Blijvertje of Bevlieging?

20 Jul

Gisteren had ik, waarschijnlijk door de hitte, geen enkele zin om iets aan mijn huidige projecten te doen. Alles was: te groot, te warm, te moeilijk enz. Herken je dat? ’s Avonds had ik nog steeds niets bijzonders gedaan, en dat is eigenlijk niets voor mij. Daarom besloot ik om mijn voornemen maar eens uit te voeren: het uitzoeken van mijn restjesbak. Ik heb een grote doorzichtige bak van IKEA waarin ik elk minuscule stukje stof gooi wat ik overhoud of vind. Allemaal leuk, maar intussen past de deksel niet meer dicht… Een tijdje geleden kon ik tweedehands een stempel kopen voor een vingerhoedjesquilt. Ik heb gisteren de doos tevoorschijn gehaald en ben de stofjes er uit gaan halen die groot genoeg zijn voor 1 of meerdere vingerhoedjes. Vanochtend heb ik een deel gestreken en ben gaan stempelen. Alle geknipte stukjes in een leeg bakje van de Chinees gedaan (ja: ik ben dol op bakjes bewaren, die komen altijd van pas šŸ˜‰) Intussen is de temperatuur gelukkig weer zover gedaald dat je weer normaal buiten kunt zitten. Dus: naaigerei mee naar buiten en aan de slag. Ik ga van start zonder enig doel of plan, ik let nergens op met het aan elkaar naaien, dus niet op kleur, verdeling of wat dan ook. Enige voorwaarde is: geen dubbele stofjes naast elkaar. Ik heb geen idee of dit een Blijvertje of Bevlieging is, maar voor nu vermaak ik mij prima hiermee šŸ˜ƒ

20140720-134853-49733943.jpg

7 Reacties to “Blijvertje of Bevlieging?”

  1. Ria van Kasteel 20 juli 2014 bij 14:02 #

    Ja dat gevoel ken ik wel, ben je vrij doe je niets nuttigs. Ik heb in de schaduw mijn randjes zitten borduren. Leuk hoor de vingerhoeden en een lekker klusje voor soms.

    Groetjes van Ria. ;0))

  2. Ineke Hulzebos 20 juli 2014 bij 14:21 #

    Leuk beginnetje, succes!

  3. poulien 20 juli 2014 bij 15:11 #

    Voor je het weet is het al een hele quilt geworden..leuk! De allereerste quilt die ik heb gemaakt waren ook vingerhoedjes

    • mieke 20 juli 2014 bij 15:32 #

      piep, gert ik ben ook al een hele tijd aan de vingerhoedjes, staat altijd e bakje , ja hoor ik ook…is eentje van porselein van een dierbare vriendin die in de hemel is, en daar liggen altijd vingerhoedjes, in,blauw en beige, ik maak rijen van 63 stuks en ga dan maar verder…hoop er onder te kunnen dutten in 1 of andere herfst knuf….
      woeps wou foto plaatsen maar dat kan niet precies…

  4. inge 20 juli 2014 bij 16:01 #

    blijvertje!

  5. Lida 20 juli 2014 bij 22:31 #

    Wat leuk! Maar ook wat een klus! Strijken met deze hitte, nee bedankt! Maar veel plezier met je steekjes, groetjes
    Lida

  6. Phyllis 23 juli 2014 bij 07:33 #

    Ik hoop toch een blijvertje, het is enig!

Geef een reactie

