Dit is Einstein, een AFFO en een kleurig nieuw project

26 Apr

De afgelopen 1,5 week zijn we hier in huis druk geweest om “onze kleine” wegwijs te maken in huis, om hem aan “oom Arnie” (onze 11 jaar oude rode kater) te laten wennen en natuurlijk om aan elkaar te wennen. In de vorige posting liet ik een groepsfoto zien van alle 5 de kittens, en op die foto ligt onze kleine onderaan. Zijn naam is voluit Gollin’s Ragdoll Tropical Feeling Einstein, roepnaam Einstein:

Einstein in kruik

Einstein in kruik

Einstein

Einstein

Einstein, de quilthulp

Einstein, de quilthulp

Het is een ontzettend lief beestje, hij groeit als kool en de beide katers kunnen het al prima vinden met elkaar. Een heerlijke aanwinst in huis, zulk jong leven. Toen we het nestje met kittens voor het eerst zagen, vielen we meteen voor Einstein vanwege de witte punt aan het eind van zijn staart en de witte punt aan zijn oor. Zoals je ziet, houdt hij ook al van quilten en helpt graag mee met het tekenen van een nieuw project. Tja, hij heet niet voor niets Einstein🙂

Omdat er best veel tijd in de opvoeding gaat zitten, is er de afgelopen weken minder uit mijn handen gekomen dan ik gehoopt had, maar dat maakt niet uit. Ik kan wel melden dat mijn Watashi no Nihon no Takarabako quilt helemaal klaar is!

Watashi no Nihon no Takarabako

Watashi no Nihon no Takarabako

Nog net op tijd voordat de inschrijving voor de tentoonstelling van het Quiltersgilde sluit (uiterste inzend datum is 1 mei) Dus gisteren heb ik het formulier op de post gedaan: duimen dat ik door de selectie kom. Ik zal binnenkort een wat uitgebreider verslag schrijven over deze quilt voor in mijn overzicht van quilts (bovenaan deze pagina) Aan de achterkant heb ik deze label bevestigd:

Quiltlabel

Quiltlabel

Ik ben heel blij met het resultaat, en tevens ook erg blij dat deze quilt eindelijk klaar is. Ik heb er (met flinke tussenposen) best lang aan gewerkt, en nu dan eindelijk klaar, uiteraard helemaal met de hand gemaakt. Wie weet: straks misschien te zien in Arnhem op de tentoonstelling???

Als beloning voor dit resultaat mocht ik van mijzelf na deze affo starten met het nieuwe project. Voor dit project hanteer ik de volgende “regels”: ik gebruik de 2 kleurige Philip Jacobs stoffen (van het Kaffe Fasett Collective) als hoofdstof, ik wil *veel* kleur (na al de crème en bruine stoffen van de Watashi), ik wil een niet te ingewikkeld patroon en ik wil een Grote Stappen, Snel Thuis project. Dus geen kleine stukjes en kleine blokken, maar grote en snelle blokken. Ik ben afgelopen dinsdag hiermee gestart en heb intussen al 6 blokken klaar. Heerlijk kleurig, en het voldoet wat mij betreft aan alle regels. Als ik dit tempo een beetje vasthoudt (mijzelf kennende, zal er vast weer iets tussendoor komen😉 ), dan wordt dit een snelle affo. De tijd zal het leren… Binnenkort meer!

Nieuw project

Nieuw project

Mijn aandacht is altijd erg snel weer afgeleid naar iets anders wat ik dan ook weer leuk vind. En daar helpen deze 2 prachtige nieuwe/tweedehands Japanse tijdschriften natuurlijk weer goed bij, want hieruit haal ik altijd volop inspiratie. Hoe meer ik er in kijk, des te meer wil ik er uit maken. Dat is vast een bekend probleem voor iedere quilter…🙂

Patchwork & Quilt Tsushin magazines

Patchwork & Quilt Tsushin magazines

14 Reacties to “Dit is Einstein, een AFFO en een kleurig nieuw project”

  1. Rennie de Jonge-Bestman 26 april 2014 bij 16:08 #

    Oh Gert wat is ze mooi geworden. Ik blijf bij een quilt in de vrouwelijke vorm spreken. Ik ga er helemaal voor. Zo helemaal mijn ding. Hang je ze in Veldhoven op of neem je ze mee. Ik kom vrijdags. Zou ik haar misschien kunnen aaien. En tja die tussendoorafleidertjes ik ken het. Heb een prachtige Japanse quilt liggen. Weet niet of ik het ga volhouden hoor om eerst My Star klaar te quilten. Zal van de week nog vaak even terugkeren naar je blog om te gapen. Veel plezier met Einstein de deugniet.

