Al weer een maand geleden dat ik hier wat schreef…

24 Nov

Ik zie net pas dat het al weer een maand geleden is dat ik hier wat geschreven heb. Hoog tijd dus voor een update. De afgelopen 6 a 7 weken hebben we helaas veel zorgen gehad om onze lieve poes Sigmund, onze Ragdoll kater van 4 jaar en 8 maanden. Hij had een onderhuidse huidontsteking waaraan hij de afgelopen weken een aantal keren geopereerd is, maar helaas heeft hij al deze ellende niet overleefd. Afgelopen maandag heeft onze Sigmund tot ons grote verdriet afscheid van ons genomen…

Sigmund

Sigmund

Tussen alle dierenartsbezoeken, het werk en alle zorgen door, heb ik gelukkig nog wel wat tijd vrij kunnen maken om aan mijn Watashi no Nihon no Takarabako quilt te werken. Het schiet nu *echt* heel lekker op, en ik moet nog een paar korte rijtjes maken en dan de randen er omheen zetten, en dan is de top klaar.

20 rijen klaar

20 rijen klaar

Mijn streven is om de top voor of rond de Kerst af te hebben, zodat ik rond die tijd kan starten met het quilten. Eens kijken of dat lukt, want we gaan voor die tijd ook nog een paar dagen op vakantie naar Berlijn.

Afgelopen week kwam ik op internet een advertentie tegen waarin 2 Japanse boeken te koop aangeboden werden. Ze zagen er erg mooi uit, dus ik heb een bod uitgebracht en gisteren lag ze al in de bus.

Sweet Country Quilts

Sweet Country Quilt

Vooral het boek “Sweet Country Quilt” van Kumiko Minami is erg mooi en helemaal de stijl die ik mooi vind.
Weer een mooie aanvulling op mijn groeiende collectie Japanse boeken en magazines. In Berlijn heb ik ook al het adres gevonden van een Japanse boekhandel, dus als we in de buurt zijn, wil ik daar zeker even kijken of ze ook quiltmagazines verkopen😉

Verder bezorgde de postbode de afgelopen weken ook af en toe nog een nieuw stofje, voor toekomstige projecten:

Nieuwe stoffen

Nieuwe stoffen

Op de foto zie je o.a. een Japanse stof met schattige poezen er op . In mijn vorige posting liet ik een andere stof zien met Japanse gelukskatten er op. Met die stof ben ik ook al aan de slag geweest, want op cursus bij Carol Cox zijn we op dit moment bezig met Keltisch quiltwerk. En omdat ik hier natuurlijk weer mijn eigen draai aan wil geven, maak ik een Keltisch/Japans poezenblok. Erg leuk om met zelf gevouwen biaisband dit vlechtwerk te maken. Nu alleen nog *heel* veel appliceren voordat het klaar is…

Tussenstand Keltisch

Tussenstand Keltisch

12 Reacties to “Al weer een maand geleden dat ik hier wat schreef…”

  1. Ria 24 november 2013 bij 15:30 #

    Wat naar om te lezen dat jullie afscheid hebben moeten nemen van Sigmund, een hele klap na alle narigheid.
    Je quilt is erg mooi aan het worden en ik ben wel benieuwd wat je in die ene hoek van plan bent. En weer mooie boeken en stoffen gescoord.

    Groeten van Ria ;0))

  2. Anita 24 november 2013 bij 15:38 #

    Altijd naar om afscheid te moeten nemen van een lief huisdier. Je quilt wordt erg mooi. Die Keltische knoop ziet er fantastisch uit. Mooie boeken en stoffen er weer bij.

  3. Renske 24 november 2013 bij 17:51 #

    Wat een triest dat Sigmund het niet gered heeft. Ik wens jullie veel sterkte toe met het verlies van Sigmund. Jullie hadden zo gehoopt dat hij het zou redden.

    De quilt ziet er mooi uit en je Keltische knoop ziet er mooi uit. Leuk het kattenstofje in de Keltische knoop.

  4. Floor 24 november 2013 bij 19:02 #

    Fijn weer een blogje van je te lezen Gert.
    Had al van je gehoord over de dood van jullie lieve Sigmund. Wat een triest verhaal is dat, en dat hij nog zo jong was maakt het extra moeilijk.
    Nu dan maar spelen met leuke kattenlapjes. Een speciale “Sigmund Keltische knoop quilt” gaat dat worden.
    Je Japanse quilt, met een hele moeilijke lange naam wordt steeds mooier. Ben benieuwd naar de rand.
    En natuurlijk weer erg mooie lapjes en boeken gescoord, daar heeft een quilter toch nooit genoeg van.
    Ik wens jullie veel sterkte met het verlies van Sigmund en ook veel plezier in Berlijn.

  5. Lida 24 november 2013 bij 19:26 #

    Oh wat naar voor jullie, een geliefd huisdier verliezen is altijd heel moeilijk, sterkte allebei!
    Je quilt ziet er echt geweldig uit, denk je dat je hem op tijd voor de Gilde tentoonstelling af kunt hebben? Je kattenquiltje wordt beeldschoon met die mooi Keltische knoop, geniet van je steekjes, groetjes
    Lida

  6. Phyllis 25 november 2013 bij 15:01 #

    Ik zag het nieuws rond Sigmund al op FB, het is echt verdrietig om een huisdier te moeten missen. Nogmaals sterkte hiermee.
    Je projecten worden mooi, heel speciaal, dat Keltisch quiltwerk zie je weinig, heb er geen ervaring mee, ziet er pittig uit.

  7. inge 25 november 2013 bij 20:12 #

    veel sterkte ivm Sigmund. een deeltje van jezelf hé, zo’n pluizenbol.
    mooi je patch-bezigheden!

  8. Evelyne 26 november 2013 bij 00:18 #

    Wat een verlies, je lieve Sigmund, wat naar voor jullie!
    Wat een prachtige werkstukken laat je weer zien.
    Interessant de Keltische knoop, prachtig om te zien en leuk met de poezenstof.
    Ik ben zelf n.l ook zo’n poezen fan.
    Succes met je quilts en je steekjes.
    Groetjes, Evelyne

  9. Rennie de Jonge-Bestman 26 november 2013 bij 09:01 #

    Jullie verdriet heb ik gedeeld. Je laat zoveel moois op je blog zien dat ik niet weet het allemaal te benoemen. Ik geniet van je Japanse draai die je aan veel projecten geeft. A. Ik hou van dat Japanse vleugje en B. Hou ik er van als mensen durven afwijken. Op je tempo ben ik jaloers. Fijne tijd Gert.

  10. Willeke 3 december 2013 bij 11:42 #

    Ach, wat sneu, gecondoleerd met het overlijden van Sigmund!

    Je quiltje wordt weer helemaal super!
    groetjes,

  11. Gerard Quak 3 december 2013 bij 15:25 #

    Ik leef mee met het verlies van Sigmund. Wij weten uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn om je lieve huisdier te moeten missen.
    Je quilt wordt prachtig. Ik vind het driedimensionale zo duidelijk en schitterend. Die Keltische tussenstand is een juweel! Dat zou ik wel willen leren, want ik ben weg van de Keltische morieven.

  12. Gerard Quak 3 december 2013 bij 15:26 #

    motieven.

Geef een reactie

