wat foto’s van het quiltwerk:

Het naaien van de afwerkbies was nog even een uitdaging. Vanwege de ronde vormen in de quilt, moest de bies schuin van draad gesneden worden. Het vastnaaien aan de voorkant viel nog wel mee, maar het omslaan naar de achterkant was met name in de hoekjes nog best “Hogere School Quiltwerk”. Niet overal even netjes, maar ik ben er tevreden over. Gelukkig hoorde ik nog net op tijd dat ik een dergelijke bies niet dubbel moet maken (wat ik normaal altijd doe vanwege de extra stevigheid), maar enkel, omdat het schuin van draad is. Bij een dubbele bies heft het schuin van draad zich als het ware op, waardoor de bies nog moeilijk te plooien is. Weer wat geleerd ;-)  Voor de bies koos ik trouwens een mooie donkerpaarse effen stof:

Afwerkbies Wedding Ring

Afwerkbies Wedding Ring

De afmeting van de quilt is 86×86 centimeter, dus een mooie afmeting voor bij ons aan de muur. Als de tunnel er aan zit, kan ik ‘m ophangen en het resultaat nog beter bekijken. Ik ben er blij mee!

28 Reacties to “De Wedding Ring is klaar”

  1. Francis Gortmaker 19 augustus 2013 bij 18:17 #

    Wat is dit mooi!! En in het paars ook nog, helemaal mijn favoriete kleur! Je hebt wel eer van je werk hoor!
    Groetjes, Francis.

  2. Anja M 19 augustus 2013 bij 18:26 #

    Wat is hij mooi geworden Gert.
    Dat van die enkele bies wist ik ook niet, dus leer ik ook weer wat bij, ik doe het ook altijd dubbel.
    Quilt groetjes Anja.

  3. Jacqueline (neeftje) 19 augustus 2013 bij 18:28 #

    Mooi gedaan! Hij is prachtig!

  4. mieke 19 augustus 2013 bij 18:34 #

    Het ziet er super mooi uit.
    En paars zijn mooie kleuren.

  5. Berna 19 augustus 2013 bij 18:45 #

    Een prachtig resultaat waar je trots op mag zijn! Gefeliciteerd met deze mooie affo.

  6. Floor 19 augustus 2013 bij 19:09 #

    Bij de eerste foto dacht ik al: dat is moeilijk om daar een randje aan te zetten.
    Dat klopt dus, maar het is je mooi gelukt hoor Gert, je bent geslaagd voor het examen.
    Hij is best nog groot, op de foto lijkt het een heel klein quiltje, omdat je niks ter vergelijking hebt.
    Nu even een tunnel en dan hangt hij leuk in jullie kamer.
    Groetjes,
    Floor

  7. Francien 19 augustus 2013 bij 19:22 #

    Eerlijk nooit gedacht dat een paarse quilt zo mooi kan zijn….paars is niet zo mijn kleur in alles……maar dit is schitterend…je hebt het naaien en quilten prachtig gedaan…en zo vlug!!…je kunt er trots op zijn hoor….groetjes Francien

  8. Jennifer 19 augustus 2013 bij 19:41 #

    Hoi Gert,

    Ik kan niet anders zeggen dan dat hij erg mooi is geworden.

    Gr. Jennifer

  9. Ria 19 augustus 2013 bij 20:04 #

    Wat een plaatje, natuurlijk een geweldige kleur en de wasmachine goed doorstaan. Het is weer een werkstuk om trots op te zijn het klopt helemaal.

    Groetjes van Ria ;0))

  10. Cobie 19 augustus 2013 bij 20:17 #

    Mooi geworden hoor.

  11. Klaske 19 augustus 2013 bij 21:05 #

    Prachtig Gert!!

  12. Jeannet 19 augustus 2013 bij 21:28 #

    Heel erg mooi Gert, ook met die lichte stukken in de middengedeelten, goed over nagedacht, en natuurlijk je prachtige quiltwerk!

  13. quiltingingrid 19 augustus 2013 bij 21:48 #

    Prachtige quilt geworden. Echt mooi van kleur.

  14. Willeke 19 augustus 2013 bij 22:08 #

    Prachtig, ook door de verwerking van de kleuren. Bedankt voor de tip over de bies. Ik zou er niet bij nagedacht hebben en hoop dat ik er aan denk als ik ook eens een soortgelijke bies moet maken.

  15. inge 19 augustus 2013 bij 22:13 #

    wat een prachtige quilt! als er geen plaats is aan jullie muur…😉

  16. Rennie de Jonge-Bestman 19 augustus 2013 bij 22:40 #

    Gert je kuntmoprecht trots zijn. Het is een knap stukje quiltkunst. Schitterende kleurencombinaties, mooi gequilt etc etc

  17. Greetje 19 augustus 2013 bij 23:52 #

    Heel erg mooi geworden Gert! En de kleuren zijn prachtig.

  18. Anita A 20 augustus 2013 bij 10:02 #

    Gert, dat ziet er weer fraai uit. Past ook mooi bij mij in de woonkamer! Haha

  19. Jane in Wales 20 augustus 2013 bij 11:20 #

    Fantastisch! Wat is die mooi geworden. Je quiltwrk is ook prachtig. Daar kun je echt trots op zijn!

  20. Gerard Quak 20 augustus 2013 bij 16:38 #

    In ÊÊn woord: PRACHTIG! Zo op de foto zie i geen “minder nette” stukjes en de gebogen bies is echt super! Ik hou van de gebruikte kleuren!

  21. Marion 20 augustus 2013 bij 20:20 #

    Gert dit is echt een kunstwerk.

    Lieve groetjes van Marion

  22. Evelyne 20 augustus 2013 bij 23:31 #

    Wat is hij mooi geworden en je gekozen kleuren vind ik fantastisch!
    Het quiltwerk is ook al zo mooi, kortom S*U*P*E*R*!!

    Lieve groetjes, Evelyne

  23. Johanna Zweden 21 augustus 2013 bij 09:13 #

    Wat is hij mooi geworden, schitterend
    Fijne dag groetjes Joke

  24. Ingeborg 21 augustus 2013 bij 11:50 #

    Wat is ie mooi!
    En een leuk detail: dat je die foto’s van het quiltwerk rond hebt gemaakt. Leuk!

  25. Marja 21 augustus 2013 bij 14:26 #

    erg mooi!goede kleur paars voor de bies!

  26. Phyllis 23 augustus 2013 bij 21:38 #

    De quilt is erg mooi geworden, mooie stoffen voor bies en achterkant gekozen. Lijkt me inderdaad erg lastig om die bies er netjes aan te zetten, doe het je niet na!

  27. Willeke 24 augustus 2013 bij 11:28 #

    WAUW Gert, hij is echt P*R*A*C*H*T*I*G!!!!!! Door het kleurgebruik zit er zelfs diepte in!
    en wat een geweldig quiltwerk!
    Petje af (opnieuw)!

  28. Lida 28 augustus 2013 bij 16:22 #

    Wat een schitterende quilt is het geworden, heb hem even uitvergroot om je prachtige quiltwerk te bekijken en wat is hij mooi! Petje af voor jouw steekjes!
    Knuffel
    Lida

Geef een reactie

