Update Dahliaquilt

4 Jun

Vorige week dinsdagavond was onze laatste les van de quiltcursus bij Carol Cox voor dit seizoen (in september gaan we weer verder) We zijn momenteel bezig met een Dahliaquilt, waaraan we de komende zomermaanden thuis verder kunnen werken. Ik heb intussen het middenstuk klaar en de eerste 5 rondingen zitten er aan genaaid. Je krijgt zo al een beetje een beeld hoe de kleuren samen gaan werken. Grappig om te zien hoe ik op deze combinatie uitgekomen ben: de blauw/groene/aqua stof die de uiterste punt van de dahlia vormt (dus die grote stukken, naast de paarse puntjes in de rand) was mijn start-stof. Ik vind die kleur geweldig en wilde daar graag *iets* mee doen. En dat gaat dus dit worden. Dit ziet er al veelbelovend uit, eens kijken of ik het ronde middenstuk klaar krijg voor september😉

WIP Dahliaquilt

WIP Dahliaquilt

10 Reacties to “Update Dahliaquilt”

  1. Anita A 4 juni 2014 bij 21:25 #

    Hoi Gert, ik vind de kleurencombinatie geweldig. Ga zo door!!

  2. Francis Gortmaker 4 juni 2014 bij 21:54 #

    Doe je dit met de hand of deels met de machine? Die flauwe curve zou met de naaimachine kunnen denk ik.

    • Gert 4 juni 2014 bij 22:59 #

      Deze quilt maak ik met de hand Francis, maar ik denk zeker dat dit ook op de machine te doen is. Een kwestie van spelden, spelden en nog eens spelden, denk ik.

  3. Berna 4 juni 2014 bij 21:55 #

    Dit wordt een prachtige Dahlia!

  4. Ria van Kasteel 4 juni 2014 bij 22:04 #

    Mooie combinatie.

    Groetjes van Ria ;0))

  5. Lida 4 juni 2014 bij 22:19 #

    Wat wordt dat een originele! Leuke kleurkeuze ook! Groetjes
    Lida

  6. Phyllis 5 juni 2014 bij 07:16 #

    Bijzonder, hoor. Mooie kleuren en er zijn maar weinig quilters die zich aan dit patroon wagen. Heerlijk zomerproject!

  7. jeannet 5 juni 2014 bij 08:00 #

    Prachtig, zou ik ook nog wel eens willen maken, je boft maar met zo,n inspirerende winkel in de buurt.

  8. Gerard Quak 6 juni 2014 bij 12:33 #

    Spannende kleuren combinatie, prachtig! Natuurlijk krijg je het middenstuk klaar voor september, je hebt drie maanden, of gaan jullie nog op vakantie?
    !

  9. Floor 6 juni 2014 bij 22:21 #

    Wordt vast heel mooi Gert, die Dahlia.
    Lijkt me geen makkelijk patroon, maar dat kan jij natuurlijk best wel.
    En in september is hij vast helemaal klaar, je zult het zien.
    Tenminste…. als je je niet laat afleiden door nieuwe mooie projecten🙂
    Tot morgen!

Geef een reactie

