Handgemaakte scharen

9 Jul

Dit filmpje heeft niet direct iets met patchwork en quilten te maken, maar wel met belangrijk gereedschap wat wij quilters veel gebruiken. Prachtig om te zien hoe vakkundig deze scharen gemaakt en behandeld worden.
Het moet volgens mij een genot zijn om met zo’n stukje vakwerk in onze stoffen te mogen knippen.

4 Reacties to “Handgemaakte scharen”

  1. Lida 9 juli 2014 bij 20:54 #

    Zag een poosje geleden hoe ze daar te werk gingen op de BBC en vond het fascinerend! Ja soms nemen we dingen wel erg snel voor gewoon aan! Groetjes
    Lida

  2. Phyllis 10 juli 2014 bij 07:25 #

    Vakmanschap is altijd prachtig! Ben zelf heel zuinig op mijn (goede) scharen, laat ze nooit op tafel liggen als ik er zelf niet bij ben. Ik verstop ze dan altijd. Je weet maar nooit of er iemand voorbij komt, een schaar voor iets (verpakking openen of zo) nodig heeft en denkt: ‘he, makkelijk, daar ligt er een’….

  3. Martine 10 juli 2014 bij 08:55 #

    Als je het filmpje gezien hebt ga je ook anders naar een goede schaar kijken. Leuk.

  4. Rennie de Jonge-Bestman 10 juli 2014 bij 09:42 #

    Dat is de reden waarom ik mijn scharen koester. Respect voor het vakmanschap! Bedankt voor het delen.

Geef een reactie

