Elf rijen klaar

23 Okt

De afgelopen 2 weken (sinds de vorige posting hier) heb ik vrijwel continue gewerkt aan mijn “Watashi no Nihon no Takarabako” quilt. En met succes, want intussen heb ik al 11 rijen aan elkaar zitten, en wordt de quilt steeds mooier:

Elf rijen

Elf rijen

De volgende rij (nr. 12) is ook meteen de langste strook dan: die bestaat uit 18 blokken en 2 uiteindes. Daarna komen er nog 4 rijen van diezelfde lengte, en daarna worden de rijen al weer korter. Kortom: ik schiet lekker op. De oplettende kijker zal gezien hebben dat de rijen rechts bovenin niet doorlopen, maar dat klopt: die hoek wordt iets anders dan de andere hoeken. Maar dat laat ik wel zien als die er aan zit.

Afgelopen week waren van donderdag tot en met zondag in Veldhoven weer de jaarlijkse Open European Quilt Championships. Ik ben daar vrijdag als bezoeker naartoe geweest en zondag werkte ik in de stand van Carol Cox. Dit soort beurzen en tentoonstellingen zijn altijd erg de moeite waard om te bezoeken, en soms lijkt het net 1 grote reunie: overal kom je bekenden tegen, en dus is het naast het genieten van alle mooie quilts vooral ook heel veel kletsenπŸ˜‰

Waar ik erg blij mee was, is dat in de stand pal naast Carol Cox de bijzonder aardige mensen van Euro Japan Links uit Engeland stonden. Dit zijn heel erg lieve en sympathieke mensen, met een prachtige collectie Japanse stoffen. En laat ik nou dol zijn op Japanse stoffen!πŸ™‚ Het zal dan waarschijnlijk ook niemand verbazen dat ik hier nog wat prachtige stoffen gevonden heb.

Hoewel ik dus nog druk bezig ben met het naaien van de top van mijn quilt, vond ik bij hen al wel stof die ik voor de achterkant wil gebruiken. Toen ik deze stof zag, was ik eigenlijk meteen verkocht en wist ik dat ik deze wilde gebruiken:

Japanse stof voor achterkant

Japanse stof voor achterkant

De meeste van mijn quilts hangen wisselend aan de muur bij ons thuis, dus dan zie je de achterkant minder vaak, maar ik vind het wel belangrijk dat de achterkant toch ook bij de voorkant past. En dat doet deze stof wat mij betreft zeker. Nog meer motivatie om de quilt snel af te maken.

En naast de stof voor de achterkant vond ik ook o.a. deze fat quarters:

Japanse fat quarters

Japanse fat quarters

De stof met de Maneki Neko print (Japanse Gelukskat) was gewoon te schattig om te laten liggen. Wat erg grappig was om te zien: ik had van deze stof een foto op mijn Facebook gepost, en op zondag kwamen er meerdere quilters naar aanleiding van die foto vragen waar ik die stof gevonden hadπŸ™‚ En de andere 2 stoffen zijn gewoon mooi. Van de stof met de hexagons er op wil ik “ooit” nog eens een klein mini quiltje maken voor in de hanger op de vensterbank: alleen even quilten rondom de hexagons en klaar.

21 Reacties to “Elf rijen klaar”

  1. Francien 23 oktober 2013 bij 13:16 #

    Jaaa mooi Gert de stof voor de achterkant……en de andere stofjes zijn gewoon keileuk!!….je gaat als een speer….. maar het is ook hartstikke leuk aan zo`n mooie quilt te werken.en hem te zien “groeien”……prikse verder ….en hoop dat het met Sigmund..een beetje beter gaat……

  2. Berna 23 oktober 2013 bij 13:40 #

    Prachtig die diepte in je quilt. Jammer dat we je niet troffen. Wij zijn zaterdag geweest.

  3. Berna 23 oktober 2013 bij 13:41 #

    O ja, die achterkant is er heel mooi bij!

  4. Hubertine 23 oktober 2013 bij 14:14 #

    Wat een snoepige stofjes!!! En je Watashi no Nihon no Takarabako quilt wordt ook zΓ³ mooi!!

  5. lia 23 oktober 2013 bij 14:25 #

    Wat een prachtige quilt wordt dat ,donderdag was ik in Veldhoven altijd leuk of je nou van traditioneel of modern houdt.De Japanse mijnheer is al jaren mijn favoriet.
    Groetjes Lia

  6. Anita - Vlijtige Handjes 23 oktober 2013 bij 14:41 #

    Mooie achtergrond helemaal in sfeer. De ontmoetingen zijn soms nog leuker dan de stalletjes……….

