Poes met luchtballon, en vingerhoedjes

24 Sep

Laatst schreef ik al eens over het nieuwe boek van Reiko Kato, wat als thema Katten heeft. Als kattenliefhebber en “personeel” van 2 katten moest ik hier natuurlijk direct iets uit maken. In het boek staan diverse kleine projecten, dus het hoeft niet meteen een grote quilt te worden. Daarom heb ik dit hele kleine quiltje gemaakt met de poes hangend aan een luchtballon. Schattig toch!? De afmeting is slechts 19×15,5 centimeter. Ik vind zelf dat ik er wel goed in geslaagd ben om de “Japanse uitstraling” te krijgen die ik zo mooi vind.

Reiko Kato project

Reiko Kato project

Reiko Kato mini quiltje

Reiko Kato mini quiltje

En verder is er weer een tweede blok van 99 vingerhoedjes klaar, dus die zit intussen aan het eerste blok vast. Er zitten er nu dus 198 aan elkaar, nog veeeeeeeel meer te gaanπŸ˜‰

198 vingerhoedjes

198 vingerhoedjes

8 Reacties to “Poes met luchtballon, en vingerhoedjes”

  1. Evelyne 24 september 2014 bij 17:16 #

    Hi Gert, wat heb je grappige stof voor de poezenvoetjes gebruikt!
    Ik vind je quiltje super leuk, maar ik ben natuurlijk ook een poezen liefhebster!
    De vingerhoedjes zijn lekker scrappy!
    Ben ook benieuwd naar het vervolg van Atelier Perdu!

    Groetjes, Evelyne

  2. poulien 24 september 2014 bij 18:14 #

    O wat is dat poezenquiltje leuk….. verdorie mijn vingers gaan jeuken!! Maar ik moet eerst nog braaf UFO’s afmaken.
    Ik heb het begin gemist van de vingerhoedjes maar dit blok is geweldig… hoe groot gaat het in totaal worden? Hoe groot zijn de vingerhoedjes? Superleuk om restjes mee op te maken!
    Ben net terug uit de USA en daar heb ik stapels leuke stofjes gekocht die ik hier allemaal niet kan vinden en ook jelley rolls en layer cakes…..yes!!

  3. Gerda 24 september 2014 bij 19:05 #

    Heb vandaag het boek ook even ingekeken…en wat is die LEUK..!!!!
    Je hebt al een heerlijk beginnetje……
    Fijne avond….

  4. Floor 24 september 2014 bij 19:17 #

    Enig dit kleine vrolijke poesje!
    Leuk stofje heb je gebruikt voor de pootjes, zo lijken het echte poezenpootjes.

  5. Judith 24 september 2014 bij 20:53 #

    Ik heb weer even bij je bijgelezen, wat he je weer veel moois gemaakt. Enig dat je in Arnhem hebt mogen hangen!

  6. Gerard Quak 25 september 2014 bij 12:23 #

    Ik merk, dat als “men” reageert op Facebook dat er dan niet meer wordt gereageerd in de blogs…Terwijl er toch veel mensen op mijn blog kijken…
    Het boekje heb ik inmiddels ook gekregen en ja hoor, ook met de stofjes! Dus ik ben ook zo’n geluksvogel! Leuke poezenquilts groot en vaak klein. Daar ga ik (ooit) wat mee doen.
    Leuk joow quiltje, zo’n lief poesje!

  7. Phyllis 26 september 2014 bij 07:32 #

    Wat schattig! Inderdaad een goed boek voor katten’personeel’!

  8. FollowMeMove 15 maart 2015 bij 11:48 #

    Hallo,
    een vraagje, of eigenlijk meerdere vragen over de vingerhoedjes
    Je spreek over een stempel als mal, die heb ik niet, en ik kan daar ook niet zo snel aankomen. Maar ik kan wel een papierenmal tekenen en gebruiken. Maar, hoe let je er dan op dat je dezelfde afstand houd om aan elkaar te naaien? Lijkt me bij de vingerhoedjes wel belangrijk. Ik weet dat je waarschijnlijk nog niet klaar bent met je eigen vingerhoedjes, maar je weet vast wel het antwoord gezien de hoeveelheid prachtige quilts die je maakt.
    Als hij af is, hoe maak je hem ‘warm’ en de achterkant?

    Ik weet dat ik nog moet beginnen, maar ik wil graag een overzicht van wat ik allemaal moet doen en hoe het moet, dan kan ik onder het werk daar over nadenken.

    Hopelijk kan je me helpen?

    Groetjes Anja

Geef een reactie

