Losse flodder gemaakt

1 Jun

Gisteravond heb ik deze “losse flodder” afgemaakt. (Her)ken je dat, dat je met van alles en nog wat tegelijk bezig bent, en dan ineens een quiltblok ziet wat je *moet* maken? Gewoon, om te zien hoe het wordt? Dit blok kwam ik tegen in een oud exemplaar van het Japanse magazine Patchwork Tsushin, en ik wilde heel graag zien hoe dit blok er in het echt uitziet. Ik ben erg tevreden over het resultaat, maar voorlopig blijft het bij een “losse flodder”, want ik heb nog genoeg ander werk liggen. Dan kan ik intussen vast fantaseren hoe dit er in een hele quilt uit gaat zien, met allemaal Japanse zachte taupe kleuren…😉

Hexagon blok

Hexagon blok

6 Reacties to “Losse flodder gemaakt”

  1. Annelies 1 juni 2014 bij 13:13 #

    Heel herkenbaar. Mooi blok !

  2. Juud 1 juni 2014 bij 13:18 #

    Heel herkenbaar, ik zit al vanaf half negen in de lappen-zooi. Inmiddels zijn er twee boodschappen gevuld met lapjes die ik niet meer gebruik. Die gaan mooi mee naar de bee, kunnen de ‘meisjes’ kijken of er nog wat van hun gading bij zit. Gisteren was ik bij een vriendin die bezig is met de mysterie van Reiko-japans-ben-vergeten-hoe-ze-heet. Ooit heb ik japanse lapjes gekocht, ook gelijk weer vergeten. Die kunnen nu naar mijn vriendin voor haar project. Dus ja Gert HEEL ERG HERKENBAAR. maar HEERLIJK, ook de lappen-zooi! Fijne zondag.

    • Tineke 1 juni 2014 bij 13:39 #

      Mooi, af en toe een wordt ook een hele quilt!

  3. Phyllis 1 juni 2014 bij 17:45 #

    Wat een bijzonder blok! Hoop dat het er niet bij 1 blijft….

  4. Floor 1 juni 2014 bij 18:53 #

    Echt een prachtig blok, zou best mooi worden om daar een hele quilt van te maken.
    Leuk is dat hè, steeds aan iets nieuws beginnen. Toch ken ik iemand die met 1 quilt tegelijk bezig is en die eerst helemaal af maakt en dan pas over iets nieuws gaat denken.
    Knap hoor als je dat kunt, maar ja al die bladen en boeken hè, die verleiden ons steeds.

  5. Gerard Quak 2 juni 2014 bij 11:08 #

    Een juweeltje van een blok! Ik ken het om toch “even” tussendoor een blok te maken dat je heel erg aantrekt om te maken. Even stoeien en dan tevreden het weg leggen om er misschien ooit iets mee te doen… Wat een leuke hobby hebben we toch!

Geef een reactie

