De Quilt Me Club 2014 naaimand is klaar!

17 Sep

Met gepaste trots kan ik hierbij de naaimand laten zien van de Quilt Me Club 2014 van l’Atelier Perdu.

Quilt Me Club 2014 mand

Quilt Me Club 2014 mand

IMG_4003

Hiermee zijn de eerste 2 delen van deze 4 delige mysterie afgerond. De afmetingen van de mand zijn 40x25x18 centimeter. De applicaties en het borduurwerk aan de lange zijden zijn met de hand gedaan, net als al het quiltwerk aan de buitenkant. Aan de ene korte zijde zitten hexagonnen geappliqueerd, en aan de andere korte kant zit een zakje voor bijvoorbeeld een schaartje. In het patroon staat dat je hierop de letters NJ (van de naam van de ontwerpster, Nataliejo) moet borduren, maar ik heb ervoor gekozen om de G van Gert te doen.

IMG_4005

Korte zijdes naaimand

Korte zijdes naaimand

Geborduurde G

Geborduurde G

Het hengsel van de mand is verstevigd met Decovil. Dit is een strijkbare versteviging die veel gebruikt wordt voor het maken van tassen. Deze Decovil is ook gebruikt als versteviging voor de stof aan de binnenzijde. Als stof voor de binnenzijde heb ik deze toepasselijke print met naaigerei gekozen.

Binnenkant mand

Binnenkant mand

De binnen- en buitenkant van de mand heb ik met de naaimachine in elkaar genaaid, dit geeft toch net wat meer stevigheid dan handmatig. Tussen de binnen- en buitenkant zit zuurvrij karton van ongeveer 1mm dik om te zorgen dat de mand mooi van vorm blijft.
Al met al was het behoorlijk wat werk om deze mand te maken, maar absoluut geen vervelend werk om te doen. En met dit resultaat is het ’t werk wel waard wat mij betreft. Er komen dus nog 2 delen van deze mysterie uit (deel 3 heb ik al thuis liggen, maar hiervan heb ik nog niets gemaakt, vandaar: nog 2 delen) Zodra ik hier wat van klaar heb, laat ik dat uiteraard hier zien. Je kunt tot nu toe nog steeds deelnemen aan deze mysterie uit Frankrijk. Meer informatie vind je op de website van l’Atelier Perdu. Let alleen goed op: deze mysterie is ALLEEN verkrijgbaar ZOLANG DEZE LOOPT. Als de mysterie afgelopen is, zullen de patronen niet meer verkrijgbaar zijn. Als je dus mee wil doen, dan is enige haast geboden, want deel 3 ligt intussen bij de deelnemers.

12 Reacties to “De Quilt Me Club 2014 naaimand is klaar!”

  1. Floor 17 september 2014 bij 17:40 #

    Enig mandje geworden Gert. Kan wel zien dat het veel werk was, maar dat is het wel waard. Nu lekker aan deel 3 beginnen, zal ook wel weer leuk zijn.

  2. Berna 17 september 2014 bij 19:16 #

    Wat een schatje! Die mand bedoel ik dan he😉
    Ik denk dat je daar veel plezier van gaat hebben. Heel leuk!

    • Marijke Kluiters 17 september 2014 bij 20:13 #

      Gert wat heb je dit mooi gemaakt!!

  3. nataliejo 17 september 2014 bij 20:40 #

    Great job, Gert ! You’ve been very quick on finishing it🙂 Enjoy the next part !

  4. Yvonne 18 september 2014 bij 11:03 #

    Wat een snoepje van een mand, helemaal perfect!

  5. Phyllis 18 september 2014 bij 13:41 #

    Bijzonder mooi en knap! Zoiets zou ik echt niet kunnen, het appliceren etc wel , maar er zo’n mand van maken, petje af. Vind de stoffen en kleuren ook erg mooi. Ben benieuwd naar de rest!

  6. inge 19 september 2014 bij 22:09 #

    net alle foto’s in detail bekeken, prachtig gewoon!

  7. Hubertine 21 september 2014 bij 13:01 #

    Wauw wat een mooi mandje! Knap hoor!

  8. Ria van Kasteel 23 september 2014 bij 08:41 #

    Ben ik een weekje weg ,zit jouw mand in elkaar. Mooi geworden hoor.

    Groetjes van Ria ;0))

  9. david 28 september 2014 bij 09:23 #

    This is splendid! Congrats!

  10. veromilu 10 oktober 2014 bij 08:45 #

    your basket is wonderful, love it !

  11. Cat 13 oktober 2014 bij 17:55 #

    Très réussi ! Bravo ! Encore du travail pour la suite, mais si agréable à faire !!!

Geef een reactie

