The Antique Textiles Company in Hampstead, Londen

30 Sep

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan een paradijs voor quilters. We zijn namelijk op bezoek geweest bij de Antique Textiles Company in Hampstead, London. Deze winkel is eigendom van Christopher Wilson-Tate, een kenner en verzamelaar van antieke quilts. Op ongeveer 20 minuten reizen met de metro vanaf Londen centrum kom je in de heerlijke wijk Hampstead terecht, waar je dit prachtige pandje vind wat ***afgeladen*** is met “oude” en antieke quilts uit (voornamelijk) Engeland en de USA. Je komt hier echt ogen tekort, en de kennismaking met Christopher was bijzonder leuk en gezellig. Helaas is mijn budget niet toereikend om een quilt te kopen, maar er liggen prachtige quilts. Wanneer je ooit in Londen bent, en je bent een liefhebber van quilts: stap in de metro en ga eens kijken!IMG_4068IMG_4077IMG_4073IMG_4075IMG_4081

7 Reacties to “The Antique Textiles Company in Hampstead, Londen”

  1. Willeke 30 september 2014 bij 22:33 #

    Geweldig! Nog veel plezier.

  2. Sonja Snijder 30 september 2014 bij 23:41 #

    Wat een heerlijk Londens winkeltje Gert. Zoiets kan ook alleen maar daar overleven denk ik. Londen is zo’n geweldige wereldstad en toch vind je op veel plekken nog van die kleine gekke winkeltjes. Net zoals veel Londenaren zo vriendelijk en belangstellend zijn en de tijd voor je nemen, alsof je ergens in een plattelandsdorp rondloopt. Nog veel plezier! (Al in het Victoria & Albert geweest? Of in het poppenhuismuseum?)

  3. Lida 1 oktober 2014 bij 07:35 #

    Wow wat gaaf, veel plezier en a.u.b. nog meer moois!

  4. Floor 1 oktober 2014 bij 09:47 #

    Wat zie ik daar een hoop mooie quilts!
    Kan me voorstellen dat je er daar wel één van wilt uitzoeken…. maar ze zullen best wel prijzig zijn.
    Maar weet je wat? Je maakt ze toch gewoon zelf Gert.
    Dan maar niet antiek, maar wel beter te betalen en leuk om te doen.
    Veel plezier nog in Londen.

  5. Phyllis 1 oktober 2014 bij 12:24 #

    Oh ja, dit adresje staat hoog op mijn lijst. Nu nog proberen de familie zo ver te krijgen dat we die kant uit gaan wanneer we weer eens in Londen zijn! Geniet nog van je verdere verblijf daar, zo’n topstad!

  6. Rennie de Jonge-Bestman 1 oktober 2014 bij 13:37 #

    Thanks Gert voor het meegenieten. Zet het zeker op mijn verlanglijstje. Je zult wel,ogen tekort zijn gekomen. Dat is wel puur genieten. Leuke foto’s en uhhh hou jezelf niet tegen om nog meer te laten zien.

  7. Caro 1 oktober 2014 bij 14:34 #

    Hoi Gert ee echte antieke quilt kopen is voor mij ook niet weggelegd, maar wat wel een optie is is een antieke quilttop kopen via ebay en deze zelf afmaken. Zo heb je toch iets oud-nieuw. Mocht je meer informatie willen neem dan even contact met mij op. Ik heb zelf verschillende antieke tops en blokken gekocht en zelf verwerkt tot quilts. groetjes Caroline ps. De winkel is dus echt de moeite waard, stond namelijk ook op mijn verlanglijstje, maar moet even wachten ben net terug van mijn quiltreis in de states.

Geef een reactie

