Weer veel om te laten zien

21 Mei

Tjonge, wat is het alweer een tijd geleden dat ik hier wat schreef. De tijd vliegt werkelijk voorbij, en soms schiet het bloggen er dan wat bij in. Maar dat betekent wel dat ik weer van alles heb om te laten zien.

Tijdens mijn bezoek aan de EXPO Veldhoven 2014 werd ik regelmatig aangesproken met de vraag: hoe is het met Einstein? Blijkbaar hebben mijn vorige foto’s al flink wat los gemaakt, want er wordt erg mee geleefd met onze kleine boef. Het gaat erg goed met hem: hij groeit als kool, heeft het enorm naar zijn zin met ons en met kater Arnie en wij zijn dol op hem. Mijn lief maakte laatst deze 2 mooie foto’s van mij met Einstein op de arm, zo lief🙂

Einstein 2

Einstein 1

Einstein 1

Einstein 2

Eind april had ik een bijzonder leuke en gezellige dag tijdens een workshop van Reiko Kato in Amsterdam. Ik had mij maanden geleden al opgegeven hiervoor, want zo’n kans om één van je favoriete Japanse quiltsters te ontmoeten laat je natuurlijk niet voorbij schieten. Reiko is bijzonder sympathiek en vriendelijk en gaf heel duidelijke uitleg tijdens de workshop.

Reiko Kato

Reiko Kato

Tijdens de workshop kregen we uitleg over het maken van een schattige kleine etui voor het opbergen van naaigerei. We hebben tijdens de workshop wel iets kunnen doen, maar uiteraard is de tijd veel te kort om de hele etui af te krijgen. Daarom moet er thuis nog flink verder gewerkt worden. Ik heb de etui nog niet klaar, maar heb al wel een groot deel in elkaar zitten, en de andere losse onderdelen zijn grotendeels klaar, dus die kan ik binnenkort in elkaar gaan naaien.

Vorderingen etui Reiko Kato

Vorderingen etui Reiko Kato

Ik had mijn Watashi no Nihon no Takarabako quilt ingestuurd naar het QuiltersGilde voor de selectie van de Algemene Tentoonstelling straks in september in Arnhem. En vorige week kreeg ik bericht dat mijn quilt geselecteerd is! Dus begin september kun je ‘m in levende lijve zien in Arnhem. Tenzij je voor die tijd in de winkel Carol Cox komt, want daar mag hij nu even een tijdje hangen:

Quilt in winkel

Quilt in winkel

Op de cursus bij Carol Cox zijn we recent gestart met het maken van een Dahlia quilt. We hebben nog 1 les voor de “zomerstop”, dus ik heb nog de hele zomer om hier aan verder te werken. Bij een Dahlia quilt krijg je aan het eind (wanneer de hele ronding in elkaar zit) eigenlijk pas een goed beeld of je uitgezochte kleuren en stoffen kloppen en of deze het gewenste effect geven. Tot nu toe ben ik tevreden met mijn gekozen kleuren, dus ik ga hier mee verder.

Start Dahlia quilt

Start Dahlia quilt

Dit wordt een blogposting met alleen maar Work in Progress foto’s, want ook alle volgende foto’s zijn van projecten waaraan ik nog volop werk. Zo is de top voor de quilt van mijn ouders intussen klaar en kan ik binnenkort starten met het sandwichen en quilten hiervan:

Jubileumquilt

Jubileumquilt

Zojuist heb ik een nieuwe rij (halve) blokken aan mijn kleurige Kaffe Fassett quilt genaaid. Lekker vrolijke stoffen zijn dit, dus dat kan niet anders dan een vrolijke quilt opleveren!

Nieuwe rij Kaffe Fassett

Nieuwe rij Kaffe Fassett

En of dat nog niet genoeg is: ik ben ook nog een klein quiltje aan het quilten. Bijna klaar, maar ik kan hier verder nog niets van laten zien😉  Dus voor nu moeten jullie het even doen met deze korte preview, binnenkort hoop ik het eindresultaat te kunnen laten zien.