  2. Hubertine 26 april 2014 bij 16:33 #

    Oh wat een prachtige quilt! Daar mag je heel trots op zijn! Chapeau!!!!
    En jullie Einstein is te zoet! Om op te vreten zooooo schattig.❤❤❤

  3. Glenn 26 april 2014 bij 17:47 #

    Your quilt looks great! I’m sure it will be the star of any exhibition.

    Congratulations

  4. Evelyne 26 april 2014 bij 19:13 #

    Noem het niets”niet veel uit mijn handen gekomen”, een prachtige quilt, een AFFO !!!!!
    Je nieuwe quilt is geweldig, wat een kleur explosie!
    Einstein is een beauty fij dat het goed gaat met de grote rode ARNIE.
    Goed weekend en groetjes, Evelyne

  5. Floor 26 april 2014 bij 19:41 #

    Wat is Einstein een plaatje! Zo’n lief koppie heeft hij en wat handig dat hij patronen kan tekenen. Zo’n kat wil ik ook wel.
    Fijn dat ze zo snel aan elkaar gewend zijn geraakt.
    Alleen die lange naam….. je kunt wel zien dat hij van adel is, net als je prachtige quilt overigens, die ook zo’n lange mooie naam heeft.
    Hij is prachtig geworden en ik weet haast wel zeker dat hij in Arnhem komt te hangen.
    Het is niet een alledaagse quilt en prachtig gemaakt, dus wat willen ze nog meer.
    Ik ga ook naar Arnhem bij leven en welzijn, dus kan ik hem in het echt zien.
    Leuk hè, weer een nieuw project!

  6. Edith 26 april 2014 bij 21:06 #

    Prachtige quilt! Die hoop ik eens in het echt te zien, misschien woensdag al?
    Ik vind de foto’s van Einstein allemaal even leuk, is alleen een beetje lastig inschatten hoe groot (klein?) hij in werkelijkheid is.🙂

  7. inge 26 april 2014 bij 21:41 #

    prachtige quilt! veel plezier met Einstein!

  8. Marjan van der Bijl 27 april 2014 bij 03:29 #

    Prachtig je affo en wat een heerlijke nieuwe aanwinst in huis! Je nieuwe project wordt zeker heel mooi en kleurrijk!

  9. gina 27 april 2014 bij 08:32 #

    Schitterend! Die zien we straks zeker hangen in Arnhem!😀 Ja en die Tsushin bladen, zelfs na jaren zie je er nog nieuwe dingen in! Maar inspiratie volop! Lekker doorgaan en een knuffeltje voor adorabele Einstein.🙂

  10. Sonja Snijder 27 april 2014 bij 09:20 #

    Hij is prachtig geworden Gert, je ziet er het vele werk echt wel van af. Zo mooi gequilt. Ook je nieuwe project is mooi, met al die kleuren. Dat kattenprobleem ken ik. Onze Achmed zie ik al met een scheef oog loeren als ik op de bank ga zitten en mijn quilt oppak. Ik zie hem denken: daar zit ze met dat lekkere dekentje en ik mag er niet bij…

  11. Ria 27 april 2014 bij 11:05 #

    Ja die kleine ondeugd geeft een hoop werk, maar goed dat je quilt nu af is hij is prachtig geworden en zal wel uitgekozen worden voor de tentoonstelling.

    Groetjes van Ria ;0))

  12. Phyllis 2 mei 2014 bij 13:46 #

    Wat een leuke, nieuwe huisgenoot! En wow, wat een lange naam, heel imposant, hoor. Je quilt is prachtig geworden, zowel qua stoffen keuze als qua quiltwerk. Zal voor je duimen dat hij mag hangen op de tentoonstelling, hij is echt de moeite waard om gezien te worden. Leuk nieuw project, heel wat anders. Geniet ervan en van Einstein!

  13. Gerard Quak 2 mei 2014 bij 18:02 #

    Einstein ken ik al van Facebook, en het blijft een prachtig katje! Ook de quilt die af is vind ik een plaatje! En je nieuwe project is lekker fel van kleur, waar ik zeer zeker van hou! Wordt vast schitterend!

  14. Willeke 9 mei 2014 bij 16:40 #

    Prachtig beestje die Einstein!
    Je quilt is ook enorm mooi geworden Gert! Klasse!

    groetjes,

Geef een reactie

