Goed gereedschap is belangrijk

26 Sep

Begin juli heb ik hier op mijn blog geschreven over de handgemaakte scharen van Ernest Wright & Son Ltd. in Sheffield. Een uitstervend ambacht, aangezien veel werk tegenwoordig in fabrieken en/of goedkopere landen uitgevoerd word. Deze firma heeft dit jaar meegewerkt aan een korte documentaire, die op internet te zien is (dat filmpje heb ik toen ook gepost) Het filmpje had echter een niet geheel voorziene uitwerking: het filmpje ging de hele wereld over en het bedrijf wordt momenteel OVERSPOELD met bestellingen en opdrachten.

Ernest Wright & Son logo

Ernest Wright & Son logo

Kort na het zien van de documentaire was mijn verjaardag, en ik besloot een schaar van hen op mijn verlanglijstje te zetten. De verjaardag ging voorbij en ik werd verwend met cadeaus, alleen de schaar zat er niet bij. Totdat… ik gisteravond mijn lief een (ook verlaat) verjaarscadeau gaf, waarna hij zei dat hij die dag ook nog iets voor mij ontvangen had. En uit het pakje kwam deze prachtige “8 inch Left Hand Dressmakers/Tailors” schaar tevoorschijn (want ik ben linkshandig) De schaar ziet er erg mooi uit en ligt goed in de hand. Een prachtig stuk vakwerk, waar ik enorm blij mee ben. En nog mooier is de inscriptie op 1 van de bladen: Real Men Stitch & Sew. Echt een uniek stuk dus🙂

Het heeft dus even geduurd voordat de schaar bezorgd werd, maar dat heeft ermee te maken dat er zoveel bestellingen binnen komen. Het is allemaal handwerk en het is een familiebedrijf, dus het maken van de scharen kost veel tijd. Mocht je ook een schaar bij hen willen bestellen, houd hier dan rekening mee. Maar: het is het wachten zeker waard!

IMG_4040

Inscriptie op schaar

Inscriptie op schaar

14 Reacties to “Goed gereedschap is belangrijk”

  1. Ria van Kasteel 26 september 2014 bij 18:28 #

    Wat een mooi schaartje en wat een lief gebaar.

    Groetjes Ria ;0))

  2. Patricia 26 september 2014 bij 18:42 #

    Wat geweldig dat die firma nu ineens heel veel bestellingen gekregen heeft. Het is ook belangrijk dat eerlijke ambachten en echt handwerk blijft bestaan.
    En ik kan me voorstellen dat je erg blij bent met je ‘customized’ schaar !

  3. Ineke Hulzebos 26 september 2014 bij 19:39 #

    Wat mooi Gert, een speciaal exemplaar je van je lieverd!!!

  4. Glenn 26 september 2014 bij 20:58 #

    SUPER COOL! I just ordered my stork scissors. Thanks for keeping my “retail therapy” alive and strong!

  5. Judith 26 september 2014 bij 21:26 #

    Mooie schaar zeg, en die inscriptie! Helemaal te Wow!

  6. Floor 26 september 2014 bij 22:48 #

    Ziet er heel heftig uit die schaar! Maar ook erg mooi, en zo leuk met je eigen naam erop van je blog!
    Die mensen moeten nu vast overuren gaan draaien.
    Maar wel leuk dat zoiets nog echt in een familiebedrijf gemaakt wordt.
    Veel plezier er mee, maar pas op, hij is vast heel erg scherp!

  7. Jantine Urban 27 september 2014 bij 00:20 #

    Gaaf zo’n persoonlijke schaar!

  8. Marlies Verlinde 27 september 2014 bij 01:01 #

    MOoi cadeau Gert

  9. Gerda 27 september 2014 bij 08:06 #

    Ohh Gert wat een prachtige schaar..de naam erin geweldig…je zou er bijna niet mee gaan knippen!!..;0)
    Fijne dag….

  10. Sonja Snijder 27 september 2014 bij 08:59 #

    Ben jij effe verwend!

  11. saskia smit 27 september 2014 bij 10:46 #

    Gaaf, zo’n persoonlijk kado!

  12. Gerard Quak 27 september 2014 bij 11:54 #

    Prachtige schaar en al is het na je verjaardag, toch heerlijk om nog een cadeautje te krijgen. Zo blijf je lekker lang jarig!

  13. Phyllis 28 september 2014 bij 19:46 #

    Wat bijzonder! Zowel de manier waarop de schaar tot je gekomen is en de schaar zelf. Fantastisch om zoiets bijzonders te hebben en te kunnen gebruiken! Zelf heb ik ooit eens een Ginghar schaar gekocht, duur, maar wat ben ik er blij mee! Gaat door stoffen alsof ze van boter zijn, zoooo smooth! Geniet van je cadeau!

  14. Elle 29 september 2014 bij 13:51 #

    Heel gaaf. Een kado voor het leven.

Geef een reactie

