Klaar voor de reis

13 Aug

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om mijn Watashi no Nihon no Takarabako quilt (Japanse Schatkistjes) klaar voor de reis te maken. Deze quilt mag namelijk tentoongesteld worden op de Algemene Tentoonstelling van het Quiltersgilde begin september in Arnhem. Ik heb een keurige roze hoes met gladde voeringstof aan de binnenkant gemaakt, zodat de quilt er makkelijk in gaat. Het ziet er een beetje uit als een roze pyjama🙂 De benodigde etiketten zijn er op genaaid en vandaag heb ik de lat gehaald, op maat gezaagd en voorzien van de juiste schroefogen. Mooi op tijd klaar, want volgende week woensdag kan ik de quilt inleveren op het inzamelpunt. Dan nog even wachten, en dan krijgt de quilt een (hopelijk) mooi plekje in de kerk in Arnhem.

Reishoes

Reishoes

8 Reacties to “Klaar voor de reis”

  1. Ria van Kasteel 13 augustus 2014 bij 21:21 #

    Je hebt het weer keurig voor elkaar, ben benieuwd hoe mooi de quilt is en dat ik dit jaar wel de mogelijkheid heb om naar de tentoonstelling te gaan.

    Groetjes van Ria ;0))

  2. Juud 14 augustus 2014 bij 07:15 #

    Super leuk Gert!

  3. Phyllis 14 augustus 2014 bij 07:26 #

    Spannend! Mooie hoes.

  4. Evelyne 14 augustus 2014 bij 11:58 #

    Spannend, ik hoop dat hij een mooi plekje krijgt, want dat heeft hij wel verdiend!
    In in geval komt hij goed gekleed aan(LOL)

    Groetjes, Evelyne

  5. Floor 14 augustus 2014 bij 12:21 #

    Nog een heel werkje zo’n hoes, maar dan heb je hem maar.
    Ben heel benieuwd hoe hij straks hangt in Arnhem.
    Ben van plan om er heen te gaan, dus zal ik hem in het echt bewonderen.

  6. Gerard Quak 14 augustus 2014 bij 12:40 #

    Het transport van een quilt vraagt om zo’n hoes. Het ophangsysteem is ook altijd een punt van goed overwegen hoe je dat gaat doen. Ik ben te lui om dat te verzinnen en leg mijn quilts simpel ergens neer. Eentje is van klittenband voorzien en de lat waar het aan hangt ook, dat is heel handig, maar ja, wel weer extra werk… Maar het kan wel overal worden opgehangen!

  7. EllyvD 15 augustus 2014 bij 14:33 #

    Hoi Gert,

    Leuk dat je quilt volgende week een paar dagen bij mij komt logeren en fijn dat ze haar pyamaatje al aan heeft🙂
    Groetjes, Elly

  8. Johanna Zweden 18 augustus 2014 bij 12:38 #

    Veel succes helaas zal ik hem niet zien, maar zei je in Veldhoven, kom daar te hangen met mijn borduurwerken
    Groetjes uit Zweden

Geef een reactie