  7. Jeannet 23 oktober 2013 bij 16:11 #

    Leuk Gert, was weer gezellig met je! en laat ik nou niet alleen die kattenstof, maar ook die hexagonnenstof gekocht hebben, het os precies wat je zegt, wat een ongelofelijk lieve mensen waren dat, ik heb het ze nog gezegd ook! Dat maakt het werken met hun stoffen voor mij nog specialer.

  8. Lida 23 oktober 2013 bij 16:46 #

    Was gezellig om je weer te zien en wat een mooie stof, eigenlijk te mooi voor een achterkant maar ik hou ook van mooi achterkanten! Leuke aanwinst die lapjes! Groetjes
    Lida

  9. Yvonne 23 oktober 2013 bij 18:51 #

    Mmmm…. Mooie stofjes! En je quilt wordt echt heel mooi! Wat moet dat genieten zijn bij elke rij die af is!

  10. Floor 23 oktober 2013 bij 18:57 #

    Wat een mooie achterkant stof. Eigenlijk wel jammer dat je daar niets van ziet straks.
    Maar misschien af en toe omkeren en even kijken.
    Dat stofje met hexjes, is natuurlijk wel voor luie mensen hoor Gert.
    Even de hexjes doorquilten en klaar, weet niet wat Maria hier van gaat vinden.
    Maar gewoon niet vertellen….
    Fijn dat je genoten hebt van de beurs, heb er al veel over gezien op diverse blogs.

  11. Ria 23 oktober 2013 bij 19:55 #

    Het was een mooie tentoonstelling en het is altijd een feetje met bekenden, ik dacht nog aan je toen ik met mijn nicht bij de Japanse stand stond, net dat poezenlapje heb ik ook in de hand gestaan maar toch niet gekocht. Je quilt is echt prachtig en ik ben benieuwd naarr de mysteryhoek hahahahaha…….

    Groetjes van Ria. ;0))

  12. Phyllis 23 oktober 2013 bij 22:09 #

    Wat wordt je Watashi quilt super, een heel apart patroon en mooi hoe die kleurtjes daarin tevoorschijn komen, dat rood en dat blauw. Helaas kon ik niet naar Veldhoven, maar heb wel via diverse blogs een beetje mee kunnen genieten. Prachtige en leuke stoffen heb je kunnen scoren, die achterkant is heel mooi en die Gelukskat enig. Heel veel plezier nog met het verder in elkaar zetten van de quilttop.

  13. Martine 24 oktober 2013 bij 00:27 #

    Je stofjes zijn super. Heb ook staan kwijlen bij het winkeltje. Niets gekocht omdat er nog zo veel ligt maar wel hun kaartje meegenomen met het adres van de Webshop.

  14. Evelyne 24 oktober 2013 bij 09:52 #

    Wat mooi zo die diepte in je quilt en erg mooie stof voor de achterkant.
    Dat maakt een quilt echt af en een mooi label.
    Het hoort er gewoon bij vind ik.
    Succes verder met deze beauty.

    Groetjes en fijne dag, Evelyne

  15. Marion 24 oktober 2013 bij 15:54 #

    Je quilt wordt steeds mooier. Wat een prachtige stoffen heb je gekocht. Succes met je vorderingen.

    Lieve groetjes van Marion

  16. inge 24 oktober 2013 bij 22:28 #

    prachtig die 11 rijen!

  17. Els 26 oktober 2013 bij 18:23 #

    Prachtig!!

  18. Gerard Quak 28 oktober 2013 bij 10:58 #

    Vol bewondering aanschouw ik de 11 rijen. Het ziet er heel prachtig uit!
    Ja, op een beurs kan je de leukste, mooiste en de meest inspirerende stoffen vinden, maar ook de meest afschuwelijke! Je smaak bepaalt je keus.

  19. Sophie Smeenk 7 november 2013 bij 14:47 #

    PRACHTIG deze quilt! Het is net of de “doosjes” gevuld zijn, door die gedessineerde stofjes op de “bodems”. Ik ben er helemaal weg van.

  20. Marja 9 november 2013 bij 10:40 #

    Hallo Gert, via diverse blogs kwam ik hier terecht. Wat maak je mooie dingen.

  21. Willeke 19 november 2013 bij 11:24 #

    Echt prachtig deze quilt ook weer Gert.
    Ik kan mij voorstellen dat je een klik had met die bijzondere stof voor de achterkant.
    Zelf zoek ik vaak toch bij de goedkopere stoffen, moet ik eerlijk bekennen, voor de achterkant. Inderdaad omdat dit bijna nooit zichtbaar in beeld hangt.
    Te zuinig ben ik waarschijnlijk, want met een mooie achterkant is ie natuurlijk wel helemaal AF!

    groetjes,

Geef een reactie

