Hard werken

9 Okt

Hier even een kort berichtje om te laten weten dat ik nog steeds actief ben in de quilt- en blogwereld, ondanks dat het al bijna een maand geleden is dat ik iets geschreven heb😉 Jullie zouden wellicht gaan denken dat ik niets meer doe, maar niets is minder waar. Ik ben juist heel druk geweest, alleen was dat wat uit mijn handen kwam niet interessant genoeg om steeds te laten zien.

Ik heb namelijk laatst de oogkleppen opgezet en heb mij volledig gestort op een project wat al een tijd ligt. Ik schreef er in de vorige posting ook al over, namelijk mijn “Watashi no Nihon no Takarabako” quilt. Ik moest toen nog ruim 100 blokjes maken (met de hand), maar ik heb de afgelopen tijd zo goed als alleen maar hieraan gewerkt…

En met resultaat, want met lichte trots kan ik melden dat ik nu alle losse blokken klaar heb. Dit zijn dus alleen de blokken, ze moeten nu allemaal nog aan elkaar gezet worden. Afgelopen week heb ik alle blokken uitgelegd op bed om een goede verdeling tussen de blokken en de kleuren te maken. Zo ziet het geheel er ongeveer uit. Dit is niet de definitieve volgorde, want na het maken van de foto heb ik nog het een en ander verschoven, maar het geeft wel een beeld van het totaal.

Losse blokken Japanese Boxes

Losse blokken Japanese Boxes

Nadat ik tevreden was over de verdeling, heb ik heel voorzichtig rij voor rij opgestapeld en per rij in een ziplock zakje gedaan, zodat ik weet in welke volgorde ik ze moet naaien.

De eerste 4 rijen zitten aan elkaar, en het wordt steeds mooier! Ik heb dus nog een lange weg te gaan, maar ik ben wel hard op weg richting de finish🙂

De eerste 4 rijen

De eerste 4 rijen

21 Reacties to “Hard werken”

  1. Dorine 9 oktober 2013 bij 12:27 #

    Wow wat wordt dat mooi en fijntjes echt super Gert

  2. Floor 9 oktober 2013 bij 12:36 #

    Wat is het een grote quilts geworden, en zo mooi al die blokjes!
    Het lijken echt doosjes waar je zo in kunt kijken en waar je dan een mooie Japans stofje ziet.
    Leuk dat ik je man zaterdag eventjes zag in de winkel.
    Zou best gezellig zijn als hij ook zin kreeg in quilten niet?
    Maar hij heeft vast weer andere hobby’s, ook leuk.
    Groetjes,
    Floor

  3. Betsie 9 oktober 2013 bij 14:08 #

    Prachtig,…..wat een mooi effect!!!!!!!!

  4. Rose-Anne de Haan 9 oktober 2013 bij 16:03 #

    Wordt erg mooi!!

  5. mieke 9 oktober 2013 bij 17:30 #

    Jij hebt eer van je werk hoor, hartstikke mooi si het.
    succes met het aan elkaar zetten.
    grtjs Mieke

  6. saskia 9 oktober 2013 bij 17:40 #

    Mooi werk,Gert

  7. Ingeborg 9 oktober 2013 bij 17:51 #

    Ooooh Gert, die wordt mooi!

  8. Berna 9 oktober 2013 bij 18:15 #

    Wow wat een mooie quilt wordt dit Gert! Super die diepte erin.

  9. Anita 9 oktober 2013 bij 19:15 #

    Wat wordt hij mooi. Heel bijzonder. Ik ken dat gevoel van doorgaan en geen tijd hebben voor bloggen of iets anders.

  10. Yvonne 9 oktober 2013 bij 19:45 #

    Had het al gezien op FB Gert, wordt echt heel mooi!

  11. Rennie de Jonge-Bestman 9 oktober 2013 bij 20:29 #

    Wouw wouw wouw ik ben helemaal verliefd.

  12. Francis Gortmaker 9 oktober 2013 bij 20:45 #

    Echt heel bijzonder!

  13. Ria 9 oktober 2013 bij 20:57 #

    Wat een geweldig prestatie, petje af hoor.

    Groetjea Ria ;0))

  14. creatievelingelly 10 oktober 2013 bij 07:20 #

    Het wordt echt een plaatje.

  15. Phyllis 10 oktober 2013 bij 09:06 #

    Wordt echt prachtig! Goed dat je hem nu afmaakt, zo zonde als dit blijft liggen. Veel plezier ermee nog!

  16. Erica 10 oktober 2013 bij 16:44 #

    Je mag met recht bijzonder trots zijn! Wat een mooi werk.

  17. EllyvD 10 oktober 2013 bij 22:29 #

    Gert, dat ziet er geweldig mooi uit. Al die doosjes, net echt. Natuurlijk krijg ik nu het gevoel: dat wil ik ook maken! Maar ja, er ligt hier nog wel het een en ander wat roept om aandacht! Succes met al die rijen🙂 Groetjes,

  18. Digna 11 oktober 2013 bij 08:12 #

    Wat wordt díe schitterend! Hij doet nu al zo warm aan! En hoe verder je komt hoe mooier hij wordt, dat is altijd zo leuk.

    Groeten van Digna

  19. Juud 12 oktober 2013 bij 08:01 #

    Op FB heb ik dit ook al mogen zien. Eerlijk gezegd dacht ik dat her al aan elkaar zat, zo mooi had je het neergelegd. Leuk om nu de blokken aan elkaar te zetten. Je maakt echt veel verschillende dingen, leuk om te zien. Goed weekend.

  20. Gerard Quak 12 oktober 2013 bij 12:21 #

    Het ziet er nu al PRACHTIG uit, Gert! Niets aan trekken van de weblog-must, je schrijft er maar op, wanneer er wat te melden valt of te laten zien. Zo doe ik dat ook, want anders wordt het een dwang en dat is niet leuk meer.

  21. Anja van den Ham 15 oktober 2013 bij 09:20 #

    Echt heel erg mooi!

Geef een reactie