Preview

Preview

Je ziet waarom mij af en toe de tijd ontbreekt om te bloggen: ik kom echt tijd tekort om alles te maken wat ik wil maken🙂

12 Reacties to “Weer veel om te laten zien”

  1. Rennie de Jonge-Bestman 21 mei 2014 bij 21:29 #

    Ik kan me nu wel voorstellen waarom jij weinig tijd hebt om te bloggen. Je bent hartstikke druk met al die mooie projecten. En dan Einstein niet vergeten. Alles heeft zo z’n aandacht nodig. Ben benieuwd naar het vervolg.

  2. Ria van Kasteel 21 mei 2014 bij 21:34 #

    Leuk idee de quilt voor je ouders, een mooi cadeau en ja wat moet ik zeggen, je laat weer zoveel moois zien.
    En dat kleine stukje quiltwerk ziet er ook weer geweldig uit.

    Groetjes van Ria ;0))

  3. Hermie 21 mei 2014 bij 23:43 #

    Heerlijk zo met van alles bezig te zijn.leuk zo, n quilt met alle namen, ik heb ook zoiets gemaakt, maar dan als boekenkast. De dahlia is een van mijn favoriete quilts en hangt bo en de tv. Veel plezier met het afmaken van al je werkstukken.

  4. Glenn 22 mei 2014 bij 02:18 #

    Congratulations on the news of your wonderful quilt. I’m sure it will be the hit of the show!

  5. Phyllis 22 mei 2014 bij 07:38 #

    Ja, die laatste zin, die herkennen meer quilters! Dan vraag je je af: hoe kan het toch dat mensen zich vervelen?? Hebben wij geen last van! Jij ook niet, jeetje wat veel werkstukken! Van harte gefeliciteerd met de uitverkiezing van je quilt! Ik had 1x (decennia geleden) een quilt op de tentoonstelling hangen en dat is toch zo leuk! Einstein is een prachtig beestje, met een hele trotste, coole blik, of is dat alleen op de foto’s, in de zin van “Fierce , baby!! ” a la Tyra Banks van America’s Next Top Model ; – ) . Veel plezier met al je mooie werkstukken

  6. Dineke 22 mei 2014 bij 07:51 #

    Wat ben je weer met leuke dingen bezig Gert. En de foto’s met Einstein zijn geweldig

  7. Berna 22 mei 2014 bij 11:18 #

    Je bent met mooie dingen bezig. Geen wonder dat het bloggen er dan een beetje bij inschiet.

  8. Floor 22 mei 2014 bij 12:21 #

    Wat is de kleine Einstein toch een heerlijke knuffelpoes.
    Fijn dat de andere poes het zo goed met hem kan vinden.
    Kan je hem niet eens gezellig meenemen naar Carol Cox als ik toch bee heb? 🙂
    Kan hij lekker tussen de lapjes stoeien en geknuffeld worden door de klanten.
    Ik heb natuurlijk je prachtige doosjes quilt al zien hangen in de winkel.
    Leuk dat hij nu ook in Arnhem komt.
    Je bent druk met allerlei projecten. Ik ken dat, je wilt eigenlijk dat de dagen langer duren, maar dat zou waarschijnlijk niet helpen.

  9. Jantine Urban 22 mei 2014 bij 13:03 #

    Heerlijk, al die projecten. Lekker bezig!

  10. Evelyne 22 mei 2014 bij 22:20 #

    Je hebt weer veel te laten zien, geen wonder dat het bloggen erbij in schiet.
    Mooi dat je geselecteerd bent voor de Algemene Tentoonstelling in Arnhem, gefeliciteerd!
    Leuke foto’s van jou met Einstein, zo zie je maar dat veel mensen je blog met interesse lezen als ze vragen hoe het Einstein gaat!
    Mooi cadeau heb je voor je ouders gemaakt, zullen ze blij mee zijn!

    Fijn weekend en groetjes, Evelyne

  11. inge 23 mei 2014 bij 20:17 #

    gelukkig toon je af en toe iets op facebook😉
    leuke projecten! en veel plezier met Einstein!

  12. Gerard Quak 25 mei 2014 bij 12:01 #

    Bloggen, facebook, quilten en patchwork zijn allemaal tijdrovende zaken, maar spelen en knuffelen met Einstein moet natuurlijk ook kunnen.
    Doe je ook nog de randjes per week? Of schiet dat erbij in? Je bent al met zoveel projecten bezig. Ik vind je Kaffe Fassett quilt een zeer vrolijke pracht!

Geef een reactie

